...

Nesėkmė pirmajame versle paskatino pasukti mados link

Verslas

2019.09.20

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: .

Nesėkmė pirmajame versle paskatino pasukti mados link

Aira Zelenauskienė Iš asmeninio albumo

Marijampolietė Aira Zelenauskienė (24) vieną nesėkmę versle išdrįso pakeisti kitu verslu ir įkūrė mados prekių ženklą „Authèntic“, skirtą drąsa spindinčioms moterims, nebijančioms atsiskleisti savitu, išskirtiniu ir laisvu aprangos stiliumi.

Mados prekių ženklas drąsioms moterims

Prekių ženklo „Authèntic“ vizija – sukurti nepriklausomą, drąsią moterį, kuri nebijo parodyti tikrosios „aš“ ir kurti stiliaus iš įvairovės. Įkūrėjos teigimu, jų studijos idėja ta, kad visos moterys gali susikurti savitą ir išskirtinį stilių pagal tai, kiek jos gali sau leisti, nepamirštant ir (ne)ribotos finansinės išraiškos: „Studijoje kuriami drabužiai laisvalaikiui, pasisėmus idėjų iš įvairių užsienio šalių – parsivežame į Lietuvą ne tik pačių gaminių, jų modelių, bet ir vienetinių audinių, kurių čia nerasi. Taigi suteikiame galimybę kiekvienai moteriai turėti pasirinkimo laisvę ir apranga ar jos detale kuo daugiau pabrėžti savo įvaizdžio unikalumą, netgi susikurti laisvesnį ar įžūlesnį stilių svarbiomis gyvenimo progomis.“

Siekia tapti stiliaus perliuku

„Kiekviena pradžia versle yra sunki. Mes ką tik gimėme, tad kiekvieną dieną bandome augti ir įsilieti į šviežiausias mados industrijos gretas, medžiojančias stiliaus perliukus. Kūrybinio proceso metu nebijome suklysti, esame nuolatiniame bandymų kelyje, kaip ir gyvenime, kai nežinai, kas laukia už kampo: ar idėja, kuri patiks ir pritrauks klientų, ar tavo kurtas eskizas tiks ir bus dėvimas moterų. Siuvame tik ribotą skaičių modelių, juos dažnai keičiame kitais, atrasdami klientę būtent tam vieninteliam drabužiui“, – prasitaria verslininkė.

Prigimtinė moterų savybė leidžia joms rengtis taip, kaip jos jaučiasi: nori būti pastebėtos, atrodyti stilingai ir elegantiškai ar tiesiog paprastai, bet skoningai, taip atrasdamos save ir sukeldamos susižavėjimo reakcijas darbo, laisvalaikio ar šventinėje aplinkoje. Prekių ženklu „Authèntic“ siekiama, kad visos moterys, kurios gali atrodyti stilingai, privalo rasti savo drabužį ar aksesuarą ir visiškai nesvarbu, ar tai prekė iš Kinijos fabriko, ar individualaus modeliavimo ir siuvimo kūrinys. Mes visos renkamės tai, kokios norime būti, suderindamos net ir paprasčiausią aprangą už prieinamą kainą“, – pabrėžia A. Zelenauskienė.

Versle svarbiausia mėgti tai, ką darai ir nebijoti pokyčių

„Nauja veikla ir naujas prekių ženklas „Authèntic“. Šiandien šie žodžiai man skamba taip herojiškai. Iki šio momento, kuriame esu dabar, teko nueiti emociškai sunkų kelią. Teko pažinti daugiausia tų žmonių, kurie manęs nesuprato, ir dar kartą pajusti artimiausiųjų, t. y. mano šeimos, palaikymą ir tikėjimą visa širdimi tuo, ką darau. Tai buvo didelis ritimasis kūliais žemyn versle (tuo metu tai buvo prekių ženklas „Studija Z“), kurį, atrodė, beprotiškai mylėjau. Tai nebuvo itin moteriška veikla, nes dirbau su medienos, metalo ir plastiko medžiagomis, bet man patiko. Laikui bėgant pajutau nebe tobulėjimą, o stovėjimą vienoje vietoje, juk norėjosi kasdien kurti, sugalvoti kažką naujo, o ta sustabarėjusi būsena mane tiesiog varė iš proto. Darbas virto viena didele monotonija. Aš sudėtingai ėjau į šią verslo nišą, dar kebliau pasirodė joje išsilaikyti, tad teko kapstytis net ir iš psichologinių problemų ir pagaliau suvokti bei garsiai pripažinti, kad bankrutuoju“, – apie pasitraukimą iš pirmojo verslo pasakoja įkūrėja.

