...

Kaip sukurti ir monetizuoti programėlę socialiniame tinkle „Facebook“?

Verslas

2014.11.12

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kaip sukurti ir monetizuoti programėlę socialiniame tinkle „Facebook“?

„Facebook“ reikėtų naudoti kaip erdvę, kuri vartotojams suteikia papildomos vertės. flickr.com nuotr.

Jau tūkstančius kartų rašytos tos visiems iki skausmo galvoje įsirėžusios tezės apie socialinį tinklą „Facebook“ ir pokyčius, kuriuos jis pradėjo. Nieko keista, kad dar kartą išgirdus tas pačias mintis dažnam norisi tik atsidusti. Galbūt taip yra todėl, kad „Facebook“ mes jau spėjome priimti lyg savaime suprantamą dalyką, tarsi jis visada būtų čia egzistavęs. Tačiau tai toli gražu ne tiesa. Juk „Facebook“ tik šiemet atšventė savo dešimtmetį. Vis dėlto jis jau spėjo atnešti pasauliui daugybę naujovių. Ir ne tik paprastiems vartotojams. Žaidimų, mobiliųjų programėlių kūrėjams šis socialinis tinklas tapo puikia erdve platinti ir monetizuoti savo produktus.

Tarpplatforminiai produktai vis aktualesni

Tik gimęs „Facebook“ buvo taip sparčiai, kone gaivališkai besivystantis organizmas, kad jo kūrėjai, regis, kurį laiką netgi nelabai suprato, kaip socialinis tinklas galėtų uždirbti pinigų. Todėl platformoje atsirado daugybė eksperimentų, galimybių, kurių vienos pasiteisino, o kitos sužlugo. Viena iš pasiteisinusių idėjų buvo „Facebook“ žaidimai. „Farmville“ žaidė net ir tie, kurie iki tol su kompiuteriniais žaidimais neturėjo visiškai nieko bendra. Taigi ir „Facebook“, ir žaidimų kūrėjai labai greitai suskubo išnaudoti naujai atsiradusią galimybę. Žaidimų vis daugėjo, žaidėjų taip pat.

Puikus būdas – tiesiog išsiųsti priminimą ir kartu padovanoti žaidimui reikalingos valiutos. Taip vartotojas paskatinamas žaisti toliau.

A. Parras

Kai 2012 m. akcijų birža pradėjo prekiauti socialinio tinklo „Facebook“ akcijomis, pirmieji rezultatai nebuvo džiuginantys. Akcijų paklausa nepateisino lūkesčių ir atrodė, kad „Facebook“ pakliuvo į bėdą. Tačiau tada bendrovė pradėjo investuoti į požiūrį „pirmiausia mobilieji įrenginiai“, kuris pasirodė itin sėkmingas. Dabar nuolatos girdime, kad reikėtų laikytis būtent šio požiūrio. Prioritetas mobiliajai platformai „Facebook“ pakylėjo į naują lygį. Tuo pačiu žaidimų kūrėjams irgi reikėjo prisitaikyti. Būtent „Facebook“ išpopuliarino tarpplatforminių produktų koncepciją: žaidimų, kuriuos gali žaisti tiek kompiuteryje, tiek mobiliajame telefone, tiek planšetiniame kompiuteryje ir neprarasti savo pažangos. Įmonės, kurios labai greitai perprato naujas žaidimo taisykles, labai greitai pasiekė didelę sėkmę. „Su „Facebook“ dirbu jau senokai ir per šiuos metus stebėjau, kaip sparčiai auga tarpplatforminiai produktai. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais „King“ parodė, ką galima pasiekti šioje srityje. Jų produktai yra didelė „Facebook“ dalis. „Facebook“ mes stengiamės diktuoti tarpplatforminių technologijų madas, todėl čia yra ideali vieta pradėti savo verslą“, – teigia „Facebook“ atstovas Ali Parras.

Išsaugoti lengviau, nei rasti naujų

Jau vien tai, kad jūsų žaidimas veikia „Facebook“ platformoje, savaime yra labai didelis pranašumas. „Facebook“ pateikia daugybę informacijos apie jūsų žaidėjus, todėl pasirinkti tinkamą rinkodaros strategiją palyginti lengva. Tereikia apsibrėžti, kas yra jūsų pagrindiniai vartotojai. Paskui naudodamiesi „Facebook Custom Audiences Targeting“ ir „Facebook Advertising“ paslaugomis galėsite gana nesunkiai pasiekti būtent tuos žmones, kuriuos ir norite pasiekti.

Žinoma, kiekvienas žaidimų kūrėjas labiausiai nori ilgalaikių, mokių žaidėjų. Statistika rodo, kad tokius žmones dažnai pavyksta pritraukti ir išlaikyti siunčiant naujienlaiškius. „Facebook“ yra vieta, kurioje labai patogu susirinkti tuos el. pašto adresus. Naujienlaiškiais galima ne tik prisivilioti potencialų klientą, bet ir priminti apie save senam. „Įsivaizduokime, kad lietuvė žaidėja pradėjo jūsų žaidimą, bet pastarąsias dvi savaites nežaidė. Ką daryti tokiu atveju? Kaip jos neprarasti? Tai labai paprasta. Reikia jai tiesiog priminti apie save. Puikus būdas – tiesiog išsiųsti jai priminimą ir kartu padovanoti žaidimui reikalingos valiutos. Taip vartotojas paskatinamas žaisti toliau“, – teigia A. Parras.

Kita vertus, būtų klaidinga į „Facebook“ žiūrėti vien tik kaip į reklaminę platformą. „Facebook“ yra puiki platforma, galinti sudominti ir pritraukti, bet jeigu nieko nedarysite, o tik reikalausite pinigų iš savo žaidėjų, labai greitai juos prarasite. „Facebook“ reikėtų naudoti kaip erdvę, kuri vartotojams suteikia papildomos vertės. Taigi čia reikėtų ne tiek pardavinėti, kiek pristatyti naujoves, galimybes ir t. t. Kitaip tariant, „Facebook“ yra platforma, kurioje produktą galima pristatyti visu gražumu. Jeigu tas produktas tikrai bus vertas dėmesio, žmonės noriai leis jam pinigus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.