...

„BizRecommends“ įkūrėjas: „Žinojau, kad, net ir nepavykus, tai bus vienas smagiausių nuotykių, suteikusių neįkainojamos patirties“

Verslas

2014.12.08

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: , .

„BizRecommends“ įkūrėjas: „Žinojau, kad, net ir nepavykus, tai bus vienas smagiausių nuotykių, suteikusių neįkainojamos patirties“

Kęstutis Gečas - rekomendacijų tinklo „BizRecommends“ įkūrėjas, verslininkas ir komunikacijos bei reklamos specialistas. BFL/ Andriaus Ufarto nuotr.

Užmojį įkurti rekomendacijų tinklą, skirtą verslui, nuotykiu vadinantis verslininkas ir komunikacijos bei reklamos specialistas Kęstutis Gečas (40) sako, kad neabejotinai jį kartotų. Tiesa, pripažįsta, kad šį kartą, ko gero, pavyktų išsisukti pigiau. Pradžioje idėją įgyvendinti ėmęsis vienas, jis vėliau pritraukė interneto ir socialinių tinklų specifiką išmanantį bičiulį Paulių Vitkų, tad darbai sekėsi vis geriau. Iš Žemaitijos kilęs vyras dabar save gali vadinti vienintelio pasaulyje rekomendacijų tinklo, padedančio kurti verslo reputaciją, didinti pardavimą ir susirasti geriausią verslo partnerį, įkūrėju. Tai prie ilgametės jo verslumo patirties pridėjo dar keletą principų, kuriais jis ir dalijasi su „BZN start“ skaitytojais.

Įkvėpė verslui nepritaikyti socialiniai tinklai

„Viskas prasidėjo prieš kelerius metus, kai pradėjau svarstyti, kodėl yra ne vienas socialinis tinklas, jungiantis asmenis, o įmones jungiančių tinklų neegzistuoja. Tokiuose tinkluose kaip „Facebook“ ar „LinkedIn“ įmonės lieka podukros vietoje – jos negali lygiomis teisėmis bendrauti su vartotojais ne tik todėl, kad tai yra ne ta terpė, bet ir todėl, kad, pavyzdžiui, socialiniame tinkle „Facebook“ įmonės veikla stipriai apmokestinama“, – pasakoja K. Gečas.

Iškėlęs šią problemą, vyras ėmė svarstyti, kaip ją paversti galimybe. „Antra mintis, verčianti susimąstyti, buvo tai, kad verslo verslui (angl. B2B) bendrovės turi dar mažiau komunikacijos įrankių. Tokioms bendrovėms svarbu pasiekti tik nedidelį skaičių žmonių – dažnai joms pakanka kelių dešimčių klientų, kad jos puikiai gyventų, todėl joms nebūtina rengti didžiulių reklamos kampanijų“, – sako reklamos srityje patirties turintis specialistas.

 

Vienintelė išeitis yra po kiekvienos aklavietės grįžti atgal iki artimiausios sankryžos ir bandyti eiti kitu keliu.

K. Gečas.

 

Anot jo, pats svarbiausias dalykas, paskatinęs sukurti šią platformą, yra tai, kad pasaulyje nėra įrankio, kuris padėtų atsirinkti geriausią verslo partnerį: „Versle žinoma taisyklė: labai blogas partneris tave gali nublokšti atgal, su prastu partneriu trypčiosi, o puikus partneris padės tau kilti aukštyn. Tačiau kaip žinoti, pavyzdžiui, kuri ryšių su visuomene agentūra bus ta, su kuria kilsi aukštyn, o su kuria tik trypčiosi? Atsakymas paprastas – rekomendacijos. „BizRecommends“ renka rekomendacijas iš visos rinkos, todėl tai yra didelis pranašumas – pakanka užsukti į svetainę ir pažiūrėti, kurios bendrovės yra vertinamos labiau, o kurios mažiau.“

K. Gečas pasakoja, jog šiame tinkle viskas labai skaidru: „Rekomendacijos yra viešos, jas galima atšaukti partneriui pradėjus dirbti prasčiau, taip pat galima atsisakyti, jei matote, kad jos nenusipelnėte, arba nenorite, kad tarp rekomenduotojų būtų konkreti įmonė“.

Veikla, nepanaši į daugiametę patirtį

„Kitaip nei integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“, kurioje jau beveik dešimt metų esu vienas iš vadovų, interneto pasaulis yra visiškai kitoks. Čia veikia kitokie principai, dažnai reikia pasielgti kitaip, nei esi įpratęs. Per šiuos porą metų aš gavau daug patirties, daug ką dabar daryčiau kitaip, bet sužinojau tik mažą dalį – juk čia nuolat viskas keičiasi“, – kuo įdomi tokio portalo kūrimo veikla, pasakoja pašnekovas ir užsimena, kad kol kas jos verslu vadinti dar negali, tačiau juodu su partneriu nuolat tobulina platformą, bando surasti geriausią variantą, sprendimų.

„Svarbiausia investicija man jau sugrįžo. Kai turėjau tik idėją, savęs paklausiau, ar nesigailėsiu, jeigu nepabandysiu. Jaučiau, kad atsakymas yra neabejotinai teigiamas. Ėmiausi šios idėjos, nes nenorėjau po kelių dešimtmečių apgailestauti. Maniau, kad, net ir nepavykus, tai bus vienas smagiausių, nors ir daug santaupų, laiko bei nervų kainavusių nuotykių, suteikusių neįkainojamos patirties“, – entuziastingai dėsto K. Gečas.

Pašnekovas pripažįsta, jog, nors ir neilga patirtis tokioje veikloje, pamokų išmokta apsčiai: „Dabar tą patį padaryčiau bent triskart pigiau. Bet prieš porą metų viskas atrodė kitaip. Man 40 metų, aš turiu šeimą ir kitą verslą, todėl negaliu skirti 100 proc. laiko ir jėgų šiam projektui. Taigi esu priverstas samdyti kitus žmones. Jauniems žmonėms paprasčiau, todėl juos visada raginu bandyti, nes vėliau bandyti įgyvendinti ką nors nauja, išeinant iš savo komforto zonos, yra nepaprastai sunku.“

Išmoktos svarbios pamokos

Komunikacijos specialistas pripažįsta naujoje veikloje patyręs ir aibę netikėtumų, kuriuos dabar prisimena su šypsena: „Vienas nesmagiausių praregėjimų buvo tas, kad samdydamas rangovus tampi priklausomas nuo jų. Vėliau juos pakeisti kitais ypač sunku. Tai kainuoja, bet sprendimų laisvė plėtojant startuolį yra nepalyginamai svarbesnė nei sumokama kaina – tai suteikia lankstumo, kontrolę, aiškesnį suvokimą.

Žinoma, kaip ir visi startuoliai, susidūrėme su nežinomybe – niekada nežinai, kuris sprendimas, patobulinimas bus teisingas, o kuris ne. Visada atrodo, kad tavo idėja yra puiki, tačiau ją perka, prie jos jungiasi ne taip aktyviai, kaip tikiesi. Todėl vienintelė išeitis yra po kiekvienos aklavietės grįžti atgal iki artimiausios sankryžos ir bandyti eiti kitu keliu.“

Kęstučio Gečo verslumo principai

Galvok apie pirkėją.

Stenkis viską daryti geriau už kitus.

Domėkis tuo, ką darai.

Dalykis.

Gerbk kitus ir jie gerbs tave.

Kalbėk tiesiai ir negyvenk iliuzijomis – pats blogiausias melas yra melas sau.

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.