...

Svarbiausios įtakos rinkodaros pamokos

Verslas

2018.04.05

Autorius: Aušra Jaduriūtė

Temos: .

Svarbiausios įtakos rinkodaros pamokos

Tadas Deksnys. Asmeninio albumo nuotr.

Geriausias laikas pasitelkti tradicinę rinkodarą – praeityje. Šių dienų realijų kontekste, norint pasiekti tikslinę auditoriją, sėkmės vaisius pirmiausia reikia gebėti raškyti socialiniuose tinkluose. Neveikti juose nebegali sau leisti nė vienas rinkodaros specialistas. Neatsitiktinai kiekvieno jų taikiniu šiandien tampa vadinamieji nuomonės lyderiai (angl. influencers). Kaip organizuoti įtakos rinkodarą? Kuri pusė – užsakovas ar nuomonės lyderis – dažniausiai diktuoja sąlygas? Kaip sutarti dėl abiem pusėms naudingo komercinio turinio? Klausiame įtakos rinkodaros paslaugas siūlančios bendrovės „Unboxed“ generalinio direktoriaus ir įkūrėjo Tado Deksnio.

 

Ieškokite alternatyvų tradicinei rinkodarai

Nuomonės lyderių – žmonių, turinčių ne mažiau kaip 1 tūkst. sekėjų ratą, generuojančių kokybišką turinį ir taikančių gerąsias socialinių tinklų praktikas – fenomeną iliustruoja bendrovės „Unboxed“ duomenys: Lietuvoje šiuo metu yra daugiau nei 7 tūkst. paskyrų, turinčių 1 tūkst. ir daugiau sekėjų, per 400 paskyrų, turinčių daugiau nei 10 tūkst. sekėjų, ir kol kas tik apie 10 asmenų, turinčių daugiau nei 100 tūkst. sekėjų.

Ypač didelį vartotojų pasitikėjimą nuomonės lyderiais iš dalies lėmė tai, kad žmonės išmoko ignoruoti ir aklai nebepasitikėti tradicinėmis reklamomis. Statistika pastarosioms negailestinga: net 92 proc. žmonių (galimų ir esamų klientų), užuot tikėję tradicine reklama, labiau pasitiki pažįstamo – giminaičio, draugo ar kolegos – patarimu. Vadinasi, bet kokias kalbas, kad neva netiesioginė reklama tampa efektyvesnė nei tiesioginė, galime pamiršti – svarstyklės jau seniai nusviro nuomonę formuojančių žmonių naudai.

Stulbinamų istorijų, kai įtakingi asmenys buvo pasirinkti kaip pagrindinis rinkodaros įrankis pasaulyje jau yra ne viena ir ne dvi. Štai, pavyzdžiui, laikrodžių „Daniel Wellington“ ir arbatos „Flat Tummy Tea“ prekių ženklai.

Vadovaukitės keturiais nepriklausomais parametrais

Pasak T. Deksnio, pirmiausia reikėtų apgalvoti savo rinkodaros strategiją ir veiksmų planą. „Identifikuokite savo tikslinę auditoriją, taip pat nusimatykite kampanijos atskaitos taškus, tikslus, rodiklius ir t. t. Įtakos rinkodarai, nors ji ir nėra itin sudėtinga, reikia gana daug laiko ir atsidavimo, jei įgyvendinama savarankiškai be tokios paslaugos teikėjo pagalbos, – teigia jis. – Kai pagaliau leidžiatės į įtakingų asmenų paieškas, atkreipkite dėmesį į keturis pačius svarbiausius ir nuo jūsų pasirinktos strategijos nepriklausomus parametrus: paskyros sekėjų skaičių, įsitraukimo rodiklį, vaizdų bei tekstų kokybę ir gebėjimą įtraukti auditoriją į diskusiją, komunikacijos valdymą paskyroje.“

