...

Šunų „tinderis“ tuština keturkojų prieglaudas

Verslas

2019.05.17

Autorius: Eglė Kijauskienė

Temos: , , .

Šunų „tinderis“ tuština keturkojų prieglaudas

Rūta Norvaišaitė. Iš asmeninio albumo

Keliems lietuviams bendradarbiams netikėtai kilusi mintis dalyvauti programėlių kūrimo renginyje (hakatone) išaugo į socialinį projektą. Jų sukurta programėlė „GetPet“, skirta beglobiams šunims surasti namus, jau turi 5 tūkst. vartotojų.

Vilniečių bendraminčių komandai kilusi idėja praleisti laisvą savaitgalį renginyje „Hack4Vilnius“, kuris vyko pernai rudenį, atnešė pergalę. Nusprendę dalyvauti tris dienas vykusiame technologinių sprendimų kūrimo konkurse, skirtame Vilniaus miestui tobulinti, jie sukūrė programėlę „GetPet“ ir laimėjo pirmąją vietą tarp 17 inovatyvių projektų. „GetPet“ tikslas – spręsti socialinę problemą, mažinant šunų skaičių Vilniaus prieglaudose. Tai labai patogus įrankis, leidžiantis išsirinkti pageidaujamą keturkojį nuolatinei globai“, – sako viena iš „GetPet“ projekto dalyvių Rūta Norvaišaitė.

Pasibaigus minėtam konkursui, programėlė „GetPet“ buvo tobulinama, mezgami ryšiai su prieglaudomis, kitais partneriais, fotografuojami šuniukai, ruošiamos jų anketos, buriama mentorių komanda.

„Noras pagelbėti toms didelėms liūdnoms, bet viltimi spindinčioms akims gyvūnų, kurie ieško namų, buvo tarsi amžinas variklis, neleidęs komandai išsiskirti po konkurso ir sutelkęs dar didesnį būrį savanorių. Toliau vystydami „GetPet“, mes trokštame pakeisti žmonių, neturinčių keturkojų, gyvenimą“, – sako ji.

Kol kas „GetPet“ skirta tik Vilniaus miesto prieglaudoms, tačiau ją planuojama plėsti įtraukiant Kauną, kitus Lietuvos miestus, o ateityje galbūt ir kitų rūšių gyvūnus.

Dirba iš idėjos

Pašnekovė pabrėžia, kad šis projektas gimė kaip socialinė iniciatyva. Laimėjusi konkursą „Hack4Vilnius“, „GetPet“ komanda dovanų gavo darbo erdvę trims mėnesiams bei 1 tūkst. eurų prizą, skirtą padengti programėlės rengimo bei projekto teisinio įregistravimo išlaidoms.

„Dabartinis rezultatas pasiektas su devynių žmonių komandos darbu ir kompetencija. Biudžeto nei reklamai, nei specialistams neturėjome. Taigi viskas, ką sukūrėme iki šio momento, yra tik „GetPet“ steigėjų kūrybos, įgūdžių ir laiko rezultatas. Pagrindinė investicija – kiekvieno komandos nario asmeninis laikas, darbas savaitgaliais ir laisvalaikiu. Kol kas jokių darbuotojų iš šalies neturime, dabar projektas veikia devynių žmonių – komandos steigėjų bei padedančių savanorių – pastangomis“, – atskleidžia R. Norvaišaitė.

Partneriai – prieglaudos

„GetPet“ pagrindiniai partneriai yra trys Vilniaus gyvūnų prieglaudos. „SOS gyvūnai“, „Lesė“ tapo pirmaisiais partneriais, kurių globojamų keturkojų profiliai atsirado pirmojoje programėlės versijoje, o projektui ūgtelėjus prisijungė ir Vilniaus gyvūnų globos namai. „GetPet“ komanda ieško ne tik partnerių, bet ir būdų, kaip kuo geriau prisidėti prie beglobių gyvūnų skaičiaus Lietuvoje mažinimo, kartu padedant prieglaudoms jų kasdienėje veikloje.

„Kadangi projektas inicijuotas kaip socialinė iniciatyva ir kuriamas savanorystės pagrindais, į partnerystes su verslo atstovais leistis neskubame. Esame įsitikinę, kad tolesnei „GetPet“ projekto sėkmei itin svarbu išlaikyti pagrindines vertybes ir tikslus. Norime „įsišuninimo“ (taip vadiname šuns paėmimą globon) procesą išlaikyti skaidrų ir prieinamą kiekvienam vartotojui“, – aiškina R. Norvaišaitė.

