...

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kaip aistra virsta verslu

Rimvydas Širvinskas Asmeninio albumo nuotr.

Rimvydas Širvinskas, dar žinomas Makaliaus pravarde, tiesiog idealiai suderino darbą ir didžiausią savo gyvenimo aistrą – keliones. Prasidėjo viskas nuo vienos dienos kelionės į Latviją, o dabar jis jau vadovauja populiariausiam šalies kelionių portalui makalius.lt. Su R. Širvinsku pasikalbėjome apie jo aistrą keliauti, verslą ir buvimo kompanijos veidu ypatybes.

„Pati pirmoji mano kelionė buvo į Latviją kartu su bendraklasių dešimtokų grupe. Tai buvo labai didelė vienos dienos ekskursija į Rygą ir Jūrmalą, kuri tada dar pigiai kainavo – gal tik keturiasdešimt ar penkiasdešimt litų. Pirmą kartą gyvenime išvažiavau į užsienį, pirmą kartą lankiausi vandens pramogų parke ir pamačiau kitos šalies miestą. Ta eskursija man labai įsiminė. Atsimenu, tuo metu dar vyko ledo ritulio varžybos, kurias Latvija laimėjo, tad visas miestas užė ir griaudė, kiekviename kampe vyko šėlionės. Pamaniau: „Nejaugi užsienyje iš tikrųjų taip nuostabu?“

Kitą rytą iš karto paskambinau tetai ir pasakiau, kad man labai patinka kelionės, tad nuo šiol pradedame keliauti. Taip viskas ir prasidėjo. Dar kartą nuvažiavome į Latviją, paskui į Slovakiją. Tada mūsų maršrutai vis tolo. Kitais metai nuvykome į Kroatiją. Po tos kelionės nusprendėme, kad niekada daugiau nevažiuosime autobusu, skrisime lėktuvu, nes maldamiesi autobusu praleidome visą savaitę.

Dar kitais metais nuskridome į Tunisą ir Kretą. Taip po truputį atėjome iki to, ką turim dabar“, – pomėgio užuomazgas prisiminė jaunasis verslininkas. Greitai jis pradėjo ir aprašinėti savo keliones. Tokiu būdu jam pavykdavo laimėti lėktuvo bilietus, todėl kelionės tapo dar intensyvesnės. „Viename jau neegzistuojančiame kelionių portale rašydavau reportažus. Ten geriausią mėnesio pasakojimą parašęs žmogus laimėdavo lėktuvo bilietus. Aš tą konkursą laimėjau penkis kartus iš eilės. Bendrakeleivių nesusiradau ir pradėjau keliauti vienas.

Pirmą kartą skridau vienai dienai į Taliną. Išskridau anksti ryte, ten papusryčiavau, papietavau, o vakarieniauti jau grįžau namo – į Vilnių. Po mėnesio vienas savaitgaliui išskridau į Romą. Pernakvojau ten, o sekmadienį grįžau ir rytojaus dieną ėjau į mokyklą. Tada buvau, rodos, vienuoliktokas. Dar po mėnesio skridau į Atėnus. Tik jau trims dienoms“, – pasakojo R. Širvinskas.

Taip rašant kelionių reportažus užsimezgė ir tinklaraštis makalius.lt, šį mėnesį švesiantis trejų metų gimtadienį. „Rašydavau pasakojimus įvairiuose kelionių portaluose. Vienas draugas pasiūlė, užuot rašinėjus skirtingose vietose, viską sudėti į vieną. Užregistravome domeną. Iš pradžių visiems buvo juokingas tas pavadinimas, bet dabar tai pirmaujantis kelionių portalas Lietuvoje ir niekam nebejuokinga“, – kalbėjo verslininkas.

Jis prisiminė, kaip pirmomis savaitėmis džiaugdavosi, kai jo tinklaraštį per dieną aplankydavo septyniasdešimt žmonių. Vėliau buvo peržengtas visiškai kosminis skaičius – šimtas. Kaip paaiškėjo vėliau, visa tai buvo tik pradžia. „Iš pradžių tai buvo mažas tinklaraštis, kuriame rašydavau savo kelionių įspūdžius. Paskui pradėjau dėti įvairiais naujienas, gerus oro linijų pasiūlymus, pradėjau ieškoti pigių skrydžių. Tuo metu kaip tik pats išmokau tai daryti ir nusprendžiau kitiems parodyti, kad galima pigiai skraidyti. Kai pats pirmą kartą nukeliavau į Londoną už dešimt litų į abi puses (aišku, dabar tai jau neįmanoma), žmonės pradėjo tuo dalytis, rašyti man. Viskas pradėjo sparčiai kilti. Taip be investicijų ir daug bemiegių naktų viskas iškilo iki to, kas yra dabar. Jeigu nori išpopuliarinti savo tinklaraštį, niekada negalima jo apleisti. Tada viskas tikrai tik kils. Pačiomis pirmomis dienomis rašydavau gal du kartus per savaitę. To užtekdavo, kad prisijaukinčiau skaitytojus. Pataikėme į patį bumą, kai visi pradėjo domėtis pigiomis kelionėmis. Mūsų puslapis būdavo vienas pirmųjų, į kuriuos žmonės užsukdavo, kad gautų patarimų ar pan.