Siekia bendradarbiavimo

Sunkumai bet kuriame verslo sektoriuje yra tik tokie, kokius patys susikuriame. Pozityvus požiūris, tikėjimas, nepasidavimas, pagaliau pats darymo procesas ir nepaisymas pašalinių žmonių neargumentuotos kritikos – verslininkės A. Zelenauskienės gyvenimo šūkis: „Mano pastangos kyla iš aplinkoje skleidžiamo negatyvo, nes tuomet tu nori įrodyti, kad gali geriau ir labai gerai. Patyrusi neigiamų emocijų ir sunkumų, šiuo metu grąžinu daug savo vidinės energijos ir motyvacijos tiems, kam jos labiausiai reikia – naujokams savo versle. Tuo metu, kai aš klojau pamatus savo veiklai, man nepadėjo niekas, todėl jaučiu asmeninę pareigą padėti visiems, kurie siekia įgyvendinti savo idėjas.“

Įsitvirtinti mados pasaulyje – jaunų dizainerių iššūkis

Šiais laikais mados nišą papildyti kažkuo unikaliu ir išskirtiniu yra be galo sunku, nes ji perpildyta įvairių dizainerių gaminiais. Pradeda vyrauti tendencija – grįžimas iš praeities lyg užsuktame rate, kai mados ekspertai gvildena naujas idėjas, remdamiesi jau buvusiomis anksčiau. Pavyzdžiui, užsienyje žmonės yra laisvesni, nebijo pabrėžti savo netobulo kūno formų, išeina iš tradicinių modelių, renkasi nepatogius drabužius ir yra mažiau sukaustyti nei Lietuvoje. Mados kūrėja teigia, kad šiuo metu grožis ir estetika išgyvena renesanso epochą, o visos dailiosios lyties atstovės nori būti tobulos, pastebėtos ir apkalbėtos.

„Tarp Lietuvos ir užsienio gamintojų kyla tarpusavio ginčas: didieji prekybos centrai ir parduotuvės Lietuvoje prekiauja drabužiais, kurie siuvami tuose pačiuose užsienio šalių fabrikuose, o vėliau patenka į pasaulyje žinomas internetines parduotuves. Galima teigti, kad tai tos pačios kiniškos kokybės prekės, tik didelis kainų kontrastas, nes pinigai mokami ne už kokybę, o už prekių ženklo vardą. Nors Lietuvos dizaineriai turi esminį skiriamąjį bruožą nuo kitų šalių kūrėjų – kruopštumą, išskirtinį kūrinių pateikimo formatą ir aukštos kokybės siekimą, todėl dažnai sumokame itin didelę kainą už įsigyjamą drabužį“, – aiškina verslininkė.

Vienintelė ir jau visuotine tapusi problema – per maži atlyginimai, ypač tuose regionuose, geografiškai atsilikusiuose nuo didžiųjų miestų, tad ne kiekvienas klientas gali sau leisti nusipirkti išsvajotą aprangos prekę. Dėl šių priežasčių dažnai ieškoma alternatyvų – įsigyti prastesnės kokybės, ne itin populiaraus prekių ženklo ar jo kopijos bei įprastesnio stiliaus drabužių. Kūrėją galima suprasti – jo motyvacija ne tik patenkinti klientai ir išpildyti jų lūkesčiai, bet ir finansinis įvertinimas. Jaunam verslininkui įsilieti į mados rinką ir generuoti orias pajamas tampa vis sudėtingiau.

„Eikite pirmyn, nors ir bus akimirkų, kai atrodys, kad nebeturite idėjų… Semkitės jų iš aplinkos, iš žmonių, iš savęs. Jokiu būdu neišsigąskite konkurencijos, išreikšti savęs, o atvirkščiai – parodyti, ką sugebate geriausiai. Versle būna visko: viršūnių ir nuopuolių, tačiau kiekvienas jų atneša kažką naujo, tad rizikuokite ir gyvenkite!“ – pataria A. Zelenauskienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.