...

Sukūrė etiopiškos kavos prekių ženklą vertinantiesiems tikrąjį skonį

Verslas

2019.04.24

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: , , .

Sukūrė etiopiškos kavos prekių ženklą vertinantiesiems tikrąjį skonį

Eskedar Maštavičienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Trijų vaikų mama, įvairių socialinių projektų sumanytoja ir organizatorė, etiopė Eskedar Maštavičienė (33), Lietuvą ir Vilnių jau 12 metų vadinanti savo namais, čia sukūrė ir prekių ženklą „Eskedar Coffee“ tiems, kurie vertina tikrąjį kavos skonį.

Verslo idėją paskatino palaikymas

„Vilniuje atsidūriau prieš 12 metų, vieną šaltą dieną lėktuvui nusileidus oro uoste, taip Lietuva tapo mano namais. Esu kilusi iš Etiopijos, tad turbūt retai kuriam kiltų klausimas, kodėl kava. Kava atsirado Etiopijoje, Kafos regione, tai lyg dovana pasauliui. Pirmas bandymas atvežti kavą buvo 2011 m., bet ta svajonė dėl baimės ir nepasitikėjimo užsitęsė iki 2018 metų. Šio savo plano niekaip negalėjau pamiršti, kasmet vis stipriau aplankydavo mintys, kad reikia kažką daryti – eiti savo svajonės link. Kava ir jos ceremonija Etiopijoje yra neatsiejama kultūros dalis, socialinis susibūrimas, o viskas pradedama nuo žalių pupelių skrudinimo proceso. Pradėjusi pažindinti draugus su šia kavos tradicija, sulaukiau labai daug palaikymo. Tada ir supratau, kad turiu atiduoti šią patirtį ir žinias didesnei pasaulio daliai, kad sužinotų kuo daugiau žmonių. Taip vėl atsirado motyvacija, susiradau verslo partnerį kavos industrijoje ir sukūriau prekių ženklą, kuris dar labai jaunas, gyvuojantis apie metus“, – prisiminimais dalijasi verslininkė.

Verslo idėjos startas prasidėjo nuo bandymų ir ieškojimų, patikrinus klientų susidomėjimą, įtaką jų kasdieniams kavos gėrimo ritualams. Žmonės, kurie yra šios kavos vartotojai, ja domisi, jau žino istoriją. Jaučiant tokį didžiulį palaikymą, girdint kavos skonio įvertinimus, motyvacija dar labiau sustiprėjo. Pamažu visa veikla įgavo vis aiškesnę struktūrą, atsirado komanda, vis daugiau Lietuvos miestų ir miestelių išreiškė norą prekiauti kava arba kviesti kavos gėrimo ceremonijoms: „Atsiradęs palaikymas, pagyros kavai ir ypatingam jos skoniui, išsakytas poreikis tokią kavą turėti Gargžduose, Klaipėdoje, Kaune, Vilniuje, Ukmergėje atvedė prie suvokimo, kad darai kažką gero. Prekyba kava vyksta ne tik mažmena, bet ir didmena, tiekiama per e. parduotuvę eskedarcoffee.com, į biurus ir įmones kavos aparatams turi specialias sąlygas ir galima susisiekti sales@eskedarcoffee.com“, – paaiškina E. Maštavičienė.

Vienas versle ne karys

Ne visada versle reikia daryti viską pačiam, produkto sukūrimu ir jo kokybe gali pasirūpinti įkūrėjas, tačiau toliau galima kooperuoti veiklą ir priimti į komandą daugiau darbuotojų, suburti žmones rinkodaros, eksporto, tiekimo, skrudinimo, pakavimo paslaugų funkcijoms atlikti.

„Jei vienas žmogus pažįsta 50 žmonių, tik reikia padauginti, nebijoti sakyti, ko ieškai. Jei idėja turi socialinę vertę, žmonės linkę padėti be atlygio. Kaip pavyzdys gali būti mano asmeninis projektas „Padovanok suknelę“. Jį vykdo tik savanoriai, o buvo surengtas 13-oje Lietuvos miestų. Verslas visada turi spręsti problemą, susijusią su visuomene, su tam tikromis žmonių grupėmis. Turi gerai apgalvoti, kodėl tai darai, ką nori daryti, tada pagalba yra pasiekiama“, – tikina moteris.

„Eskedar Coffee“ organizuoja renginius su Etiopijos kavos ceremonija Vilniuje, Klaipėdoje, Kaune, ieško partnerių kituose miestuose, yra atviri inovatyvioms idėjoms ir pasiūlymams.

