...

Europos verslumo apdovanojimuose pastebėti ir Lietuvos projektai

Verslas

2017.11.28

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Europos verslumo apdovanojimuose pastebėti ir Lietuvos projektai

Akimirka iš renginio. PromotingEnterprise nuotr.

2017 m. lapkričio 22–24 d. Estijos sostinė Talinas pasitiko delegatus iš visos Europos. Čia vyko kasmetis renginys „SME Assembly“ ir viena reikšmingiausių bei laukiamiausių jo sudedamųjų dalių – verslumo apdovanojimai „European Enterprise Promotion Awards“ (EEPA).

Pastebėti lietuviai

Šiais metais tai jau vienuolikti EEPA apdovanojimai, skatinantys verslumą visoje Europoje ir pagerbiantys inovatyviausias idėjas. Smulkusis verslas Europoje yra atsakingas už daugiau nei 80 proc. naujų darbo vietų sukūrimą. Galima sakyti, tai Europos ekonomikos variklis, todėl apdovanojimuose išskirtos penkios kategorijos: už verslumo dvasios skatinimą, investavimą į verslumo įgūdžius ir jų ugdymą, verslo aplinkos tobulinimą, verslo internacionalizavimo palaikymą, atsakingą verslininkystę.

Net du lietuvių projektai buvo paskelbti nacionaliniais laimėtojais. KTU „Startup Space“ pelnė įvertinimą už verslumo dvasios skatinimą. Ši inovatyvi verslumo erdvė, kurioje jaunimas gali išbandyti savo idėjas ir kurti naujus produktus, patraukė komisijos dėmesį. Kito apdovanojimo sulaukė Jaunimo verslumo ugdymo programa „ATVERK – ateities verslo komanda“, inicijuota Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos (LINPRA). Tai projektas, kurio metu buvo vykdomi neformalūs komandinio verslumo mokymai universitetų bei kolegijų studentams, dėstytojams. Be teorinių žinių, dalyviams buvo suteikiama galimybė dalyvauti imitaciniuose žaidimuose ir stažuotis Suomijoje. Projektas sulaukė EEPA įvertinimo investavimo į verslumo įgūdžių ugdymą kategorijoje.

Europos naujovės

Pagerbus geriausius nacionalinius laimėtojus, EEPA apdovanojo kiekvienos kategorijos pagrindinį nugalėtoją – geriausią visoje Europoje. Verslumo dvasios skatinimo kategorijoje laurus nuskynė „Verslumo kaimas“. Tai inovatyvi programa, paremta vaidmenų žaidimu, apimančiu verslumą, ekonomiką, finansus. Vaikai ir jaunimas mokosi simuliuodami įvairias iniciatyvas.

Investavimo ir verslumo įgūdžių ugdymo kategorijoje laimėjimą pelnė Švedijos atstovai, sukūrę „Verslo generatorių“. Ši programa smukiojo ir vidutinio verslo įmonėms suteikia keturis konsultantus, kurie padeda verslui sukurti pridėtinę vertę, pataria finansų, empatijos, klientų, vadybos ir inovatyvumo klausimais.

Ispanai su savo sukurtu projektu „Reempresa“ pelnė nugalėtojų titulą kaip verslo aplinkos tobulintojai. „Reempresa“ – prekybos rinka smulkiosioms ir vidutinėms įmonėms, kuri leidžia perimti įmonės valdymą, neprarandant darbuotojų, paties verslo ir ekonominio augimo. Ši sistema parodo, koks svarbus yra bendradarbiavimas ir verslo procedūrų standartizavimas.

Verslo internacionalizavimo skatinimo kategorijoje geriausiais pripažinti austrai su savo ilgalaikiu projektu „Internacionalizavimo programa 2015–2020“. Šia iniciatyva Austrijoje siekiama padėti smulkiajam ir vidutiniam verslui pradėti savo kelią užsienio rinkose. Tai inovatyvi ir verslui nemokama galimybė, padedanti sukurti verslo plėtros koncepciją su patyrusiais specialistais.

Atsakingos verslininkystės kategorijoje prizą pelnė Prancūzijos komanda, sukūrusi platformą „Adle Microranchise Solidaire“. Tai pirmieji šalyje mikrokreditų operatoriai, kurie suteikia finansinę paramą pradedantiesiems. Iki praėjusių metų į šį tinklą įsijungė daugiau nei 200 verslininkų.

Nugalėjo Nyderlandų komanda

Šiais metais komisija pačia geriausia ir inovatyviausia idėja pripažino Nyderlandų komandos pasiūlytą projektą. Didysis prizas atiteko „Innofest“ iniciatyvai. Tai vasaros festivalių koncepcija paremta iniciatyva. Vienintelis skirtumas nuo įprasto vasaros festivalio yra tas, kad į festivalį „Innofest“ susirenka verslininkai. Tai tarsi gyvoji laboratorija inovacijoms, idėjų išbandymo erdvė. Šis festivalis sumažina produktų paleidimo į rinką riziką, nes leidžia juos išbandyti su realiais vartotojais dar iki didžiojo starto. Verslininkams tai erdvė surasti silpnuosius idėjos taškus, juos patobulinti, gauti vartotojų grįžtamąjį ryšį be jokių nuostolių.

„SME Assembly“ (PromotingEnterprise nuotr.)

356-1511853494-353203.jpg 356-1511853494-519392.jpg 356-1511853494-680612.jpg 356-1511853495-206077.jpg 356-1511853494-922597.jpg 356-1511853494-345886.jpg 356-1511853494-897384.jpg 356-1511853494-511772.jpg 356-1511853495-978047.jpg 356-1511853495-794859.jpg 356-1511853495-708193.jpg 356-1511853494-667794.jpg 356-1511853495-882545.jpg 356-1511853495-536963.jpg 356-1511853495-320456.jpg 356-1511853495-633821.jpg 356-1511853495-739313.jpg 356-1511853495-497925.jpg 356-1511853495-328267.jpg 356-1511853495-693298.jpg 356-1511853495-157025.jpg 356-1511853495-333530.jpg 356-1511853495-313639.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.