...

Siekia tapti pagrindiniu interneto portalu Pakruojo rajone

Verslas

2018.12.06

Autorius: Urtė Kasparavičiūtė

Temos: , , .

Siekia tapti pagrindiniu interneto portalu Pakruojo rajone

Romas Skersis. Asmeninio albumo nuotr.

„Idėja sukurti naujienų portalą Pakruojo rajonui gimė iš ilgalaikio bendradarbiavimo su Pakruojo rajono savivaldybe, įmonei teikiant viešųjų ryšių konsultacijų paslaugas ir įžvelgus tam tikrą nišą rinkoje“, – apie internetinio dienraščio „Pakruojo varpas“ sukūrimą pasakoja laikinasis redaktorius, UAB „Retrogarsas“ direktorius Romas Skersis (45).

Pasirinkimo priežastys

„Yra tokia kinų išmintis – dukrą ištekinti reikia į tokią šeimą, kuri kyla, o ne į tokią, kuri yra klestėjimo viršūnėje, mat ateityje jų gali laukti tik nuopuolis. Taip ir aš su savo svajonės „ištekinimu“ – paleidau tik tada, kai radau rinką, kurioje interneto paslaugos dar neišvystytos. Kad ir kaip būtų keista, yra tik viena regioninė žiniasklaidos priemonė ir ta pati popierinio formato, labiau primenanti tarybinius laikus nei XXI a. Lietuvą. Todėl ne Vilnius ar Kaunas, o Pakruojis. Esame užsibrėžę tikslą tapti pagrindiniu interneto informacinio turinio rengėju ir skleidėju Pakruojo rajone“, – teigia pašnekovas.

Principo „čia ir dabar“ svarba

Sukurti miesto interneto dienraštį – ne taip jau ir paprasta. Pašnekovo teiraujamės apie iššūkius, su kuriais teko susidurti dienraščio kūrimo procese. „Šio projekto vizija, kaip jis turi atrodyti, kol kas realizuota maždaug 25 proc., tad interneto dienraštis vis dar kuriamas, o kurie iššūkiai didesni: ar tai, ką reikėjo atlikti iki paleidžiant projektą į viešumą, ar tai, su kuo susiduriame dabar, sunku pamatuoti. Atidesnė akis, pastudijavusi projektą, tikrai pastebės, kad jį kūrėme žymaus verslininko, filantropo Richardo Bransono principu „Let’s do it“: metėme į šalį visus toliaregiškus planavimus ir tiesiog ėmėmės viską daryti čia ir dabar – pagal vidinę intuiciją ir turimą viziją“, – tikina internetinio portalo „Pakruojo varpas“ laikinasis redaktorius.

Šiuolaikinių interneto portalų regionuose poreikis

„Tikiuosi, kad per 2019 m. panašiu formatu ateisime į dar penkis rajonus. Regioninei žiniasklaidai dabar labiausiai reikia dviejų dalykų: šiuolaikiškų interneto portalų platformų ir kitokios informacijos kokybės. Labai tikiuosi, kad pavyks šias dvi priemones išvystyti ir pasiūlyti šį formatą ne tik Pakruojui, bet ir kitiems specifiniams rajonams“, – teigia R. Skersis.

Mažesnių miestų dienraščiuose – ne tik reklamos bei skelbimai

 

„Vienareikšmiškai daugiausia dėmesio sulaukia straipsniai apie vykstančius renginius.“

R. Skersis.

 

Daug kas pastebi, kad mažesnių miestų dienraščiuose labai svarbios reklamos bei skelbimų skiltys. Anksčiau šiose skiltyse žmonės ieškodavo net vyrų ir žmonų. „Kalbant apie popierinę regioninę žiniasklaidą, dienraščių jau nebeliko, jie leidžiami 1–2 kartus per savaitę ir juose iki šiol gyvi reklaminiai skelbimai bei reklama, tiek turiniu, tiek forma tie skelbimai tikrai dažnai juokingi. Taip pat regioniniai interneto portalai dažnai būna tiesiog popierinio leidinio atkartojimas ir skelbimai, reklama jau yra artimesni šiuolaikiniams rinkodaros formatams. Dažnai tai yra vienas esminių pajamų šaltinių šiems leidiniams. Mes patys pasileidome tokiu formatu, kad portalo turinyje skiriama vieta ne tik reklaminiams skydeliams, bet ir tekstiniams skelbimams – iš to taip pat numatome turėti dalį pajamų, bet vis dėlto pats projektas atsirado iš idėjos siūlyti turinio rinkodaros paslaugas valdžios institucijoms, verslui ir fiziniams asmenims“, – atskleidžia portalo „Pakruojo varpas“ redaktorius.

Populiariausi straipsniai – apie renginius

„Vienareikšmiškai daugiausia dėmesio sulaukia straipsniai apie vykstančius renginius. Atidžiai dirbame su „Google Analytics“ bei kitomis vartotojų srauto analizavimo priemonėmis ir pastebime, kad faktai laužo vyraujančius stereotipus apie vartotojus, skaitančius regioninį portalą. Kadangi regionuose akivaizdžiai vyksta per mažai renginių, natūralu, kad informacija apie bet kurį iš jų maksimaliai pritraukia dėmesio. Savaime suprantama, lygiagrečiai populiari ir kultūros skiltis, taip pat atskiri savivaldybės informacijos pranešimai“, – apie skaitytojų poreikius bei dienraščio skiltis, sulaukiančias didžiausio susidomėjimo, pasakoja pašnekovas.

