...

Kas laimės: „Facebook“ ar „Google Adwords“?

Verslas

2018.05.17

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: , .

Kas laimės: „Facebook“ ar „Google Adwords“?

Justinas Mikulskis. Asmeninio albumo nuotr.

Jaunas verslas dažnai yra pasiklydęs pirmoje kūrimo stadijoje ir, savarankiškai ieškodamas socialinės žiniasklaidos kanalų pardavimams didinti, praranda ne tik daug laiko, bet ir taip nugrimzta į savo prekių ženklo menkavertiškumą ir lėtai juda link augimo bei proveržio. Kaip teisingai pasirinkti tarp aibės siūlomų socialinių tinklų ir „Google“ reklamos siekiant klestėjimo ir žinomumo, įžvalgomis ir patarimais dalijasi UAB „Impartner“ rinkodaros skyriaus vadovas Justinas Mikulskis.

Nepasimeskite tarp socialinių tinklų

Lietuvos jaunieji verslai atsisuka į socialinės žiniasklaidos teikiamą pagalbą, nes privalo atvesti vartotoją iki galutinio pardavimo, todėl dažnai neturi kito pasirinkimo ir renkasi lengviausią kelią – socialinių tinklų rinkodarą, kuri kainuoja kur kas mažiau ir tampa savotišku tramplinu į prekių ženklo žinomumą, tik dažnai išeikvoja daug pačių įkūrėjų laiko ir nėra tikslinga kalbant apie pastovų pajamų prieaugį.

 

„Jei verslui svarbu tiesiog parduoti, vienareikšmiškai turėtų rinktis „Google Adwords“ įrankius.“

J. Mikulskis.

 

UAB „Impartner“ rinkodaros skyriaus vadovas atskleidžia: „Jeigu konkrečiai kalbėtume apie pardavimus, vyrauja trys pagrindiniai kanalai: „Google Adwords“, „Facebook“ ir „YouTube“, tačiau, kur optimaliausia būtų investuoti pinigus, tai vienareikšmiškai siūlau rinktis „Google Adwords“ reklamą. Pagal mūsų įmonės vedamą statistiką, iki šių metų pradžios „Facebook“ buvo labai neaiški konversija, pavyzdžiui, pagal „Facebook“ lankytojų srautą 10 tūkst. žmonių, analitinėse programose matydavome, kad realus rodiklis kartais atstoja vos 50 proc. dalį tikrųjų vartotojų, tad kildavo klausimas, kur dingsta reklamos srautas, kurį suinteresuotas asmuo užsisakydavo, o pagal mūsų skaičiavimus pardavimams dėl to grėsė nuostolis.“

Socialinio tinklo kanalas, toks kaip „Facebook“, yra labiau orientuotas priminti auditorijai jau apie žinomą prekių ženklą suprantama ir ne IT terminais pagrįsta kalba arba skirtas tokiems verslams, kurie šiuo metu yra kilimo etape, norima pasiekti būsimą klientą, bet dar labai nesikoncentruojant į tiesioginius pardavimus. „Jei verslui svarbu tiesiog parduoti, vienareikšmiškai turėtų rinktis „Google Adwords“ įrankius, pavyzdžiui, kai žmogus yra apsisprendimo kelyje, kur kas lengviau pateikti reklamą, ji kainuoja pigiau, o ne naujai formuoti auditoriją socialiniame tinkle, tikintis, kad iš tūkstančių žmonių kažkas pasirinks būtent tą produktą ar paslaugą. „Facebook“ dažniausiai turi labai mažą, tik 0,1–0,2 proc., tikslumą, o „Google Adwords“ konversijos įvertinamos 1, 4, 5 proc., todėl natūralu, kad ši reklama efektyvi ir pardavimuose laimi“, – tikina J. Mikulskis.

Tinkama žinutė

Socialiniuose tinkluose dažnai galima išvysti tokią įvairovę prekių ženklų, kurių net nesitikėjome ir nenumanėme esant, greičiausiai todėl, kad verslas bet kokiais būdais bando į save investuoti dėl konkurencinėje aplinkoje esančių pranašesnių už juos ar visu greičiu pirmaujančių ir noro juos pasivyti ar pralenkti, tad būtina būti kūrybiškesniems, kritiškesniems, informaciją formuoti ir pateikti išskirtiniu turiniu, vizualizacijomis, kas yra kaip jaukas šalia pateikiamos tikslingos psichologinės žinutės apie savo prekių ženklą. Norint parduoti paslaugas, „Facebook“ padeda sukelti žinomumo srautą siunčiama žinute vartotojams, gali padėti segmentuoti auditorijas, pavyzdžiui, dirbančias administraciniame ar valstybiniame sektoriuje, tačiau algoritmai tikslūs nebus. „Jeigu tokių žmonių yra apie 30 tūkst., tikėtina, kad iš jų bus kažkuo susiję 5 tūkst., algoritmai, kurie padeda rinkti tuos segmentus nėra tobuli, neatsižvelgia tiek į patį faktorių, kiek turėtų. Mažai tikėtina, kad žmogus, nedirbdamas tame sektoriuje, spustelės ant vieno iš panašių straipsnių nuorodos ir papuls į tos paslaugos lankytojų skaičiaus sąrašą. „Facebook“ neišsiskiria spontaniškumu ir manyti, kad, pirmą kartą pamatęs iššokančią prekės ar paslaugos reklamą, lankytojas susidomės, būtų naivu. Tinkamai suformuota „Google Adwords“ reklama suveiks iškart, iš „Google“ paieškos sistemos ateis aktualia paslauga ar preke besidomintis vartotojas“, – pabrėžia pašnekovas.

Socialiniame tinkle „Facebook“ žmonės dažniausiai neieško informacijos, o yra labiau linkę bendrauti, dalytis informacija ir sudominti juos pasirinkta tikslinga reklama yra gana sudėtinga, reikia kasdienio įdirbio, profesionalaus reklamos pristatymo, glaudaus darbo su viešųjų ryšių įmone, nes ypač svarbu, kokia bus sukurta reklaminė žinutė.

„Instagram“ nuomonės formuotojai gali jums padėti

Vyrauja tendencija, kad anoniminė rekomendacija yra paveikesnė nei žvaigždžių skleidžiama žinutė apie prekių ženklą, nes asmeninė pozicija yra daug nuoširdesnė ir patikimesnė. Pasaulinę socialinės žiniasklaidos rinką užvaldžiusi ir jau stipriai į Lietuvą įsiveržusi nuomonės formuotojų banga pateikia vartotojams jos skleidėjams atlygintiną reklamą, tad reikėtų nesuklysti patikint viena ar kita verslo naujove, nes vis dažniau pasitaiko klastočių ir plagiatų, kuriuos įsigyti galima ta pačia kaina. Klientui labai svarbu estetinis vaizdas, graži reklama, bet ne mažiau aktualu ir vertinimai, nusiskundimai, kurie skelbiami viešojoje erdvėje ir dažnai pasitaiko kaip konkurentų įdirbis, tad reikėtų tai išanalizuoti objektyviai, nesileidžiant į specialiai sukeltas svetimas povandenines sroves. Reikia tiksliai nusistatyti, ką norime iškomunikuoti klientui, nepamiršti, kad neigiamas emocijas sukels klaidingos antraštės, o dar svarbiau, kad būtų mainų komunikacija tarp prekių ženklo ir jo vartotojo. Nereikėtų painioti asmeninės ir verslo paskyros, o reklamos turinį skleisti tik tikslingai žmonių bendruomenei.

J. Mikulskis teigia: „Žmogus dažnai nori patikrinti informaciją, tiesiog naršo po e. svetaines, domisi, kas tai per prekių ženklas, įmonė, kiek laiko ji veiksni, kokias paslaugas ar prekes siūlo, todėl tam idealiai tinka pakartotinė rinkodara ir reklamjuostės, vizualiai primenančios apie verslo siūlomą produkciją, ją siūlo ir kviečia dar kartą pirkti. Visiems tiems, kurie fokusuoja savo veiklą į socialinę „Instagram“ nišą, patarčiau pasiieškoti tų žmonių, kurie dirba nuomonės formuotojais, turi sukaupę nišines auditorijas, aktyvius sekėjus ir jau įgiję tikėjimą jų žodžiu. Dažnai pasitaiko, kad prekių ženklas pats sau gali pridaryti daug žalos, nes tai yra nuotraukų dalijimosi portalas, o ir apskaičiuoti „Instagram“ ir jūsų prekių ženklo mėgėjų srautus būtų labai sudėtinga.“

Rinkodaros įmonei pasiteisinti reikia didelių finansinių investicijų ir stiprios komandos, kuri nenuilstamai didintų reklamos reitingus. Jaunas verslas turėtų pradėti nuo to, kad įsidiegtų į e. svetainę „Google Analytics“ ir „Google Adwords“ instrumentus, kurie sugeneruos pakankamai informacijos ir bus aiškiai matyti, kiek „Google“ atvedė vartotojų pagal faktinius raktažodžius.

Pataria rinktis „Google Adwords“ reklamą

Jaunam verslui vertėtų nebijoti eksperimentuoti ir siekti naujų įgūdžių, tik reikia būti sukaupus tų pagrindinių informacinių žinių, suvokimo ir įžvalgų planuojant kreiptis į rinkodaros įmonę, kad būtų aišku, kokios tikslios pagalbos verslui reikia. „Verslai turi tapti raštingi „Google Adwords“ srityje, kad pasiektų abipusiškai produktyvų darbą su reklamos agentūra, nebūtų blaškymosi, skaičių, analitinių duomenų nesupratimo ir vyktų abipusė komunikacija“, – paaiškina pašnekovas.

„Google Adwords“ reklama skaidoma dar į dešimt skirtingų reklamos tipų, kurių pagrindiniai yra „Display Network“, „Google Search“, „Remarketing“ ir turi dar daugybę jų kombinacijų. „Google paieškoje reklama netolimoje ateityje bus dar paprastesnė, automatizuota, nes dažnai būna, kad jaunos įmonės nežino, kaip suformuluoti sprendimą, jie nesupranta, kaip pabrėžti svarbiausias žinutes, tad „Google“ algoritmai teiks rekomendacijas, pavyzdžiui, patars jaunam verslui suprasti, kas yra psichologinė veikianti žinutė, ir netgi pasiūlys variantą, kaip ją suformuoti“, – naujausia informacija dalijasi J. Mikulskis.

Ekspertai

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.