...

Ar tinkamai išnaudojame „Snapchat“ galimybes verslui?

Verslas

2019.05.17

Autorius: Violeta Radzevičiūtė

Temos: , .

Ar tinkamai išnaudojame „Snapchat“ galimybes verslui?

Živilė Ieva Kelminskienė Iš asmeninio albumo

Vos atsiradęs socialinis tinklas „Snapchat“ tapo viena populiariausių vaizdo įrašų ir nuotraukų su įvairiais filtrais bendrinimo platformų. Skaičiuojama, kad pastaruosius kelerius metus jaunų žmonių, naudojančių „Snapchat“, skaičius padvigubėjo nuo 100 iki beveik 200 mln. vartotojų ir daugiau kaip 75 proc. jų yra aktyvūs.

„Snapchat“ skleidžia žinutę, kad yra skirtas išreikšti save, žaisti, sužinoti daugiau apie pasaulį ir linksmintis su draugais. Šie tinklo apibūdinimai, kaip sako kūrėjai, yra jų sėkmės paslaptis. Skaičiuojama, kad maždaug nuo 2016 m. gegužės „Snapchat“ generuojama apie 10 mlrd. mobiliųjų vaizdo įrašų peržiūrų per dieną. Daugelis pasaulio prekių ženklų pradėjo naudotis tokiais pasiekimais. Įdomu, ar šią gyslelę jau atrado ir Lietuvos verslo atstovai.

Skinasi kelią ir Lietuvoje

„Stebime, kad Lietuvos prekių ženklai nenoriai, bet atranda socialinį tinklą, vieni kiti jau turi paskyras. Atrastume pavyzdžių ir tokių prekių ženklų, kurie aktyviai vykdė kampanijas per nuomonės formuotojus, tinklui nepasiekus tokio populiarumo kaip dabar, dar porą metų atgal, kiti bandė ar bando prisibelsti į filtrų pasaulį, sukurdami atitinkamą savo prekių ženklo filtrą ir būti pripažinti socialinio tinklo kūrėjų“, – sako „Socialaus marketingo“ reklamos specialistė Živilė Ieva Kelminskienė.

Kalbant apie šios platformos vartotojus mūsų šalyje, galima sakyti, kad situacija auga ir gerėja kiekvieną dieną. „Snapchat“ duomenimis, praėjusių metų gruodį programėle Lietuvoje naudojosi apie 300 tūkst. vartotojų, iš kurių per mėnesį, pasitelkus reklamą, buvo galima pasiekti 200 tūkst. vartotojų. Atėjus gegužei, jų skaičius, kurį naudojantis reklama galima pasiekti per programėlę, per mėnesį išaugo 50 tūkst. ir pasiekė 250 tūkstančių. Ž. I. Kelminskienė mano, kad augimas nemažės, o tik spartės.

„Lietuva reklamos pirkimo prasme lenkia tiek Latviją, tiek Estiją. Tinklo kūrėjai ir reklamos specialistai apgailestauja, kad kaimyninės šalys dar negali patekti į reklamos pirkimo ekosistemą, nes programėle naudojasi per mažai vartotojų. Situacija primena ankstyvuosius „Facebook“ laikus Lietuvoje, kol Latvija ir Estija dar tik žengė pirmuosius žingsnius į Marko Zuckerbergo pasaulį, Lietuva jau turėjo bent 0,5 mln. vartotojų“, – prisimena pašnekovė.

 

„Snapchat“ duomenimis, praėjusių metų gruodį programėle Lietuvoje naudojosi apie 300 tūkst. vartotojų, iš kurių per mėnesį, pasitelkus reklamą, buvo galima pasiekti 200 tūkst. vartotojų.“ Ž. I. Kelminskienė.

 

Aktualiausia jaunesnei nei 20 metų auditorijai

Turimi duomenys leidžia stebėti tikslinių auditorijų pasiskirstymą Lietuvoje. „Apie 95 proc. „Snapchat“ vartotojų yra jaunesni nei 35 metų amžiaus ir net 70 proc. – jaunesni nei 20 metų. Jaunimo iki 20 metų „Snapchat“ galima pasiekti apie 175 tūkst. vartotojų. „Facebook“ tokių vartotojų yra 190 tūkst., o „Instagram“ dar mažiau – apie 140 tūkst.“, – oficialius duomenis vardija reklamos specialistė.

Galima išskirti ir dar detalesnį auditorijos pasiskirstymą Lietuvoje: 13–17 metų – 32,5 proc., 18–20 metų – 37,5 proc., 21–24 metai – 17,5 proc., 25–34 metai – 7,5 proc., daugiau nei 35 metai – 5 procentai.

„Tad prekių ženklai, kuriantys produktą ar paslaugą vartotojui iki 25 metų, turi didžiulį potencialą! O vienas didžiausių platformos pranašumų – galimybė vartotojus pasiekti labai lokaliai – net 100 m atstumu nuo norimų adresų: prekybos vietų, mokyklų ar universitetų“, – teigia Ž. I. Kelminskienė.

Tiesa, „Socialaus marketingo“ reklamos specialistė pastebi, kad jaunimą reklamomis sudominti darosi vis sunkiau. Reklaminis triukšmas didžiulis, jie nuomonės ar patarimo ieško pas socialinio tinklo lyderius, bet, pasinaudojus kūrybiškumu, viskas įmanoma. „Snapchat“ duomenimis, šio socialinio tinklo vartotojai linkę pirkti spontaniškai ir turi didelę perkamąją galią. Taigi šis tinklas – puikus pasirinkimas norint didinti pardavimus tarp jaunimo bei plėsti prekių ženklo žinomumą.

Geras laikas naudotis galimybėmis

Reklamos specialistė pasidalino vieša paslaptimi: kadangi Lietuvos prekių ženklų atstovai „Snapchat“ retai renkasi kaip reklamos platformą, tūkstančio vartotojų pasiekiamumo kaina ten kol kas labai maža – už tą pačią sumą galima pasiekti kur kas daugiau vartotojų, nei reklamuojantis, pavyzdžiui, „Facebook“ ar „Instagram“ kanaluose.

„Lietuvoje platforma „Snapchat“ siūlo tris reklamos formas – 10 sekundžių trukmės „Snap Ads“ reklamas, pasirodančias tarp vartotojų kuriamo turinio, papildytosios realybės (AR) bei paprastus filtrus. Būtina laikytis ir minimalios vienos dienos reklaminio biudžeto ribos, biudžetas siekia ne mažiau kaip 50 eurų per dieną, – įžvalgomis dalinasi Ž. I. Kelminskienė. – Sakome, atėjo laikas įtraukti „Snapchat“ kaip kanalą į savo artimiausių kampanijų planus ir pradėti ilgą testavimo laikotarpį, kuriam reikia kantrybės.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.