...

„Your London Florist“ – ekonomistės įkurtas floristikos verslas Londone

Verslas

2013.03.11

Autorius: Juliana Miliut

Temos: , .

„Your London Florist“ – ekonomistės įkurtas floristikos verslas Londone

Miglė Upali Asmeninio albumo nuotr.

28 metų ekonomikos studijų absolventė vilnietė Miglė Upali į Londoną atvyko vedama meilės sutuoktiniui italų kilmės finansų specialistui Davide Upali (34 m.). Dėl britams sunkiai ištariamo lietuviško vardo dažnai gėlių mergina vadinama floristikos verslo atstovė save laiko batsiuviu be batų, nes jos namuose pirmenybė teikiama lauko gėlėms, o didžiausia jos svajonė – įkurti savo prekės ženklo franšizę ir gyventi Lietuvos kaime.

Slapta ekonomistės svajonė

Vaikystėje daug laiko praleidau kaime – Labanoro giriose pas močiutę. Man visada patiko auginti ir skinti gėles. Svajojau turėti savo gėlių parduotuvę. Kadangi gerai sekėsi matematika, baigusi vidurinę mokyklą įstojau studijuoti ekonomikos. Įgyti verslo pagrindai labai pravertė pradedant savo verslą. Pirmame kurse ėmiau lankyti floristikos seminarus norėdama ne tik pažinti šį meną, bet ir pasitikrinti, ar noriu sieti savo ateitį su šia sritimi. Taip pat teko padirbėti administratore „Teniso pasaulyje“, sekretore BMI, o galiausiai pradėjau darbuotis floristikos srityje.

Niekada nemaniau, kad paliksiu Lietuvą, tačiau taip susiklostė, jog su dabartiniu savo vyru susipažinau jam viešint Vilniuje. Taigi 2006 metais išvykau į Londoną, kur man atsivėrė platesnės galimybės įgyvendinti svajones. Juk Anglija yra šalis, kurioje viena palankiausių terpių plėtoti floristikos verslą.

Floristės kelio pradžia – kavinėje

Vos atvykusi degiau noru dirbti, todėl įsidarbinau kavinėje, kad lavinčiau anglų kalbos žinias. Tuo pat metu ieškojau darbo floristikos srityje, tačiau net ir turint patirties tai nebuvo lengva, nes floristika Lietuvoje ir Anglijoje yra skirtingi dalykai. Po pusmečio, praleisto kavinėje, gavau pirmą darbą gėlių parduotuvėje. Jos savininkė lietuvė puikiai suprato mano aistrą floristikai. Dirbdavau po keturiolika valandų, buvo labai sunku, bet įgijau neįkainojamos patirties.

Padirbėjusi metus, 2008-ųjų pabaigoje, ėmiau trokšti naujų iššūkių ir įsidarbinau vienoje prestižiškiausių anglų floristikos įmonių „Moyses Stevens“, kuri įkurta 1876 metais.

Kaip pasijutau esanti emigrantė

Dirbti prabangiame Londono rajone įsikūrusioje „Moyses Stevens“ parduotuvėje buvo tikrai sunku, nes klientai – tikri britai turtuoliai, norintys aukščiausio lygio paslaugų. Būtent ten pirmą kartą pasijutau esanti emigrantė. Buvo žmonių, kurie priekaištaudavo, kad telefonu kalbu su akcentu ar negaliu greitai paraidžiui diktuoti žodžių. Dantis sukandusi kentėjau, tobulėjau ir dirbau. Po dvejų metų atkaklaus triūso jau dirbau vadybininke ir padėdavau atidaryti naujas parduotuves. Būtent šioje darbovietėje susipažinau su visais floristikos verslo vingiais. Tačiau atėjo diena, kai jie nebeturėjo ko daugiau man pasiūlyti tobulėjimo prasme, todėl nusprendžiau imtis nuosavos veiklos.

„Your London Florist“

2010 metais, dar dirbdama „Moyses Stevens“, įkūriau savo elektroninę gėlių parduotuvę. Visų pirma turėjau sukurti įtaigų prekės ženklą.

„Your London Florist“ buvo pasirinktas tiek dėl paieškos sistemos „Google“, tiek dėl didelės kompanijos iliuzijos, tiek dėl lengvo įsimintinumo. Dažniausiai gėlių parduotuvių pavadinimai yra sudaryti iš gėlių pavadinimų, kuriuos neprofesionalui sunku įsiminti. Tuo metu dar negalėjau sau leisti parduotuvės, bet virtualiosios erdvės projektui turėjau pakankamai lėšų. Patalpų taip pat nereikėjo, nes turiu namuose didelį sodą ir priestatą. Jame ne tik laikiau gėles, bet ir dirbau. Tuo metu dar turėjau samdomą darbą, tačiau jau po kelių mėnesių supratau visą savo energiją turinti atiduoti nuosavai veiklai. Taigi atsisveikinau su „Moyses Stevens“.

