...

Dešrainius pavertė meno kūriniais

Verslas

2018.08.27

Autorius: Augustas Kalinauskas

Temos: , .

Dešrainius pavertė meno kūriniais

Laura Galkinaitė. Asmeninio albumo nuotr.

Išgirdę žodžius „greitasis maistas“, dauguma greičiausiai pagalvotų apie ne itin išvaizdžią užkandinę ar maistą, kurio verčiau atsisakyti. Tačiau Kauno senamiestyje įsikūręs greitojo maisto restoranas „ManGi Hot Dogs“ laužo abu šiuos stereotipus – lankytoją pasitinka stilingas interjeras ir itin aukštos kokybės dešrainiai.

 

Apsisprendė keliaudami

Kaip pasakoja „ManGi Hot Dogs“ įkūrėja Laura Galkinaitė, mintis plėtoti nuosavą verslą galutinio sprendimo formą įgavo valgant dešrainius Islandijoje. Įkvėpimo šaltiniu tapo užsienyje matyti sėkmingi pavyzdžiai, puikiai suderinantys gerą skonį ir greitį. Restorano pavadinimas taip pat tarptautinis: mangi esperanto kalba reiškia „valgyti, lesti“, itališkai – „valgyk“, o lietuvių kalboje asocijuojasi su žodžiais „man“ ir „gi“. Ne mažiau įdomu, kad dešrainiai čia patiekiami kartu su aukštos klasės vynu, kurį verslininkų pora (Lauros vyras taip pat verslininkas) siunčiasi iš Austrijos. Garstyčios čia taip pat atkeliauja iš Austrijos. Tad, atrodo, pirminis verslininkų tikslas tikrai įgyvendintas – dabar Lietuvoje jau turime vietą, skirtą vien tik aukštos klasės dešrainiams.

Kelias link idėjos įgyvendinimo

Vis dėlto pradžia nebuvo lengva – nuo apsisprendimo momento iki restorano Kaune atidarymo praėjo gana ilgas laikotarpis. Vien praktinių niuansų tvarkymas, patalpų įrengimas užtruko devynis mėnesius. „Patalpas išsinuomojome rugsėjį, o atsidarėme tik kovo pradžioje. Išnešiojome šią vietą, kaip vaiką, – juokiasi pašnekovė. – Padarėme visas klaidas, kurias buvo įmanoma padaryti. Daugelį dalykų tvarkėme su pažįstamų pagalba, tad nebuvo jokių sutarčių, taip pat ir terminų. Prieš įsigydami patalpas nepagalvojome, kad reikės daugiau elektros, nei tiekia vietinė elektros instaliacija.“

Tad, paklausta apie tris pagrindines kliūtis kuriantis, L. Galkinaitė pabrėžia patalpų tinkamumą verslui, terminų nustatymą ir projektavimo darbų derinimą su savivaldybe bei paveldo apsauga, nes verslas įsikūrė XVI a. pastate, pačioje Kauno senamiesčio širdyje. Tačiau, anot pašnekovės, neatsižvelgiant į visą įdėtą darbą, restoranas turėtų atsipirkti tik maždaug po penkerių metų – tai įprasta maitinimo srityje, nes investicijos yra gana didelės – brangiai kainuoja virtuvės įranga, interjeras.

Įsivažiavo pamažu

 

„Didelės reklamos, agresyvios rinkodaros nedarėme.“

L. Galkinaitė.

 

Didžioji dalis praktinių iššūkių baigėsi restoranui atsidarius. Verslininkė pasakoja, kad iš pat pradžių jie neturėjo didelių siekių, bet buvo pasiruošę nuosekliai dirbti kiekvieną dieną. Taip po truputį atsirado ir klientų ratas, ir geras vardas tarp žmonių. „Didelės reklamos, agresyvios rinkodaros nedarėme. Daugiausia naudojamės „Facebook“ ir „Instagram“, dar daug ko mokomės. Galbūt vieną dieną ir pasisamdysime profesionalų rinkodaros specialistą, tačiau šiandien viską darome patys.“

Pagrindinis tikslas – ne pelnas

Verslo įkūrėjai teigia, kad svarbiausias jų tikslas – kitokios greitojo maisto kultūros skatinimas: „Mes tarsi šviečiame visuomenę, kad gali būti kitoks, kokybiškas greitasis maistas. Pavyzdžiui, bandeles kepame patys, dešrelės čia lietuviškos – pačios geriausios Lietuvoje, rinkomės jas net kelis mėnesius. Viską, ką tik galime, darome patys, kad galutinis produktas būtų kuo geresnis.“

Dėl tokio užsidegimo ir „ManGi Hot Dogs“ dešrainių išvaizda nė kiek nenusileidžia kokybei. Dešrainis čia – tarsi mažas meno kūrinys, kuriuo norisi trumpam pasigrožėti prieš valgant. Ne veltui jie čia pat vietoje yra dekoruojami net su pincetu, kas iš tiesų nė kiek nepailgina paruošimo proceso.

Konkurencijos kol kas nejaučia

L. Galkinaitė tikina, kad konkurentai dar nevargina. Nors po „ManGi Hot Dogs“ atsidarymo aplinkiniai barai Kauno senamiestyje taip pat pradėjo gaminti įvairių rūšių dešrainius, tačiau tai nesumažino dešraininės populiarumo. Atvirkščiai, restorano šeimininkė džiaugiasi, kad jau daugiau žmonių nevengia gaminti tokio tipo produkcijos. Dabar dešrainių galima nusipirkti ne tik degalinėje, bet ir mėgautis jais kartu gurkšnojant austrišką vyną ar alų bei džiaugiantis vaizdinga senamiesčio panorama.

Verslininkams linki kantrybės

Paprašyta ką nors palinkėti pradedančiajam ar dar savo verslo nedrįstančiam imtis jaunam žmogui, pašnekovė pirmiausia pamini kantrybę, tikėjimą savo idėja ir didelį norą atkakliai dirbti su projektu kiekvieną dieną. Anot jos, apie idėjos sėkmingumą ar nesėkmingumą bus galima kalbėti po keleto metų, kai susiformuos pastovus klientų srautas. Pabaigoje L. Galkinaitė dar priduria: „Mūsų tikslas nėra praturtėti, bet veikiau formuoti tradicijas.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.