Rinkitės mažuosius nuomonės formuotojus

T. Deksnys pasakoja, kad įprastai nuomonės lyderiai skirstomi į mažuosius nuomonės formuotojus (angl. micro-influencers), didžiuosius nuomonės formuotojus (angl. macro-influencers) ir įžymybes. Kiekviena iš šių kategorijų, jo teigimu, turi savo kainodarą. „Neretai rekomenduojame rinktis mažuosius nuomonės formuotojus, nes nustatyta, kad geriausia investicijos į kampaniją grąža įsitraukimu („patinka“, komentarais ir pan.) yra tuomet, kai nuomonės formuotojas turi maždaug 1 tūkst. sekėjų. Ir nors mažųjų nuomonės formuotojų paslaugos, kaip ir visos kitos, kainuoja, jūs niekada neišgirsite kosminių įžymybių įkainių, o tinkamai suformavę savo mažųjų nuomonės formuotojų sąrašą, pasieksite daug geresnių rezultatų, nei už tą pačią sumą nusipirkę įrašą įžymybės paskyroje, kuri, tikėtina, jau rytoj sėkmingai reklamuos jūsų konkurento produktą. Jeigu renkatės dirbti su mažaisiais nuomonės formuotojais, rekomenduojama vienu metu dirbti bent su penkiais“, – pataria jis.

Kūrybinį procesą palikite nuomonės lyderiams

Kiekvieno nuomonės lyderio veikla yra paremta turimos auditorijos pasitikėjimu. Tai vertė, kurią jis turi. Todėl, T. Deksnio įsitikinimu, protingi nuomonės lyderiai, žvelgiantys į savo veiklos perspektyvą, o ne tik siekiantys naudos čia ir dabar, rinksis bendradarbiauti tik su tokiais prekių ženklais, kuriais tiki, naudojasi ir kuriuos vertina. Nuomonės lyderis pats yra prekių ženklas ir atsako už savo veiksmus prieš auditoriją savo reputacija. „Todėl daugiausia laimės tie užsakovai, kurie, kruopščiai atsirinkę įtakingus asmenis ir aptarę esminius, abiem pusėms priimtinus bendradarbiavimo kokybės standartus, kampanijos tikslus bei lūkesčius, kūrybinį procesą paliks valdyti nuomonės lyderiui“, – mano specialistas.

Įvertinkite nuomonės lyderių rinkodaros efektyvumą

 

„Visa kita priklauso nuo jūsų pačioje pradžioje suformuotos strategijos ir joje numatytų tikslų.“

T. Deksnys.

 

„Du pagrindiniai ir greičiausiai pamatuojami rodikliai yra „patinka“ paspaudimai ir komentarai. Jei turite galimybę savo mažiesiems nuomonės formuotojams suteikti unikalų nuolaidos kodą, kuriuo jis galėtų pasidalyti su savo sekėjais, tuomet gana nesudėtingai galėsite pamatuoti ir kiekvieno nuomonės lyderio įtaką pardavimams. Visa kita priklauso nuo jūsų pačioje pradžioje suformuotos strategijos ir joje numatytų tikslų – galbūt tai produkto parodymų skaičius, kokybiškų diskusijų skaičius ar apsilankymai jūsų tinklalapyje“, – dėsto T. Deksnys.

Tęskite bendradarbiavimą

Įtakos rinkodara, anot bendrovės „Unboxed“ generalinio direktoriaus, geriausiai veikia, kai yra lygiavertiškai įtraukiama į bendrą strategiją. Kalbėdamas apie tęstinio bendradarbiavimo pranašumus, T. Deksnys išskiria keletą jų. „Pirma, žmonės mėgsta pastovumą. Jei jums atstovaujantis mažasis nuomonės formuotojas retkarčiais vis pasidalija žinia, kad naudoja jūsų produktą ar paslaugą, tai vienareikšmiškai transliuoja žinią, kad jis tikrai džiaugiasi produktu ir jam tai nebuvo eksperimentas. Antra, sutarę su mažuoju nuomonės formuotoju dėl ilgalaikės partnerystės, galite kelti sąlygą, kad savo paskyrose jis nekalbėtų apie tos pačios kategorijos produktus, bendradarbiautų išskirtinai tik su jumis. Trečia, turėdami pastovų ir nuolat atnaujinamą jums atstovaujančių mažųjų nuomonės formuotojų sąrašą, jūs elementariai taupote savo laiką ir išlaidas“, – tvirtina jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.