...

Du iš trijų Lietuvos moksleivių norėtų išmokti programuoti

Verslas

2015.12.10

Autorius: BZN start

Temos: .

Du iš trijų Lietuvos moksleivių norėtų išmokti programuoti

Du iš trijų Lietuvos moksleivių norėtų išmokti programuoti. Flickr.com nuotr.

Lietuvai ateityje dėl IT specialistų trūkumo greičiausiai nerimauti neteks. Didžioji dalis Lietuvos moksleivių norėtų išmokti programuoti ir mano, kad būsimose darbo paieškose šios žinios bus reikalingos, rodo pasaulinės programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) proga atlikta reprezentatyvi 12-18 m. amžiaus šalies moksleivių apklausa.

„Microsoft Lietuva“ užsakymu atlikta „Spinter tyrimai“ apklausa atskleidė, kad šiandien išmokti programuoti norėtų net 62 proc. šalies moksleivių (71 proc. berniukų ir 55 proc. mergaičių), o 15 proc. (16 proc. berniukų ir 15 proc. mergaičių) teigia, kad jau moka.

„Programavimą reikia pristatinėti, kaip kūrybinį procesą, įgalinantį realizuoti bet kokias savo idėjas ir praversiantį ateities karjeroje. Moksleiviai tai supranta – 65 proc. jų mano, kad, ieškant darbo, programavimo žinios bus reikalingos“

A. Kavaliauskas

„Tyrimo skaičiai džiugina ir žada gerą ateitį Lietuvai. Dar smagiau, kad programavimu aktyviai domisi ir mergaitės. Turime aktyviai keisti stereotipą, kad tai berniukiškas mokslas. Programavimą reikia pristatinėti, kaip kūrybinį procesą, įgalinantį realizuoti bet kokias savo idėjas ir praversiantį ateities karjeroje. Moksleiviai tai supranta – 65 proc. jų mano, kad, ieškant darbo, programavimo žinios bus reikalingos“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius. Šią savaitę visame pasaulyje vyksta programavimo valandos iniciatyva, raginanti visiems skirti bent valandą ir susipažinti su programavimo pagrindais.

Pasak A. Kavaliausko, dar viena gera tendencija – pasikeitęs paauglių požiūris į programuojančius ir kompiuteriais besidominčius bendraamžius: „Jei seniau tokie vaikai kentėdavo dėl pašaipų, šiandien situacija visai kitokia. Net 66 proc. nurodė, jog jų požiūris į itin gerai kompiuterius išmanančius bendraamžius yra teigiamas ir jie verti pagarbos. Neigiamą nuomonę turi tik 4 proc. moksleivių, o neutralią – 30 procentų. Tobulėti dar turime kur – prie to aktyviai turėtų prisidėti tiek mokytojai, tiek tėveliai.“

Mokytojus vertina neblogai

Tyrimas parodė, kad pusė moksleivių mano, jog jų mokytojai pakankamai išmano informacines technologijas ir gali išmokyti programavimo ar paskatinti juo domėtis. Vidutiniškai savo mokytojų žinias įvertino 36 proc. apklaustųjų, o neigiamai – 13 procentų. Taip pat moksleiviams nekyla problemų naudotis kompiuteriais mokykloje: kiekvieną dieną tai daro 59 proc. apklaustųjų, kelis kartus per savaitę – 31 proc., kartą – 8 proc., o dar rečiau – tik 2 procentai.

Klaidingai mano, kad sunku

Tiesa, net pusė apklaustų vaikų mano, kad sukurti programėlę ar paprastą žaidimą yra labai sunku. „Tačiau tai netiesa, žengti pirmiesiems žingsniams net nereikia specialių programų ir pasiruošimo, pakanka interneto naršyklės ir jau per valandą gali gimti visai paprastas žaidimas ar programėlė išmaniajam telefonui“, – teigia A. Kavaliauskas. Pasak jo, puiki vieta startui – specialiai pasaulinei programavimo valandos iniciatyvai parengtos paprastos programavimo pamokėlės, kurioms tereikia tik interneto naršyklės. Jas galima rasti ČIA.

Programavimo pagrindų mokys per virtualią pamoką

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft Lietuva“, bendradarbiaudama su programavimo ir žaidimų kūrimo specialistais „App Camp“ („Mediapark“ dalis), gruodžio 11 d. rengia virtualią programavimo pagrindų pamoką, kurią galės pamatyti visi norintys tiesiogiai internetu. Daugiau informacijos apie pačią pamoką ČIA.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.