Šiuo metu turime septynis tūkstančius kasdienių lankytojų. Nuolat tuo stebiuosi“, – pasakojo R. Širvinskas. Dabar makalius.lt iš esmės veikia kaip jungiamoji grandis tarp kelionių organizatorių ir keliautojų. Portalo komanda padeda susirasti pigesnius bilietus, užsisakyti viešbutį ir t. t. „Veikiame kaip jungiamoji grandis, padedanti žmonėms įsigyti suplanuotą kelionę. Iš tikrųjų Lietuvoje daug žmonių iki šiol dar neturi kreditinių kortelių, o jos daugelyje oro linijų perkant bilietus yra reikalingos. Yra daug niunsų. Žmonės pirkdami bilietus, pavyzdžiui, nesupranta, kodėl bilietas kainuoja 99 Lt, bet kaina staiga išauga iki 600 Lt. Mano, kad oro bendrovės juos apgaudinėja. Mes paaiškiname, kad reikėtų atsisakyti registruojamo bagažo, jo draudimo ir panašiai“, – pasakojo R. Širvinskas.

Portale buvo įdiegta ir sistema, leidžianti daug paprasčiau susirasti ir įsigyti norimus bilietus. „Kadangi rašydavome naujienas, mokydavome, kaip pigiau įsigyti bilietus, pamanėme, kad nebūtina nukreipti susidomėjusiųjų kur nors kitur. Taip įdiegėme rezervacinę skrydžių sistemą, kelionių agentūros pradėjo skelbti pas mus savo pasiūlymus, pigios oro bendrovės irgi. Man ir pačiam sunku suplanuoti skrydžius su persėdimais, o įdiegta sistema leidžia tai padaryti lengvai. Žmonėms tai labai patinka. Jeigu žmogus nori įsigyti bilietą, bet neturi kreditinės kortelės, mes irgi galime padėti – suteikiame galimybę atsiskaityti pervedimu. Visada sulaukiame daug laiškų, skambučių. Žmonės klausinėja patarimų, ką galėtume rekomenduoti ir t. t. Visa tai iki šiol veikia nemokamai“, – makalius.lt funkcijas pristatė verslininkas.

Portalo artimiausi ateities planai – ir nuosavas kelionių žurnalas. Tokių Lietuvoje yra vos du, bet R. Širvinsko netenkina nei jų kaina, nei kokybė. „Labai ilgai planavome leisti žurnalą. Prieš metus jau buvome pasidarę tokį nemokamą bandomąjį, dalijome jį turizmo parodoje, oro uostuose. Lietuvoje esantys kelionių žurnalai manęs netenkina. Žmonėms reikia ne tokių. Nusprendėme sukurti tokį, kuris kainuotų nedaug, bet jame būtų kelionių patarimai, oro bendrovių naujienos, interviu su realiai keliaujančiais žmonėmis. Mes turime knygą „Makaliaus pigių kelionių vadovas“ ir ji tikrai perkama. Gal ir žurnalas toks bus“, – svarstė jis. Aistros keliauti nuosavas verslas toli gražu nenumarino. R. Širvinskas turi ir savo mėgstamiausias valstybes. „Turiu dvi šalis favorites. Tiksliau vieną šalį ir vieną salą. Tai būtų Gran Kanarija, kuri man beprotiškai patinka, todėl ten atostogavau jau tris kartus. Ir Graikija. Ypač jos salos. Man patinka graikų kultūra, žmonės, netgi jų raštas“, – sakė jis.

Verslininkas teigė, kad keliaujant reikia ir šiokio tokio komforto. „Keliavimas autostopu – ne man. Yra žmonių, kurie naudojasi „Coach Surfing“ ar „Hospitality Club“, aš pats irgi žinau daug apie keliavimą autostopu, bet manęs nežavi miegojimas miegmaišyje pakelėje. Aš jau geriau susirasiu itin pigią nakvynę viešbutyje. Man patinka patogios kelionės ir, kuo toliau, tuo patogesnės“, – sakė jis.

R. Širvinskas pripažįsta, kad kol kas yra apkeliavęs tik Europą. Azija, Australija ar Pietų Amerika išlieka nepažintos. Tiesa, anksčiau ar vėliau jo keliai pasuks ir ten. „Norėčiau nukeliauti į Japoniją ir į Tailandą. Ten galėčiau pasijusti turtingas. Man klientai vis pasakoja, kad masažas Tailande kainuoja 3 Lt, prabangūs pietūs – 10 Lt. Jeigu negaliu turtingas pasijusti Europoje, tai galiu nukeliauti ten, į kur skrydis brangus, bet bent jau pragyvenimas pigus. Aišku, kol kas dar negaliu sau to leisti, bet pabandysiu pasitaupyti ir kitais metais ten nuvykti“, – pasakojo jis.

Ar verslininko neslegia tai, kad reikia būti kompanijos veidu? Tai juk tikrai nemenka atsakomybė. R. Širvinskas sako, kad ne. „Daug kas klausia šito dalyko. Būti veidu aš nusprendžiau savo noru ir suprantu, kad tai yra verslas, o ne populiarumo vaikymasis. Visas verslas juk pagrįstas mano veidu. Suprantu, kad uždirbsiu būtent iš to. Daug kas atėjus į kokį klubą sako: „Pasižiūrėk, į tave spokso žmonės, kodėl tu čia taip elgiesi?“ Manau, aš ne koks nors politikas, kuris turėtų atitinkamai elgtis. Koks esu, tegul tokį mane žmonės ir mėgsta. Niekada neapsimetinėsiu visažiniu kelionių ekspertu. Toks tikrai nesu. Atvirkščiai, kuo giliau lendu į kelionių verslą, tuo labiau įsitikinu, kad dar daug ko nežinau“, – sakė jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.