Laimėjimas po pralaimėjimo

Dabartinės mano parduotuvės vietoje net 17 metų veikė kita gėlių parduotuvė. Gyvenu netoliese, todėl vieną dieną važiuodama pro šalį pastebėjau, kad ji uždaryta. Nutariau tuoj pat pasidomėti galimybėmis išsinuomoti šias patalpas. Žinoma, prieš teikdama pasiūlymą aukcionui nusprendžiau išsiaiškinti, kodėl ankstesni savininkai nutraukė veiklą.

Pasirodo, tokį sprendimą lėmė keli faktoriai: visų pirma didžiųjų prekybos centrų plėtra šioje vietovėje, be to, buvęs savininkas labiau domėjosi landšafto dizainu, o ne floristika. Žinojau, kad sugebėsiu dirbti geriau ir konkuruoti su didžiaisiais rykliais.

Tąkart aukcioną pralaimėjau. Laimė, po kurio laiko, likus keliems mėnesiams iki mano vestuvių, sulaukiau netikėto skambučio ir klausimo, ar vis dar domiuosi šiomis patalpomis. Ilgai nesvarsčiusi pradėjau parengiamuosius darbus, o po keturių mėnesių, 2011-ųjų lapkritį, „Your London Florist“ atvėrė duris.

Jackie, Karen ir pasiuntinukas

Su manimi įmonėje šiuo metu dirba keli žmonės ir, žinoma, mano vyras, kuris visada pasirengęs ištiesti pagalbos ranką. Mano pagalbininkė Karen turi sukaupusi 30 metų darbo floristikos srityje patirtį, todėl kartais iš jos šio to pasimokau.

Jackie, antroji pagalbininkė, anksčiau dirbo su floristika nesusijusioje srityje, bet visą gyvenimą svajojo prisiliesti prie gėlių verslo. Apskritai floristika yra ne darbas, o gyvenimo būdas. Anksčiau man dirbo moteris, kuri turi savo restoraną, bet be galo mėgsta gėles.

Kartą per savaitę bent kelioms valandoms ateina praktikantų iš koledžo. Jų labai laukiu, bet ne dėl pigios darbo jėgos. Juk pati kadaise buvau pradedančioji ir žinau, kaip sunku be patirties gauti floristo darbą.

Davide taip pat aktyviai dalyvauja mano versle, pirmiausia beatodairišku palaikydamas. Jis manimi tikėjo ir ieškant darbo floristikos srityje, ir pradedant savo verslą. Vyras prižiūri finansinę verslo pusę, yra asmeninis mano finansų konsultantas. Kai užsakinėjau darbuotojams uniformas, jis taip pat pasiprašė, todėl užsakiau jam liemenę su pasiuntinuko (angl. delivery boy) pareigomis. (Juokiasi.)

Darbas 24/7

Dirbu ištisą parą septynias dienas per savaitę. (Juokiasi.) Na, o parduotuvė dirba kiekvieną dieną nuo aštuntos valandos ryto iki septynių vakaro. Turiu laisvą sekmadienį. Keliuosi aštuntą valandą ryto. Dauguma pardavėjų keliasi ketvirtą valandą ir važiuoja pirkti gėlių, bet to nedarau, nes užsakau internetu su pristatymu į parduotuvę. Turiu kelis nuolatinius tiekėjus. Juos pasirinkti nebuvo sunku, nes su visais susipažinau dar dirbdama samdomą darbą. Žinoma, jeigu turiu klientę jaunąją, kuri nori tam tikros spalvų gamos, pati važiuoju rinkti ir derinti gėlių.

Iki pietų išvežioju užsakymus, o antrą dienos pusę praleidžiu parduotuvėje bendraudama su klientais. Taip pat kiekvieną savaitę lankausi verslo grupės BNI susitikimuose, kur su skirtingų sričių verslo atstovais dalijamės patirtimi ir bendradarbiavimo idėjomis. Uždariusi parduotuvę grįžtu namo ir užsiimu įmonės rinkodara socialinėse medijose.

Vienos vestuvės – mėnesio apyvarta

Pagrindiniai mano klientai yra britai, be to, nemažai užsakymų sulaukiu iš Amerikos – užsakovų, kurie siunčia gėles Anglijoje gyvenantiems šeimos nariams ar draugams. Apie pusė klientų yra nuolatiniai.

Pastebėjau, kad britai savo antrosioms pusėms gėlių dovanoja vidutiniškai kartą per savaitę. Būna, kad ateina ir prašo atsiprašymo puokštės. Tuomet klausiu, kiek blogi jie buvo, nes nuo to priklausys puokštės kaina. (Juokiasi.) Populiariausios gėlės yra rožės ir lelijos. Tarp britų populiariausia dovanoti 6 arba 12 gėlių. Didžiausią klientų antplūdį jaučiame gruodžio mėnesį, per Motinos ir Valentino dieną. Na, o vasarą, įsibėgėjus vestuvių sezonui, vienas užsakymas gali atitikti viso mėnesio parduotuvės apyvartą.

