...

Meilė vilnai paskatino įkurti išskirtinių drabužių verslą

Verslas

2019.05.15

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: .

Meilė vilnai paskatino įkurti išskirtinių drabužių verslą

Nadiežda Smoriginienė Iš asmeninio albumo

Nadežda Smoriginienė (40), trijų vaikų mama, vilnos mėgėja ir autorinių prekių ženklo „Nadin Smo Design“ įkūrėja. Daug metų gyvenusi ir dirbusi Anglijoje, bet prieš ketverius metus sugrįžusi į Lietuvą – Vilnių, čia sėkmingai tęsia kūrybinę veiklą nuosavoje studijoje „Nadin Smo Design“, kurioje ne tik pasitinka klientes, jas konsultuoja, bet ir veda vilnos vėlimo pamokas pradedančiosioms ir pažengusioms kūrėjoms.

Meilė ir aistra vilnai įkvėpė verslą

„Karjeros kelią pradėjau labai seniai, kai dar gyvenau Didžiojoje Britanijoje, Mančesteryje. Viskas prasidėjo banaliai ir spontaniškai, kaip turbūt daugeliui. Vieną dieną mane aplankė pažįstama moteris, pasipuošusi gražiais ir įdomiais karoliais iš merinosų vilnos. Nuo gimimo esu labai smalsi, todėl pradėjau gilintis į tai, kokiais būdais jie sukurti, iš kokios medžiagos, kuo ji yra išskirtinė ir gali būti naudinga žmonėms. Tuoj pat pradėjau ieškoti informacijos internete ir ryžausi pabandyti pagaminti pati. Esu iš prigimties labai užsispyrusi ir siekianti tikslo bet kokiu būdu, nesvarbu, kiek tai kainuotų laiko, pastangų, finansinių išlaidų“, – kūrybos kelią prisimena N. Smoriginienė.

Pirmasis menininkės gaminys iš vilnos buvo šalikas. Pavykus šiam bandymui, vėliau vienas po kito sekė kiti, kokybė gerėjo, darbus vertino ir gyrė žmonės, domėjosi kūrinių ypatybėmis, gamybos procesais. Taigi, atsiradus paklausai, natūraliai atsirado poreikis ir pasiūlai. „Tada aš supratau, kad einu tinkamu keliu. Pajutau, kad nieko kito daryti nenoriu, kad manyje gimė aistra savo darbui, vilnai, jos švelnumui, natūralumui, minkštumui. Galėčiau sugalvoti milijoną sinonimų vilnai, bet viena ir svarbiausia yra aiški – aš ją myliu be galo! Šiai veiklai esu atsidavusi visa siela ir kūnu, pamiršdama draugus, šeimą, pomėgius. Aiškiai matau tikslą ir viziją savo ilgo tunelio gale“, – džiaugsmu dalijasi kūrėja.

Gaminiai vienetiniai, bet skirti visiems

Prekių ženklas „Nadin Smo Design“ skirtas visiškai visiems klientams: tiems, kurie turi paprastesnį skonį aprangai, ir tiems, kurie nori vilkėti išskirtinį drabužį, gali sau leisti sumokėti už tai daugiau, nors kainos prieinamos ir uždirbantiesiems mažiau. Užsakymai plūsta iš nuolatinių ir naujų klienčių, gyvenančių ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Nuosavo prekių ženklo savininkė dizaino kūrimo ir gamybos veikloje dalyvauja viena, tačiau pastaruosius trejus su puse metų į pagalbą pasikviečia profesionalią siuvimo meistrę, kurios dėka gaminiai įgauna užbaigtumą ir lengviau priskiriami klientėms.

„Jūs turbūt paklausite, kodėl vis dar dirbu viena, turėdama tokią begalę užsakymų. Ogi todėl, kad visi mano kūriniai yra vien tik mano rankų darbo, jie yra vienetiniai, išskirtiniai, nepasikartojantys po keletą kartų. Aš šio kūrybinio proceso negaliu palikti kažkam kitam, nes neįmanoma būtų paaiškinti, kas darosi mano galvoje, kokios idėjos ir mintys ten slypi, kaip aš noriu perkelti numatytą viziją iš savo galvos į apčiuopiamą kūrinį. Su kiekvienu kurtu drabužiu aš perduodu klientėms dalelę savęs: šilumos, meilės, aistros gyvenimui, spalvų, emocijų. Pastaruoju metu gamybos srityje esu nebe viena, o su profesionalia siuvėja, tad iki kūrinio atėjimo į klientės rankas tariamės, konsultuojamės, aš pateikiu savo brėžinius ar žodines vizijas ir galutinį rezultatą pasiekiame kartu dirbdamos. Dažnai būna, kad papildomai išsiuvinėju ant drabužio karoliukų ar ištisus storų ir spalvotų siūlų paveikslus“, – paaiškina autorė.

