...

„Soundest“: „Geriau maža dalis pasaulinės rinkos nei didelė vietinės“

Verslas

2015.02.06

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

„Soundest“: „Geriau maža dalis pasaulinės rinkos nei didelė vietinės“

„Soundest“ įkūrėjas - Rytis Laurinavičius Butautas Barauskas

Perskaitykite šį žodį – „soundest“. Kokia mintis pirmiausia šovė į galvą? Kai pirmą kartą perskaičiau Vilniuje veikiančio startuolio pavadinimą „Soundest“, neslėpsiu, pagalvojau apie garso aparatūrą. Ir tik po akimirkos susivokiau, kad neteisingai perskaičiau. Juk ne sound test, o soundest! Tiesa, šios įmonės įkūrėjas Rytis Laurinavičius (31) interviu metu tikino, jog tai dažnai pasitaikantis nesusipratimas, būdingas žmonėms, kuriems anglų kalba nėra gimtoji. Likusieji supranta, kad tai žodis, reiškiantis geriausią būklę, o dirbantiesiems e. prekybos srityje šis terminas dabar reiškia ir lietuvių sukurtą rinkodaros el. paštu paslaugą.

Svarbu rasti rinkoje nišą

Vilniaus senamiestyje įsikūrusiame kukliame įmonės „Soundest“ biure ramu – visi susikaupę spragsi pelėmis ir dundena klaviatūromis. Prie įėjimo mane pasitinka R. Laurinavičius ir pakviečia į susitikimų kambarį, kurį nuo kitų darbuotojų skiria tik stiklinė siena.

Posėdžiams skirtame nedideliame kambarėlyje į akis pirmiausia krinta pristatymų lenta, išmarginta įvairiaspalviais užrašais. „Analizavome savo klientų vartotojų elgesį, gavus mūsų siunčiamus naujienlaiškius“, – paaiškina R. Laurinavičius.

Numalšinę karščių sukeltą troškulį, pradedame pokalbį. Man labiausiai maga paklausti: „Kodėl gi imtasi dar vieno naujo rinkodaros įrankio kūrimo? Juk panašių sprendimų pilnas pasaulis!“ Tikru vilniečiu save vadinantis R. Laurinavičius suskumba paaiškinti tokį sprendimą. Pasak jo, nors apskritai el. pašto rinkodaros rinkoje konkurencija yra labai didelė, tačiau atskiruose jos segmentuose vis dar galima rasti vietos naujiems sprendimams. „Nuolatos sekame tendencijas, rodančias, kas vyksta rinkoje ir kur link ji krypsta. Dabar akivaizdu, kad e. prekyba tampa vis svarbesne ekonomikos dalimi, kuri artimiausiu metu visame pasaulyje sukurs 2,4 trln. JAV dolerių apyvartą. Tad akivaizdu, jog tai perspektyvi niša, su kuria galima sieti nemažai verslo vilčių“, – sako R. Laurinavičius ir priduria, jog „Soundest“ išskirtinumas – tai, kad jie dirba tik su e. parduotuvėmis.

 

Senajame žemyne investuotojai visai kitaip vertina projektus. Čia pinigingi dėdės pirmiausia klausia apie potencialų projekto pelningumą, o gal jau ir esamus rezultatus. O JAV investuotojai kartais pinigų duoda vien todėl, kad tai gera idėja.

R. Laurinavičius

 

Vilniuje gera gyventi, bet ne plėtoti verslą

„Soundest“ yra jau trečiasis pašnekovo startuolis. Pirmasis nepasisekė, antrasis („IQ Polls“), nors ir sulaukė pripažinimo Lietuvoje, tačiau kol kas netapo komerciškai sėkmingas. O štai naujasis bandymas, vos prieš metus startavęs „Soundest“, panašu, turi visas galimybes tapti taip laukta sėkme.

„Mes į dabartinį projektą evoliucionavome iš paprastos skaitmeninės rinkodaros agentūros, kuri, nors ir turėjo gerų klientų bei dirbo sėkmingai, tačiau veikė tik lokaliai. O norėjosi daugiau, pažvelgti ir dirbti su užsienio rinkomis“, – paaiškina verslininkas ir pabrėžia, kad naujo projekto ėmėsi tikrai ne dėl pinigų – jų ir anksčiau uždirbdavo pakankamai.

Įmonės įkūrėjo matematika paprasta: net jei pradėtų dirbti su visomis Lietuvoje veikiančiomis e. parduotuvėmis, tai sudarytų kelis šimtus klientų. O dabar, vos žengus kelis žingsnius, „Soundest“ džiaugiasi didesniu nei 6 tūkst. verslo klientų būriu. Tad akivaizdu, jog būti mažu, bet pasauliniu žaidėju yra naudingiau nei vietiniu gigantu.

„Dauguma jų yra iš JAV, taip pat nemažai yra iš Didžiosios Britanijos ir Skandinavijos. Tiesa, iš pradžių taikėmės tik į pastarąsias dvi rinkas, tačiau greitai pastebėjome, kad amerikiečių, norinčių naudotis mūsų paslaugomis, sparčiai daugėja. Toks natūralus augimas ir geras JAV rinkos mokumas paskatino mus daug dėmesio skirti ir šiai rinkai“, – sako R. Laurinavičius.

Pasiteiravus, ar nekyla sunkumų plėtojant verslą, skirtą užsienio rinkoms, kai jo įkūrėjai ir darbuotojai yra lietuviai, pašnekovas tikina, kad didesnių problemų dėl to nepatyrė. Jų išvengti padeda tai, kad jie veikia per Jungtinėje Karalystėje registruotą bendrovę, todėl klientai mato kontaktus Anglijoje. Be to, gausiausią klientų būrio dalį sudarantiems amerikiečiams nėra didelio skirtumo, ar paslauga lietuviška, ar ispaniška. „Jiems tai ta pati tolima Europa“, – teigia verslininkas.

Lenkia didesnius už save

Nors pradžia sėkminga, tačiau „Soundest“ turi nueiti tolimą kelią, kad taptų pasaulyje pripažintu įrankiu. Šio tikslo siekimą kiek apsunkina ir tai, kad jis kuriamas Europoje, o ne JAV.

„Senajame žemyne investuotojai visai kitaip vertina projektus. Čia pinigingi dėdės pirmiausia klausia apie potencialų projekto pelningumą, o gal jau ir esamus rezultatus. O JAV investuotojai kartais pinigų duoda vien todėl, kad tai gera idėja. Pavyzdžiui, toks projektas kaip „Twitter“ Europoje niekada nebūtų išplėtotas“, – aiškina R. Laurinavičius.

Žinant tai, visiškai nestebina pašnekovo džiaugsmas dėl artėjančio sutarimo su būsimu investuotoju (interviu metu dar nebuvo galima atskleisti, kas jis, nes nebuvo pasirašyta sutartis, tačiau tai tebuvo formalumas). Aišku, „Soundest“ investicijas pritraukia ne dėl gražių akių ar įdomaus pavadinimo. Jau dabar įmonei kas mėnesį klientai moka vidutiniškai po 30 JAV dolerių. O pagrindinis kanalas, kuriuo lietuvių sukurtas įrankis patenka į potencialių klientų akiratį, yra kanadiečių sukurta ir pasauliniu fenomenu tapusi e. komercijos platforma „Shopify“. Jos programėlių parduotuvėje, rinkodaros kategorijoje, „Soundest“ įskiepis užima 7-ąją vietą ir lenkia tokį gigantą kaip „MailChimp“.

El. pašto rinkodara yra kaip Madonna

Su R. Laurinavičiumi aptariant pasirinktą verslo kryptį, iškilo klausimas apie rinkodaros el. paštu ateitį. Juk jau ne kartą buvo sakoma ir rašoma, kad ši sritis netrukus pražus ir jos apskritai nebeliks. Tačiau „Soundest“ įkūrėjas mano kitaip.

„Kad ir kas ką sakytų, el. pašto rinkodara yra veiksminga. Ji kaip Madonna, kurią vis nurašo ir kurią nuo scenos vis bando nustumti jaunos žvaigždutės. Tačiau joms tai nepavyksta, nes Madonna kaip buvo aukštai, taip ir yra, o kai kurių naujų muzikos blyktelėjimų jau niekas ir nebeatsimena“, – rinkodarą el. paštu su muzikos industrijos ikona palygino pašnekovas.

Tiesa, jis pastebėjo, kad kaip ir minėtoji muzikos dievaitė, el. pašto rinkodara transformuojasi ir prisitaiko prie naujų klientų poreikių. Anksčiau formulė buvo: kuo daugiau el. laiškų siunti, tuo daugiau uždirbi. Šiais laikais pereinama prie dialogo su klientu ir jam skirtos informacijos individualizavimo.

„Tai padaryti leidžia vadinamieji „didieji duomenys“ ir jų analizavimas. Tuo užsiimame ir mes. Surinktos žinios leidžia siųsti žmonėms svarbią informaciją, kurią, užsisakydami naujienlaiškį, jie ir tikisi gauti“, – patikslina R. Laurinavičius.

Tikslai ir patarimai

Pasiteiravus apie „Soundest“ ateitį, pašnekovas tikina, kad labai aiškios tolimos vizijos nėra ir apie greitą projekto pardavimą nemąstoma. O artimiausiu laiku verslininkas sieks didinti klientų bazę iki 20 tūkstančių.

Savo pinigus jau į trečią verslo projektą investavęs R. Laurinavičius nesibaimina nesėkmės ar to, kad sąskaitoje liks vos keli litai: „Pinigai yra uždirbami. Jei anksčiau uždirbau, tai ir vėliau galėsiu tai padaryti“, – tikina nuo 20 metų verslo pasaulyje besisukantis pašnekovas.

Paprašytas pasidalyti per dešimtmetį sukaupta patirtimi ir patarti mažiau patyrusiems verslininkams ar žmonėms, norintiems žengti į verslo pasaulį, vyras teigia, jog svarbiausia laiku sustoti, kai nepasiseka: „Būti užsispyrusiam – gerai. Tačiau kartais gali būti taip, kad imi galva daužyti siena ir tikėtis, kad ji grius. Tačiau greičiausiai tokiu atveju labiau nukentės paties galva“, – aiškina verslininkas ir linki visiems atsakyti į klausimą: „Kodėl tai darau?“

Ekspertai

Rytis Laurinavičius

Rytis Laurinavičius

Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.