LIETUVIAI KELIONES PLANUOJA IŠMANIAJAME TELEFONE, PERKA – KOMPIUTERYJE (#)

BZN start prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 44 s.
Septyni iš dešimties žmonių keliones planuoja per išmanųjį telefoną Pexels.com nuotr.
Pasaulinės kelionių tendencijos rodo, kad septyni iš dešimties žmonių keliones planuoja per išmanųjį telefoną. Ši tendencija jau atėjo ir į Lietuvą – kelionių organizatoriai pastebi, kad šiais metais įvyko lūžis ir mobiliais įrenginiais besinaudojančių klientų srautas aplenkė besijungiančius iš kompiuterių. Didelę įtaką tam turi lankytojų atvedimas iš socialinių tinklų, kuriuose lietuviai daugiausia naršo išmaniais įrenginiais. Tiesa, absoliuti dauguma lietuvių mobiliuosius telefonus naudoja tik kelionės planavimui, o pirkimus atlieka naudodami kompiuterius.  

„Mobiliųjų įrenginių svarba per pastaruosius keletą metų stipriai augo visuose sektoriuose. Vystydami „HomeToGo“ ir „KAYAK“ projektus jau seniai pastebėjome, kad keliautojai yra aktyvūs išmaniųjų telefonų naudotojai, nes juos visuomet turi šalia. Tą parodo ir statistika – mobilūs vartotojai kelionių sektoriuje yra labai svari dalis, nors dauguma užsakymus galutinai atlieka kompiuteriu. Šios tendencijos matomos ir Lietuvoje. Tad labai svarbu vystant verslą apsvarstyti, kaip bus valdomas nuoseklus daugiakanalis klientų aptarnavimas. Praeityje apie tai daugiau galvodavo prekybininkai, bet paslaugų sferoje tai yra ne mažiau svarbi verslo sėkmės ir geros kliento patirties dalis“, – sako Paulius Insoda, NFQ vadovas (nuotr. dešinėje).

Lietuviai telefonu perka iki 300 eurų vertės keliones

Tyrimų bendrovės „eMarketer“ duomenimis, 72 proc. amerikiečių, planuojančių keliones šiais metais, tai darys per išmanų telefoną, tačiau pirkimus du trečdaliai jų vis tik atliks naudodami kompiuterius.

Panašia patirtimi Lietuvoje dalinasi ir kelionių organizatoriaus „Makalius“ vykdomoji direktorė Ela Naujokienė: „Pernai atnaujinome savo puslapio dizainą ir pritaikėme mobiliesiems. Nors lankytojų skaičius šiais metais iš mobiliųjų ir kompiuterių yra labai panašus, tačiau pardavimų internetu net iki 10 kartų turime daugiau kompiuteriu. Tokio didelio atotrūkio tarp mobilių ir kompiuteriu atliekamų pirkimų nematome, kai krepšelio vertė yra iki 300 eurų arba perkamas savaitgalio poilsis tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Šiais atvejais vartotojas daug greičiau priima sprendimą pirkti ir nenukelia pasiūlymo peržiūrėjimo į kompiuterio didesnį ekraną su visa šeima.”

E. Naujokienė pastebi, kad kuriant mobilias platformas reikia remtis skaičiais, o ne nuojauta, kaip daro daugelis: „Anksčiau buvo kuriamos mobiliosios puslapių versijos, kuriose būdavo rodoma tik dalis puslapio informacijos. Dabar dalies nepakanka. Vartotojas atėjęs į mobiliąją versiją tikisi rasti visiškai tą patį turinį, kurį randa naršydamas dideliame kompiuterio ekrane. Kadangi lankytojai iš mobiliųjų sudaro jau pusę ar net daugiau viso srauto, verslas, kuriantis savo puslapį, turi skirti laiko ir, žinoma, lėšų savo puslapio vartotojų elgsenos analizei ir projektuoti puslapį remdamasis ne savo nuojautomis ir lūkesčiais, o skaičiais ir vartotojų elgsena skirtingos rezoliucijos įrenginiuose. Tam būtina pasitelkti tiek analitines sistemas, tiek profesionalus, kurie supranta, ką tų sistemų skaičiai sako ir kokius sprendimus, remiantis tais skaičiais, reikia daryti.”

Pritaikius svetainę mobiliems įrenginiams – 2 kartus didesnis srautas

Šių metų sausio mėnesį NFQ adaptavo kelionių organizatoriaus „SOFA TRAVEL“ tinklapį mobiliesiems įrenginiams. Tai, anot šios bendrovės vadovo, klientų srautą išaugino du kartus.

„Metų pradžioje nutarėme atnaujinti savo svetainę, atsižvelgiant į augančios mobilios auditorijos poreikius, siekėme, kad mobiliuose įrenginiuose lankytojai galėtų paprastai ir patogiai planuoti savo keliones. Rezultatas džiugiai nustebino – klientų srautas išaugo beveik du kartus, didėjo ir pardavimai ir tai vos per pirmuosius aštuonis mėnesius nuo atnaujinimo“, – teigia Dovydas Miciulevičius, „SOFA TRAVEL“ direktorius.

Bendrovės atstovo nuomone, mobilios platformos naudingos ir įmonėms, ir jos klientams: „Klientams patogu, nes jie nėra „pririšti“ prie kompiuterio ir gali keliones planuoti bet kuriuo metu, bet kurioje vietoje. O mums tai leidžia akimirksniu pateikti pasiūlymus socialiniuose tinkluose ir taip atvesti mobilius lankytojus į svetainę, kurioje galima sužinoti daugiau apie dominančią kelionę.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai