KAS SKATINA APSIPIRKTI INTERNETU? (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 33 s.
Kas skatina apsipirkti internetu? Flickr.com nuotr.
Tradicinio verslo perėjimas į elektroninio verslo modelį padeda ne tik padidinti verslo efektyvumą, bet ir sukurti naują pardavimo kanalą, greičiau ir tikslingiau pasiekti savo vartotojų grupę bei sukurti pagrindą naujiems produktams ir paslaugoms.

Siekdami sužinoti, kokios priežastys skatina apsipirkti internetu, „BZN start“ kartu su RAIT, viena pirmaujančių rinkos tyrimų įmonių Baltijos šalyse, 2015 m. rugpjūtį atliko tyrimą (internetinę apklausą), kuriame dalyvavo 183 respondentai. Duomenis padėjo išanalizuoti RAIT duomenų analizės ir apdorojimo specialistas Lukas Vabalas, o juos apibendrinti – RAIT Tyrimų padalinio vadovė Dovilė Radavičiūtė.

Brandų pirkėją skatina apsipirkti įsibėgėjusi karjera
Apklausos rezultatai parodė, kad pirkimas internetu tampa vis populiaresnis apsipirkimo būdas. Maždaug šeši iš dešimties respondentų (58 proc.) internetu apsiperka kartą per mėnesį. Tačiau reikia pabrėžti, kad kol kas apsipirkimas internetu Lietuvoje nėra pasiekęs savo apogėjaus, nes apsiperkančiųjų e. erdvėje dažniau nei kartą per savaitę yra vos šeši procentai.

Dažniausiai apsipirkimas e. parduotuvėse pasirenkamas dėl patogumo ir paprastumo (72 proc.). Tam įtakos turi patogus apmokėjimas, galimybė įsigyti reikiamą paslaugą ar produktą neišėjus iš namų, racionalus kainos vertinimas, kai galima palyginti to paties produkto ar paslaugos kainas skirtingose parduotuvėse, taip pat operatyvus su produktu susijusios informacijos gavimas. Antroje vietoje rikiuojasi patrauklesnė kaina (59 proc.).

Analizuojant sociodemografines charakteristikas pastebima, jog vyrai kur kas dažniau nurodo, kad apsipirkimą e. parduotuvėse lemia siūloma mažesnė produktų ar paslaugų kaina. Pastebima, kad 25–34 m. žmonės e. parduotuves dažniau renkasi dėl laiko stokos ir didesnės prekių įvairovės, o 18–34 m. amžiaus grupei priklausantys respondentai gerokai dažniau e. parduotuves renkasi dėl didesnės prekių įvairovės. Galima daryti prielaidą, kad asmenis, priklausančius 25–34 m. amžiaus grupei, apsipirkti e. parduotuvėse skatina įsibėgėjusi karjera, kuriamos šeiminės partnerystės ir dėl to atsirandantis didesnis užimtumas.

Vartotojus erzina akcinės kainos

Svarbu pastebėti, kad apklausos dalyviai, apsiperkantys e. parduotuvėse kartą per mėnesį ar dažniau nei kartą per savaitę, kur kas dažniau tai daro dėl patogumo ir paprastumo.

Tyrimo rezultatai atskleidė, jog respondentams apsiperkant e. parduotuvėse labiausiai nepatinka, kad visos prekės yra su akcijomis, kurios apsunkina realios kainos suvokimą (43 proc.), asmeninių duomenų pateikimas e. erdvėje (43 proc.), nepatogus prekių pristatymas (34 proc.). Svarbu pabrėžti, kad nepatogus prekių pristatymas gerokai labiau erzina tuos apklausos dalyvius, kurie e. parduotuvėse apsiperka kartą per savaitę.

Didžiausią pridėtinę vertę, apsiperkant e. parduotuvėse, kuria galimybė racionaliai vertinti kainą – galimybė vietoje palyginti kainą, prekę ar paslaugą nusipirkti pigiau (atitinkamai 45 ir 61 proc.). Pagal sociodemografines charakteristikas, apsiperkantieji e. parduotuvėse kartą per savaitę kur kas dažniau nurodė, kad pridėtinę vertę kuria galimybė greitai apsipirkti, o apsiperkantieji kartą per mėnesį gerokai dažniau pabrėžė saugaus apsipirkimo aspektą.

KOKIOS PRIEŽASTYS SKATINA APSIPIRKTI INTERNETU?

1. Kaip dažnai apsiperkate internetu?



2. Kokios dažniausios naudojimosi e. prekyba priežastys?



Kiti atsakymai:
prisijungęs galiu greitai pasikonsultuoti ir gauti atsakymą, ko negaunu fizinėse parduotuvėse;
galiu palyginti kainas.

3. Kas nepatinka apsiperkant e. parduotuvėse?



4. Kas jums kuria pridėtinę vertę apsiperkant e. parduotuvėse?


Kiti atsakymai:
galimybė sutaupyti laiko;
galimybė palyginti kainas.


    

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai