TRISDEŠIMT KOMANDŲ SAVAITGALĮ KŪRĖ IR PRISTATĖ MOBILIŲJŲ PROGRAMĖLIŲ BEI ŽAIDIMŲ IDĖJAS! (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 11 s.
„Smart museum” komandos įkūrėjai džiaugėsi pagrindiniu laimėjimu! DELFI (V.Cesevičiūtės) nuotr.
Sekmadienio vakarą pasibaigė tris dienas trukusios kasmetinės intensyvaus programavimo sesijos „App Camp 2014“. Jau tradiciniame renginyje daugiau nei trisdešimt komandų visą savaitgalį kūrė ir pristatė mobiliųjų programėlių bei žaidimų idėjas. Savo žygyje jie nebuvo vieniši. Visas dienas jiems į pagalbą skubėjo tarptautinė mentorių komanda, dalijusi patarimus, kaip ne tik programuoti, bet ir paversti idėją verslu. Kaip įprasta, geriausieji sulaukė vertingų prizų, kurių bendra vertė – net 300 tūkst. litų.

Sekmadienio vakarą ant scenos per pusantros minutės pristatyti savo darbų lipo 34 komandos. Vienų idėjos atrodė tik kaip menkai grįstos svajonės, o kitų buvo beveik visiškai įgyvendintos. Konkurso komisija galėjo rinktis iš gana didelės įvairovės. Būta ir žaidimų, ir socialinių projektų, ir praktinių, ir sportuoti skatinančių programėlių.

Apdovanoti geriausių idėjų autoriai

Vis dėlto pagrindinį prizą laimėjo ir nugalėtojais tapo komanda „Smart Museum“, laimėjusi tiek Vilniaus universiteto prizą už geriausią istorinės tematikos programą, tiek už geriausią programą apskritai. Komisijai „Smart Museum“ pristatė muziejams skirtą programėlę, padedančią juos paversti interaktyvesniais. Komanda pristatė projektą, skirtą Lietuvos žuvininkystės muziejui, bet idėją galima pritaikyti kiekvienam muziejui ar galerijai. Programėlės veikimo principas gana aiškus. Skirtingose muziejaus vietose išdėliojami žymekliai, kurie „Bluetooth“ ryšiu susisiekia su išmaniajame telefone įdiegta programėle. Kiekviename žymeklyje paslėptos pramogos: informacija, žaidimai, klausimynai, garso įrašai. Programėlė tiesiog paverčia apsilankymą muziejuje interaktyvesne patirtimi.

Už geriausią „Windows“ programėlę apdovanojimas įteiktas „Fishing Museum“ (specializuota programėlė, skirta žuvininkystės muziejaus edukacijai). Geriausia komanda išrinkta „400 Blows“, pasiūliusi programėlę „Wow“. Geriausiu „Windows“ žaidimu pripažintas loginis žaidimas „Pyromind“. Versliausia komanda nominuota programėlė „Postik“, leidžianti keliaujant savo užfiksuotą nuotrauką ar asmenukę įdėti į atviruką, parašyti linkėjimą ir išsiųsti. O gavėjas gauna atspausdintą atviruką. Sumanytojai planuoja, kad ši paslauga galėtų kainuoti apie 5–6 eurus.

Geriausia IPTV/VOD mobiliąja programėle išrinkta „Tie iš teliko“. Už „Impuls“ iššūkį sukurti programėlę sportui bei sveikatai apdovanota kūno rengybos programėlė „Pumpkin“. „Istorija mano kišenėje“ programėlę laimėjo „FairyTail“ programėlė, skirta vaikams skaityti pasakas.

Geriausios programėlės „Smart Museum“ kūrėjams sunkiausia buvo pradžia

Programos kūrėjai Tadas Žiemys,  Mantas Vaškevičius ir Asta Barišauskaitė pasakojo, kad idėja atsirado mąstant, kaip būtų galima panaudoti minėtuosius žymeklius. „Viskas prasidėjo nuo žymeklių. Galvojome, kaip galima juos panaudoti. Taip natūraliai išėjo, kad sugalvojome, jog galima juos panaudoti būtent taip. Pradėjome galvoti apie muziejaus programėlę, pasidarėme demonstracinę versiją, išbandėme žymeklius ir atvažiavome į „App Camp“ dalyvauti“, – atskleidė T. Žiemys.

Pasak jo, ilgiausiai užtruko susivokti, kaip geriausia panaudoti technologijas. Programavimas jau buvo lengvesnė dalis. „Sunkiausia buvo pati pradžia. Nežinai, nuo ko pradėti, kur žiūrėti, kas veikia. Išbandėme tikrai nemažai tų prietaisėlių. Žiūrėjome, ką lengviau konfigūruoti. Techninės įrangos dalykai tikrai buvo sudėtingesni“, – teigė T. Žiemys.

Jis buvo patenkintas, kad intensyvaus programavimo sesijose dalyvavo tiek daug žmonių degančiomis akimis. „Atmosfera čia gera. Manyčiau, kad gal nepakenktų ilgesnis pasiruošimo renginiui laikotarpis, kad žmonės tas savo idėjas įsuktų jau šiek tiek anksčiau ir greičiau gautų mentorių pagalbą, kuri leistų išsiaiškinti, ką reikia daryti, nes vis dėlto daugumai sunkiai sekasi paaiškinti, kaip jie planuoja uždirbti tuos pinigus. Tačiau labai smagu matyti daug žmonių, kurie yra užsidegę, nemiega ir daro tai, kas jiems patinka“, – kalbėjo pašnekovas.

Kokie „Smart Museum“ planai dabar? T. Žiemys teigė, jog artimiausias tikslas dabar yra ištobulinti programėlę, skirtą Lietuvos žuvininkystės muziejui, o turint gerai veikiantį pavyzdį bus daug lengviau ir kitiems muziejams pasiūlyti šią idėją. „Labai norėjosi padaryti tą pirmą tikrą projektą, kad galėtume ne tik šnekėti apie tai, jog galima padaryti taip ir anaip, bet ir parodyti padarę kažką veikiančio. Su tuo veikiančiu daiktu gali daryti kažką daugiau. Galiausiai išsiaiškinsime ir problemas, kurių gali atsirasti. Manau, dabar iki galo pasidarysime vieną veikiantį pavyzdį ir bandysime jį pritaikyti kitur“, – dėstė jis.

Renginys padeda spręsti verslo problemas

Paklaustas, kas pasikeitė ir kur link juda kūrėjai, „App Camp“ vadovas Tomas Martūnas pastebėjo, kad verslas pradėjo drąsiau ieškoti savo problemų sprendimo būtent tokiuose renginiuose, o kaip paskatą steigia komandai prizus tiems, kurie pasiūlo naudingą sprendimo būdą.

„Labai džiaugiamės, kad šiemet renginį stebėjo daugiau kaip tūkstantis žmonių, o tarp dalyvių buvo daug naujokų, puikiai įpūtusių naujų idėjų. Tai rodo, kad žmonės vis daugiau nori imtis savo idėjos!“ – įspūdžiais dalijosi T. Martūnas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai