...

Patarimai, kaip pavadinti jūsų įmonę

Verslas

2013.09.17

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

Patarimai, kaip pavadinti jūsų įmonę

Patarimai, kaip pavadinti jūsų įmonę flickr.com nuotr.

Verslas prasideda nuo pavadinimo. Bet… kokį pasirinkti?! Abstraktų? Paprastą? Mielą? Trumpą ar ilgą? Reikšmingą man asmeniškai ar idealiausiai apibūdinantį parduodamą produktą? Jums kyla daugybė klausimų apie tai, koks pavadinimas geriausiai tiktų jūsų verslui. Skubame į pagalbą ir pateikiame patarimų, kurie padės parinkti geriausią vardą jūsų įmonei.

Nustatykite tinkamą komunikacijos toną. Kas svarbu jūsų verslui, apie ką, jūsų nuomone, pirkėjas turėtų pagalvoti pirmiausia? Pavyzdžiui, įmonė, kuri įsiterpia į finansų rinką, tikriausiai nesirinks provokuojamo pavadinimo, kaip galėtų pramogų verslas. Ji atsižvelgs į patikimumo kriterijus ir sieks tai parodyti savo pavadinimu.

Jėga slypi paprastume. Stiprų vardą lengva įsiminti ir ištarti. Jeigu jums tenka aiškinti, kaip ir kodėl vadinasi įmonė, arba žmonės pavadinimą supranta visai ne taip, kaip turėtų, vardas nėra geras.

Trūkumai gali daug kainuoti. Apsvarstykite, galbūt galite sau leisti samdyti reklamos paslaugų įmonę, kurioje pavadinimus galvoja profesionalai. Juk kiekvienas turėtų dirbti savo darbą, kurį išmano geriausiai. Sumokėjus ir investavus į įmonės vardo sukūrimą ilgainiui gauta finansinė grąža atsipirks.

Nenaudokite inicialų. Atsitiktinis raidžių kratinys, kuris reiškia jūsų vardą, neturi jokios emocinės vertės vartotojui. Galite bandyti derinti inicialus, vardą ar pavardę su kokiu reikšminiu, skambiu žodžiu. Tokiu atveju pavadinimas turės dvigubą reikšmę ir bus geras.

Venkite kalbos spąstų. Angliškas žodis gali turėti neigiamą reikšmę kitoje kalboje ar kultūroje. Geriausias būdas to išvengti yra patikrinti, kaip žodį supranta jūsų tikslinė auditorija. Prieš pasirinkdami vardą galite atlikti apklausą ar tyrimą.

Duokite laiko apsiprasti su pavadinimu. Sugalvoję vardą savo įmonei, duokite laiko žmonėms su juo apsiprasti, taip pat ir sau. Jeigu vardas yra neįprastas, gali užtrukti, kol žmonės jį įsimins. Įsivaizduokite pradinę žmonių reakciją į pavadinimą „Google“, kuris dabar yra neatsiejamas nuo žodžio „paieška“, jį žmonės ėmė vartoti kaip bendrinį. Naudojimasis paieškos sistema kartais jau vadinamas tiesiog „gūglinimu“.

Nebaikite darbo per anksti. Įsitikinkite, kad pavadinimas derės su jūsų produkto dizainu, logotipu, ženklais. Be to, nepamirškite įsitikinti jo legalumu, ar toks vardas nėra jau vartojamas.

Analizuokite. Galiausiai iš ilgo sudaryto sąrašo lieka keletas vardų, kuriuos norite vartoti. Pagalvokite, kuris pavadinimas geriausiai atspindi įmonės tikslus?

Pavadinimas turi būti aiškus. Kuo jis aiškesnis, tuo mažiau pastangų jums reikės papildomai aiškinant, koks tai produktas, ir įrodinėjant, kodėl jis reikalingas vartotojui. Pasak pavadinimų ekspertų, verslininkai turėtų teikti pirmenybę žinomiems, paplitusiems žodžiams ar žodžių junginiams. Žmonės nori suprasti, ką reiškia žodžiai. Štai kodėl specialistai nepataria naudoti skaičių ar inicialų.

Įtaigūs gali būti ir abstraktūs pavadinimai. Kaip vardui tapti prasmingam, plačiam? Aprašomieji pavadinimai yra konkretūs, abstraktieji labiau atskleidžia, su kuo susijęs jūsų verslas. Pavyzdžiui, jei pavadinsite įmonę „Vilniaus diskai“ ir norėsite plėsti verslą į kitus miestus ar net kitas šalis, šis pavadinimas gerai neatspindės produkto ir kitų vietovių gyventojams bus sunku tapatintis su šiuo prekių ženklu.

Dar keletas trumpų patarimų

Rinkitės pavadinimą, kuris bus reikšmingas ir artimas ne jums asmeniškai, o klientui.

Rinkitės pavadinimą, kuris klientui žadina malonius prisiminimus. Taip per emocijas užkariausite jo dėmesį.

Nesirinkite ilgo ir klaidinančio, painaus pavadinimo.

Nesirinkite mielų, žaismingų, bet bereikšmių žodžių.

Nemeluokite, nepagražinkite pavadinimo vien dėl to, kad geriau skamba. Pavyzdžiui, pavadinime vartokite „Inc“ tik tuo atveju, jei jūsų įmonė yra korporacija.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.