Kompiuteriniams žaidimams nei amžius, nei lytis nėra svarbi
2017.07.23
Temos: Technologijos, Vadyba.
Kompiuterinius žaidimus neretai lydi įvairūs stereotipai. Vieni jų teigia, kad žaidimai sukurti tik jaunajai auditorijai, kiti pasakoja, kad šioje rinkoje vyrauja lyties dominavimas – dažniausiai žaidimus žaidžia tik vyrai. Šiuos ir kitus teiginius bando paneigti „ESA” – Pramogų Programinės Įrangos Asociacija (angl. Entertainment Software Association), tikindama, kad šiais laikais tokie stereotipai neegzistuoja, nes lyties bei amžiaus dominavimas nėra toks žymus, kaip gali atrodyti.
„ESA” teigia, kad vienas iš keturių kompiuterinių žaidimų žaidėjų yra sulaukęs penkiasdešimties ar netgi daugiau metų, o vidutinis asmenų amžius – trisdešimt penkeri. Pramogų Programinės Įrangos Asociacija taip pat tikina, kad net 65% amerikiečių šeimose bent vienas žmogus žaidžia kompiuterinius žaidimus daugiau nei tris valandas per savaitę. Ši statistika kaipmat paneigia vyraujančius mitus ir laužo susiformavusius klaidingus stereotipus, tikinančius, kad amžiaus limitas bei lyties dominavimas žaidėjų bendruomenėse atlieka svarbų vaidmenį. Apie žaidėjų amžių, lytį šiandien kalbamės su kompiuterinių žaidimų entuziastais Mykolu Geču, Janiu Muchks bei Dominyku Turčinavičiumi.
Pastebi moteriškosios lyties aktyvumą žaidimų industrijoje
„Manau, jog teiginys, kad vaizdo žaidimai yra tik vaikinų užsiėmimas – šiandieniniame pasaulyje neatitinka realybės. Mano draugų rate merginų pomėgiai yra įvairūs – vienos žaidžia tik vieno tipo žaidimus, kitos labiau mėgsta įvairovę, lygiai tą patį galėčiau pasakyti ir apie vyriškos lyties draugus. Jų įgūdžiai žaidimuose prilygsta ir kartais net perspjauna vyriškos lyties atstovus. Džiugu matyti, kad jos tampa aktyvesnės žaidimų industrijoje ir griauna tą seną stereotipą, kad merginos ir žaidimai tiesiog nedera”, – kompiuterinių žaidimų tendencijas atskleidžia žaidėjas, vaizdinio turinio kūrėjas Mykolas Gečas.
Egzistuojantis turinio universalumas
„Vienintelis pastebėjimas, liečiantis žaidėjų amžių yra tas, kad žaidimų industrija – ypatinga vieta, kurioje galima rasti turinio, skirto įvairaus amžiaus bei lyties asmenims. Manau, kad žmonės, kurie teigia, kad žaidimus žaidžia tik vaikai, o visa ši veikla neturi visiškai jokios pridedamosios vertės labai klysta, bet tai suprantama, nes tokias replikas dažniausiai girdime iš tų, kuriems ši industrija yra svetima”, – įsitikinęs pašnekovas.
Tikina, kad viskas priklauso nuo žmogaus mąstymo
„Pastebėjau, kad vyriškoji lytis gan dominuoja, nors paskutiniu metu tai iš lėto keičiasi. Merginų žaidimų rezultatai tikrai neatsilieka nuo vaikinų, viskas priklauso nuo žmogaus, jo mąstymo bei išmonės. Lytis čia neturi prasmės”,– teigia žaidimų entuziastas Janis Muchks.
Pasiteiravus vaikino apie tai, koks žaidėjų amžius dominuoja internetinėse platformose, pašnekovas tikina, kad amžius svyruoja nuo 16 iki 30 metų. „Mano aplinkoje dominuoja 20-30 metų dirbantys žaidėjai, nors kažkada teko žaisti ir su šešiasdešimties metų vyriškiu, kuris taip pat buvo puikus varžovas, neatsiliekantis nuo jaunesnio amžiaus žaidėjų, kurie imlūs technologijoms nuo pat mažų dienų”, – pasakoja pašnekovas.
Per dešimtmetį stipriai išaugęs žaidžiančių merginų skaičius
„Žaisdamas gerus 15 metų galiu drąsiai teigti, kad žaidimai – mano laisvo laiko praleidimo būdas. Kalbant apie lyčių pasiskirstymą žaidimų erdvėje, pastebiu, kad prieš dešimt metų situacija buvo visai kitokia – sutikti kompiuterinius žaidimus žaidžiančią merginą būdavo tikra retenybė, o šiuo metu egzistuoja mažuma tų, kurios gyvenime nebuvo žaidusios. Ši situacija iš tiesų džiugina, nes būtent merginų aktyvumas padeda griauti nusistovėjusius stereotipus, kurie neretai būna visiškai nepagrįsti”, – pasakoja pašnekovas. „Taip pat manau, kad paauglystės periode žaidimai daugeliui žmonių tampa ypatingai svarbūs, nes būtent jie yra glaudžiai susiję su savosios tapatybės paieška, tad nenuostabu, kad jaunuoliai juose aktyviai dalyvauja”, – savo pamąstymais dalinasi D. Turčinavičius.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.