Dauguma regiono portalų skirti rinkimams

„Jei atvirai, internetinėje erdvėje daugiau gyvų Pakruojo portalų nelabai yra. Jeigu kas ir egzistuoja, tai keli projektai, kurie politiniais sumetimais prieš daug metų buvo paleisti ne tik Pakruojyje, bet ir kituose miestuose. Tačiau juose informacija atsinaujina prieš rinkimus. Pagrindinė priežastis, kodėl internetinių žinių portalų Pakruojyje rinka pustuštė, yra jos dydis. Tai išties maža auditorija, kuria būtų galima pritraukti didžiuosius ir pagrindinius reklamos davėjus lietuviškame internete. Reklamdaviams pritraukti turime individualią strategiją, kuri turėtų pasiteisinti. Manau, kad kurį laiką situacija ir nesikeis – Pakruojo rajono informaciniai šaltiniai bus du: sovietmečiu kvepiantis popierinis leidinys ir mes internetinėje erdvėje“, – apie konkurenciją su kitais regiono portalais kalba R. Skersis.

Internetiniai portalai ir žodžio laisvė

Žiniasklaidos, žodžio laisvė mažesniuose miesteliuose vis dar sunkiai įgyvendinama, mat ją spaudžia valdžios organai ir kitos organizacijos. Kyla klausimas, kaip jaunam portalui išlikti rinkoje, nepaliestam šių politinių srovių ir verslo. „Manau, kad „Pakruojo varpas“ yra laisvas ir nepriklausomas žiniasklaidos portalas. Reikia suvokti, kad regioninė žiniasklaida turi savo specifiką. Savivaldybių administracija ir centrinės valdžios organai vis dėlto labai skirtingo kalibro ir visiškai skirtingas galias turinti valdžia. Kalbant atvirai, savivaldybės juk sprendžia du pagrindinius klausimus: ūkinius rajono klausimus ir labiau panašūs į bendruomenės išrinktus atstovus, kur turi subalansuoti skirtingų bendruomenės grupių interesus; taip pat finansavimo iš centrinės valdžios biudžeto užtikrinimo klausimus, čia jie labiau panašūs į derybininkus ir lobistus. Šiose srityse regioninės žiniasklaidos vaidmuo labai specifiškas ir, manau, svarbiausia, kad regioninėje viešojoje erdvėje būtų bent dvi poliarizuojančios nuomonės, todėl aš mūsų projektui pirmiausia keliu uždavinį regione poliarizuoti viešąją nuomonę – nesvarbu, ar tai kritiška, ar palaikanti rajono valdžią, svarbiausia nuomonių ir analizės įvairovė“, – tikina pašnekovas.

Mažųjų miestų žiniasklaidos portalams yra kur pasitempti

Pasiteiravus apie mažųjų miestų žiniasklaidos portalus, pašnekovas teigia, kad jiems tobulėti dar yra kur. „Kiek analizavome rinką, kai kuriuose rajonuose išvis nėra veikiančio naujienų portalo. Jeigu atmesti vienos ar kitos partijos rajonuose įsteigtus portalus, kurių tematika siauroka, taip pat kelis projektus, bandžiusius kurti regioninius portalus visoje Lietuvoje, kurie iš esmės neturi vietoje dirbančio reporterio, o dabar jau neberodo gyvybės ženklų, bei senųjų rajoninių laikraščių bandymus keltis į internetą, tai ne taip daug yra ką aptarinėti. Na, o realiai rajonuose veikiantiems žiniasklaidos portalams pagrindiniai iššūkiai, mano požiūriu, yra trys: pernelyg didelis užsidarymas vien tik vietinės reikšmės įvykiuose, nesugebėjimas kokybiškai panaudoti visų multimedijos priemonių ir akivaizdus gilesnės vykstančių įvykių analizės straipsnių trūkumas“, – pasakoja R. Skersis.

Linki nebijoti imtis veiksmų

Paprašytas ko nors palinkėti jauniesiems kūrėjams ir verslininkams, kurie turi daug idėjų, tačiau nedrįsta jų įgyvendinti, pašnekovas pataria nebijoti imtis veiksmų. „Jei mintys apie verslo kūrimą atsirado ne ką tik, tai tiesiog imti ir daryti, pradžiai bent demonstracinę versiją. Sugaišite tam mėnesį ar du, bet rezultatas parodys, ar tai, ką siūlote, įdomu ir ar turi pakankamai potencialo. Tai padarius jau galima organizuoti resursus projektui įgyvendinti. Žinoma, rekomenduoju kooperuotis, jungtis į klasterius ar kitokias jungtines veiklas. Dalyvavimą tokiuose bendruose projektuose ir mes patys rimtai svarstytume, jei kam kiltų panašių minčių“, – tikina dienraščio „Pakruojo varpas“ laikinasis redaktorius ir UAB „Retrogarsas“ direktorius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.