Kūryba įvertinta ir užsienyje

Dviguba asmenine sėkme galima įvardyti pirmąjį dalyvavimą ir užimtą antrąją vietą dizainerių konkurse „Pisa Fashion Days“ Italijoje 2016 metais. Apdovanojimas išties įspūdingas: „Geriausios drabužių dizainerės“ nominacija ir teisė nemokamai studijuoti Burgo mados institute Milane. Tuo laimėjimai nesibaigė, jų galima suskaičiuoti dar ne vieną ir daugiausia užsienio šalyse, kas atvėrė kelius į prekių ženklo „Nadin Smo Design“ tarptautinį populiarumą, gausesnį ir įvairesnį klientų ratą, dar stipresnę motyvaciją kurti ir nesustoti ties vienu podiumu bei ovacijomis.

„Kūrėjo sėkmę lemia visiškas atsidavimas savo darbui, tikėjimas tuo, ką darai, tuo, kuo būsi po penkerių ar dešimties metų.” N. Smoriginienė


Kūrinių idėjos gimsta naktį

Visi gaminiai, ar tai būtų paltas, suknelė, kostiumas, švarkas, kuriami be jokių išankstinių, specialių ir profesionalių eskizų, brėžinių, piešinių, tik tokiu principu, kaip tuo metu susidėlioja autorės galvoje. Prieš pradėdama naują kūrybinį etapą, kūrėja jau žino, kaip drabužis atrodys, kokios bus spalvos, koks bus charakteris, nuotaika. Daugumą savo kūrinių ji susapnuoja naktį ir atsikėlusi iš pat ryto jau tiksliai žino, kas tai bus, koks bus raštas. Dažnai įvyksta paradoksalus reiškinys, kai pradėjusi darbą nuo sumanyto vaizdinio nutolsta ir vėliau gimsta visai kas kita: galva mąsto savaip, o rankos, lyg gyvendamos savo atskirą gyvenimą, piešia ir dėlioja visai kitaip.

„Kiekvienas aprangos produktas niekada nesikartoja antrą kartą, yra kaip naujai sukurtas, išgyventas ir pagimdytas kūdikis. Nes nė viena moteris nenori atrodyti taip pat kaip šalia einanti kita moteris. Išskirtinumas – tai mano klienčių teisėtas noras ir privilegija“, – pabrėžia „Nadin Smo Design“ įkūrėja.

Atvira investuotojų pasiūlymams

„Nadin Smo Design“ išskirtinių drabužių ženklo įkūrėja itin atvira: „Būtų visai smagu turėti žmogų, kuriam iš tikrųjų taip patiktų mano kūryba, mano aistra darbui, kad jis norėtų ir galėtų tapti mano verslo partneriu, daliniu investuotoju. Būtų nuostabu surasti tokį, kuris žiūrėtų su manimi viena kryptimi ir remtų mane ne tik finansiškai, bet ir palaikytų morališkai, tikėdamas manimi kaip kūrėja… Iki šiol, pripažinsiu, visus tuos metu dirbu aš pati: investuoju, perku medžiagas, padengiu nuomos išlaidas studijoje, susimoku už dalyvavimą respublikiniuose ir tarptautiniuose konkursuose, nes galiu pasitikėti tik savimi ir jei ne aš, tai kas? Mano ketinimai rimti, tačiau kaip pasiekti tuos, kurie žiūrėtų į viską taip pat kaip aš?“

N. Smoriginienės planuose – verslo plėtra, didesnės komandos sutelkimas, kuria galėtų kliautis kaip savimi, kūrinių pasiūlos didinimas ir eksportas ne tik Europoje ir Amerikoje, bet ir nuosavos parduotuvės atidarymas Vilniuje, palengvinantis tiesioginio bendravimo su pirkėjais ir greitesnio prekių įsigijimo trūkumus.

„Kūrėjo sėkmę lemia visiškas atsidavimas savo darbui, tikėjimas tuo, ką darai, tuo, kuo būsi po penkerių ar dešimties metų. Teisinga prioretinė tvarka: svarbu, svarbiau, svarbiausia. Nebijokite viešo dalyvavimo, tikėkite savimi ir savo svajone. Tam, kad kažką pasiektumėte, reikia daug pastangų ir darbo!“ – pataria verslininkė.

„Nadin Smo Design“

507-1557899184-706645.jpg 507-1557899184-611798.jpg 507-1557899184-285259.jpg 507-1557899184-942864.jpg 507-1557899184-719549.jpg 507-1557899309-125777.jpg 507-1557899309-984066.jpg 507-1557899309-691293.png 507-1557899309-499712.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.