Versle reikia aistros

Verslininkas turi turėti užsidegimą, aistrą, nebent tai būtų prekyba franšizės principais, kai verslo modelis jau atidirbtas ir aiškus. Jeigu tau verslo idėja yra aistra, tuomet visus sunkumus įveiki lengviau, nes dirbi su meile ir svajoji, kad pasieksi. Pasak E. Maštavičienės, svarbu suprasti, kad bus dalykų, kurių nežinosime: „Aš sugaišau tiek daug metų ir nepradėjau, nes trūko ryžtingumo ir nebuvo palaikymo, o jis ateina tik tada, kai apie tai atvirauji, o turėdamas svajonę apie ją kalbi garsiai. Kalbi garsiai ir žmonės tai girdi, tu tampi atsakingesnis ne tik sau, bet ir kitiems. Priešingu atveju, neturint kam atsiskaityti, tai taip ir liktų tavo viduje. Neturime bijoti ieškoti pagalbos, informacijos, atsakymų, galimybių.“

Prieš sukurdama prekių ženklą, verslininkė nuosekliai ir kryptingai ieškojo pagalbos, dalyvavo socialinio verslo inkubatoriuje, NVO „Avilys“ trijų dienų projekte, kur pristatė dvi verslo idėjas: pirmoji – jau įkurta „Eskedar Coffee“, o antrąją tikimasi realizuoti ateityje. Verslo autorei padėjo profesionalų palaikymas: mentoriai, išvydę idėją skatino, ją vystyti ir toliau, pagelbėjo susikuriant logotipą (aut. Šarūnas Savickas), analizavo, tikrino verslo idėją, suteikė informacijos apie verslo pradžią, atsakė į visus klausimus. Atsakymus ir palaikymą gali gauti iš artimųjų, profesionalų ir verslumą skatinančių organizacijų, tik reikia nebijoti to pripažinti ir garsiai apie tai prabilti.

Nori įkurti verslą – atlik namų darbus

E. Maštavičienės nuomone, galima verslą pradėti ir su mažomis investicijomis, galbūt namų sąlygomis, pasirinkus tam tikrą verslo sritį, kuri neatsieitų milžiniškų finansinių išlaidų: „Žinių niekada nebus per daug, tik reikia pasidaryti namų darbus. Pavyzdžiui, mano atvejis: jau 2011 m. turėjau informacijos apie tiekimo liniją iš Etiopijos, visas eksporto galimybes, rizikos atveju – planą B, jei planas A neveiktų.“

„Eskedar Coffee“ – tai ne tik išskirtinė pakuotė, bet ir turinys, teigiamo požiūrio į kavą ugdymas, kad kava gali būti ne tik karšta ar neskani, bet ir kokybiška, įvairiai aromatinga (gėlių, medaus ir kitokio skonio), o jai paruošti reikia profesionalų pagalbos, t. y. specialios kavos pupelių skrudinimo technologijos. Tad komandą papildė verslo partneris, turintis šioje srityje nemažai patirties, ir taip buvo išvengta šios paslaugos pirkimo iš kitos įmonės.

Konkurentai – verslo partneriai

„Mes neturime bijoti kooperuotis su kita įmone ar verslininku ir negalvoti apie konkurentus, o atvirkščiai – kviesti būti verslo partneriais, tik taip išplečiant ratą. Pavyzdžiui, bendradarbiauti su kavinėmis, kurių lentynose bus prekiaujama kava, taigi klientai galės gerti kavą ir savo namuose, papildomai – kavos aparatuose, – tvirtina E. Maštavičienė.

Šiuo metu jaučiamas didelis klientų susidomėjimas iš Belgijos ir Maltos, tik sprendžiama logistikos problema dėl kavos pristatymo į vietą. Planuojama toliau eiti šiuo keliu, ypač Lietuvoje, nes mūsų šalyje dar neišnaudotos šios verslo nišos galimybės, o etiopiškos kavos prekių ženklo įkūrėja tvirtina: „Esame čia su didele misija, o vietų, kur galime plėstis su „Eskedar Coffee“, yra labai daug“.

„Kai buvai mažas, iš karto neatsistojai ir nemokėjai eiti, tu daug kartų klupai, stojai, ropojai. Vėliau pradėjai eiti, bėgioti ir minti dviratį. Tau tik reikia pradėti norėti stovėti. Jei nepasiseks, bandyti iš naujo, kol išmoksi stabiliai atsistoti ant kojų. Kaip vaikystėje, taip ir versle“, – pataria verslininkė.

„Eskedar Coffee“

499-1556036832-635499.jpg 499-1556036832-702141.jpg 499-1556036832-267636.jpg 499-1556036832-444269.jpg 499-1556036832-177216.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.