Pasiūlymų bendradarbiauti „GetPet“ komanda sulaukė ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio verslo atstovų. Šiuo metu formuojami galimi „GetPet“ plėtros scenarijai, kruopščiai renkami partneriai, veiklai vystyti planuojama steigti viešąją įstaigą.

Veikia panašiai kaip „Tinder“

Kitas „GetPet“ komandos narys Andrius Borkauskas tikina, kad „GetPet“ veikimo principas paprastas ir primena pažinčių programėlę „Tinder“: rinktis šunis leidžiama braukiant jų nuotraukas dešinėn arba kairėn. Jei šuo sužavėjo, galima susipažinti su jo anketa, istorija, charakteriu, taip pat susitarti dėl pasimatymo. Beje, kita „GetPet“ inovacija – laikinos globos galimybė.

„Įsitikinome, kad daugybė žmonių nori priglausti keturkojį, bet dvejoja, ar tai tinkamas žingsnis. Sprendimas priimti augintinį į savo gyvenimą – didelė atsakomybė su daug nežinomųjų. Taigi visi šioje platformoje esantys šuniukai sutinka pabūti laikinais draugais. Tikimės, kad draugystė taps ilgametė, o „GetPet“ padės žmonėms tinkamai apsispręsti. Kiekvienam naujam globėjui patars asmeninis „GetPet“ mentorius, kuris pirmąsias dvi savaites padės pažinti, susidraugauti su naujuoju augintiniu ir priimti tinkamą sprendimą“, – aiškina A. Borkauskas.

Žinia sklinda natūraliai

R. Norvaišaitė pasakoja, kad žinia apie „GetPet“ projektą pasklido gana natūraliai. Anot jos, darbas su beglobiais gyvūnais natūraliai motyvuoja ir įkvepia: „Natūralu, kad tokia darbo sritis padeda ir vystant projektą – mūsų siekis padėti šuniukams ir kačiukams pritraukia dėmesį. Visuomenėje tai populiari ir natūraliai motyvuojanti tema, todėl tikrai lengviau paskleisti žinią apie projektą. Itin pozityvi visuomenės reakcija, gauti siūlymai prisidėti darbais ir idėjomis, Vilniaus miesto savivaldybės palaikymas ir itin didelė žinučių apie projektą sklaida spaudoje bei socialinėje erdvėje tik įrodė, kad „GetPet“ sukūrė reikalingą ir paklausų produktą.“

Pašnekovė atskleidžia, kad kol kas vartotojai „GetPet“ nuoroda dalinasi patys, rekomenduodami programėlę iš lūpų į lūpas. Ji neslepia, kad reklamos biudžetas iki šiol buvo nulis eurų, tačiau skleisti žinią apie „GetPet“ padeda aktyvus komandos narių dalinimasis asmeniniuose socialiniuose kanaluose. „Be to, prie gerbėjų prisidėjo keletas socialinių tinklų nuomonės formuotojų. Džiaugiamės, kad mus filmavo RTL televizija Vokietijos laidai „RTL Life“. Mes tikime, kad „GetPet“ projektas yra pavyzdys, jog apie gerus projektus žmonės kalba ir juos rekomenduoja patys“, – sako gyvūnų mylėtoja.

Linki atrasti prasmę

Pradedantiesiems verslininkams R. Norvaišaitė linki rasti idėją, kuri ne tik atrodytų potencialiai sėkminga ar inovatyvi, bet ir turėtų prasmę – viziją, tikslą, kurio siekimas įkvėptų komandos narius. Didelius tikslus reikia skaidyti į mažus, o juos į kasdienes užduotis, nes daug mažų ir iš pažiūros ne itin reikšmingų įvykdytų užduočių akumuliacija sukuria didelį rezultatą. „Neprisirišti prie pirminio idėjos įgyvendinimo plano ir būti atviriems naujiems idėjos įgyvendinimo būdams – tai padeda greičiau ir efektyviau auginti projektą. O minėta pagrindinė vizija, aiškus tikslas padeda susikaupti, greičiau rasti atsakymus bei sprendimus atsirandančioms kliūtims ar galimybėms ir išlaiko komandą bei produkto branduolį“, – pataria „GetPet“ bendrakūrėja.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.