...

Kokių žmonių savo komandai ieško startuoliai?

Verslas

2017.03.02

Autorius: Dovilė Joneliūnienė

Temos: , , .

Kokių žmonių savo komandai ieško startuoliai?

„Sharecruit“ įkūrėja Asta Čepulytė ir verslo partnerė Giedrė Rajuncė. Asmeninio albumo nuotr.

Tikriausiai ne vienas jūsų, išgirdę startuolio sėkmės istoriją, susimąstėte: „Galbūt verta prisijungti ir išbandyti savo jėgas, prisidėti prie naujos, augančios įmonės?“ Tačiau vien tik pasiryžti rizikai neužtenka, startuoliai turi savo kriterijus, pagal kuriuos atsirenka, kokie žmonės labiausiai tinka jų komandai. Apie tai, kas svarbiausia renkantis startuolio bendraįkūrėjus, kalbame su darbo ir paieškos platformos „Sharecruit“ įkūrėja Asta Čepulyte ir verslo partnere Giedre Rajunce.

Ieškant verslo partnerio, svarbus abipusis supratimas

Iššūkiai, rizika, ambicingi planai – tuo kasdien gyvena startuolio įkūrėjas. Tačiau ateina laikas, kai vienam tampa per sunku. A. Čepulytės teigimu, būtent komanda yra raktas į tolimesnę sėkmę. Ieškant startuolio bendraįkūrėjo, svarbu rasti partnerį, kuris padėtų plėtoti veiklą, siekti tikslų, tikėtų ta pačia verslo idėja ir būtų sinergija. Anot pašnekovės, paieškos būdų ir tikslų yra įvairių.

Norinčiuosius prisijungti prie startuolio ar įkurti savąjį G. Rajuncė skirsto į keletą grupių:

1) tiesiog pasiryžę nuveikti kažką itin reikšminga, tačiau neturintys savo idėjos;

2) turintys savo idėją, tikintys savo jėgomis, tačiau neturintys pakankamai investicijų ir komandos idėjai įgyvendinti;

3) turintys reikšmingos patirties ir netgi nuopelnų savo kompetencijų srityje bei norintys padėti pradedantiesiems verslininkams.

Pašnekovės teigimu, abejonių norintiesiems prisijungti dažniausiai kelia nepagrįsta baimė pasidalyti savo idėja. Nerimaujama, kad turima patirtis nėra pakankama, baiminamasi išeiti iš komforto zonos ir pradėti verslą nuo nulio.

Pirmenybė ne žinioms, o motyvacijai

„Įgyta patirtis rodo, kad beveik niekuomet nėra lygybės ženklo tarp kvalifikacijos ir motyvacijos. Manau, kad tai puiki žinia tiems, kurie jaučiasi turintys per mažai patirties ar žinių, o galbūt netgi nori visai pakeisti savo kompetencijų sritį“, – sako G. Rajuncė ir atskleidžia pagrindinę taisyklę, kurią atitikę greičiausiai rasite savo kelią į vieną ar kitą startuolį: investuotojai ir esami startuolio bendraįkūrėjai dažniausiai ieško ne savo srities ekspertų, o motyvuotų bei nusiteikusių sunkiai dirbti žmonių. Būtent šie žmonės rodo geriausius rezultatus, nors ir neturi aukštos kvalifikacijos. Startuoliams būtina stipri vidinė motyvacija, noras sunkiai dirbti ir keliami aukšti tikslai. Tad būtent tokie žmonės sugeba idėjas paversti verslu, na, o pritrūkus kvalifikacijos, reikiamą darbuotoją vėliau galima ir pasisamdyti.

Pataria nusiteikti nežinomybei

 

„Bendraįkūrėjui pagrindinė rizika tenka dėl startuolio pasirinkimo, juk startuolių sėkmės procento statistika yra ne tokia aukšta, apie kokią dažnas startuolio įkūrėjas svajoja.“

G. Rajuncė.

 

G. Rajuncės nuomone, didžiausia rizika gali būti patiriama, kai į komandą priimamas netinkamas žmogus. Tačiau ir tai nesudėtingai išsprendžiama: priimant naują bendraįkūrėjį, galima sutartimi nustatyti tam tikrus apribojimus, kitaip tariant, bandomąjį laikotarpį, per kurį paaiškėja, ar žmogus tikrai tinka esamai komandai. „Bendraįkūrėjui pagrindinė rizika tenka dėl startuolio pasirinkimo, juk startuolių sėkmės procento statistika yra ne tokia aukšta, apie kokią dažnas startuolio įkūrėjas svajoja. Tad svarbu suprasti, kad prisijungimas prie startuolio yra sprendimas prisiimti riziką, kuri susijusi su tuo, kad nebūtinai šis startuolis taps sėkmingai veikiančiu verslu. Prisijungdama prie startuolio, labai aiškiai suvokiau šią riziką, tačiau sprendimas buvo vienareikšmiškas dėl kelių priežasčių: įgyti patirties apie naują, ateities verslą, kurios bet kuriuo kitu atveju greičiausiai neįgyčiau, o kuo didesnė rizika, tuo saldesnis ir rezultatas“, – teigia startuolio „Sharecruit“ bendraįkūrėja.

Prisijungiant prie visai jaunų startuolių, pagrindinis dalykas, kuriam reikėtų nusiteikti, tai nežinomybė. Ją patirsite nuolat keičiantis startuolio strategijai, verslo modeliui ir kt. Taip yra todėl, kad kurdami startuolį jūs įgyvendinate prieš tai dar nesukurtą idėją ir dažnai tenka pastebėti, kad rinka į jį reaguoja kitaip, nei tikėjotės. Prisijungiant prie labiau patyrusio startuolio, svarbu nusiteikti rimtam darbui – tam, kad išjudintumėte verslą, visuomet reikia begalės pastangų iš visų grandžių bendraįkūrėjų. „Ne mažiau svarbu tinkamas psichologinis nusiteikimas: žinokite, dėl ko tai darote, jei jau pasirinkote, tikėkite produktu ir išlikite pozityvūs. Taip gerokai greičiau ir lengviau pereisite per visas išvardytas stadijas“, – pataria G. Rajuncė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.