Nuo pono Byno iki Anglijos karalienės

Vienu didžiausių savo pasiekimų laikau puokštės kūrimą Anglijos karalienei Elizabeth II. Jos draugė užsakė gėlių dėkodama už kartu praleistą laiką. Konkrečių nurodymų nebuvo, todėl žinodama, kad karalienė mėgsta smulkias gėles, sukūriau kompoziciją savo nuožiūra, o jos kaina buvo apie 50 svarų sterlingų. Taip pat ne vieną kartą teko aptarnauti dabartinę princo Williamo žmoną Kate, kuri užsuko kitą dieną po sužadėtuvių. Jos mėgstamiausios gėlės – balti hiacintai.

Orchidėjas iš mūsų pirkdavo dainininkė Kylie Minogue, užsukdavo ir aktorius Rowanas Atkinsonas, daugeliui geriau pažįstamas kaip komiškasis ponas Bynas. Jis kiekvieną kartą atvažiuodavo vis kitu retro stiliaus automobiliu. Prasitarsiu, kad yra tekę komponuoti puokštę ir už tūkstantį svarų sterlingų.

Socialinės medijos pranašumai

Manau, socialinė medija yra itin efektyvus reklamos būdas šiuolaikinėje visuomenėje, be to, nemokamas. Pastebėjau, kad „Twitter“ veikia kur kas geriau nei „Facebook“, nes juo naudodamasi galiu bendrauti su įdomiausiais žmonėmis.

Aišku, reikia išmokti ne tik kalbėti, bet ir klausytis. Tinklaraščio rašymas padeda būti matomiems „Google“ paieškoje, na, o socialiniame tinkle „Facebook“ patogu skelbti informaciją savo profilyje. Taip pat naudojuosi „YouTube“. Tobula mano verslui platforma yra „Pinterest“. Apskritai šiems dalykams stengiuosi skirti bent 15 minučių per dieną. Mano manymu, šiuolaikiniai žmonės paslaugų ieško internete, todėl turime būti matomi.

Verslo aritmetika

Kokių reikia pradinių investicijų tokiam verslui kaip mano? Sakyčiau, be 30 tūkstančių svarų sterlingų įkurti gėlių parduotuvės neįmanoma. Žinoma, viskas priklauso nuo vietovės, patalpų dydžio ir kitų aspektų, bet mano nurodyta suma yra būtina. Man pasisekė, kad padėjo Davide ir neteko imti paskolos.

Po pirmų metų sunku pasakyti, kokios yra pajamos, nes kone visus uždirbtus pinigus investuoju į verslą. Galiu išduoti paprastą formulę: jeigu gėlės žiedo kaina vienas svaras, mes jį parduodame už tris. Sau ir darbuotojams galiu mokėti vidutinio dydžio atlyginimus. Populiariausių puokščių kaina mano parduotuvėje svyruoja nuo 25 iki 60 svarų sterlingų, vestuvinių puokščių – nuo 65, o visapusiško vestuvių šventės dekoravimo kaina prasideda nuo tūkstančio svarų.

Verslo ir gyvenimo filosofija

Mano filosofija – visada bandyti ką nors nauja, nestovėti vietoje, naudotis kiekviena gyvenimo suteikta proga ir nebijoti iššūkių. Kad nepabandęs nesužinosi, skamba kiek banaliai, bet tai tikra ir vertinga gyvenimo tiesa. Na, o emigrantams galiu patarti niekada ir niekam neleisti manyti, kad esame svetimi ar kitokie – mes turime tokias pačias galimybes, kaip ir visi kiti žmonės šioje šalyje. Taip pat itin svarbu laikyti visus žmones lygiaverčiais ir vertinti savo darbuotojus, nes jie yra verslo sėkmės paslaptis.

Norintiems plėtoti floristikos verslą patarčiau pradėti nuo interneto parduotuvės, nes jai nereikia didelių pradinių investicijų. Aišku, dar be galo svarbu tikėti savo jėgomis ir stengtis daryto viską geriau nei kiti.

Nuo Niujorko iki Lietuvos kaimo

Artimiausi mano verslo planai – plėtra. Jau žiūrinėju patalpas antrai parduotuvei, be to, planuoju įgyvendinti originalias rinkodaros strategijas. Svajoju išplėsti savo įmonę iki tarptautinio lygio ir pasiūlyti franšizę. Planuoju vesti floristikos pamokas tiek Anglijoje, tiek Lietuvoje.

Mano vyras labai norėtų gyventi Lietuvoje. Nors yra finansų specialistas, jis svajoja būti Aukštaitijos miškų ūkininkas. Jeigu pavyktų įgyvendinti visus verslo siekius, aš taip pat su malonumu gyvenčiau Lietuvos kaime ir auginčiau ožkeles.

Faktai

Darbuotojų skaičius: 3

Klientų skaičius: 50 per dieną

Vidutinė vieno kliento išleidžiama suma: 30 svarų sterlingų

Pelnas: gėlės žiedas, kurio savikaina yra 1 svaras, parduodamas už 3 svarus sterlingų

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.