LIETUVIŲ ĮSPŪDŽIAI IŠ „SLUSH 2014“ (#)

Dovydas Navickas ir Povilas Sabaliauskas prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 46 s.
2014 m. lapkričio 18–19 d. Helsinkyje vyko tradicinė konferencija „Slush“. S. Rudamino nuotr.
2014 m. lapkričio 18–19 d. Helsinkyje vyko tradicinė konferencija „Slush“. Tai didžiausias toks renginys Šiaurės Europoje, pritraukiantis geriausius startuolius ir investuotojus iš Europos bei Azijos. Per pastaruosius trejus metus konferencija „Slush“ išaugo nuo pirmųjų 300 lankytojų iki pasaulinio net 13 tūkst. dalyvių suburiančio renginio, kuriame pranešimus skaitė tokie garsūs žmonės kaip Hiroshi Mikitani, įmonės „Rakuten“ įkūrėjas ir vadovas, taip pat Taizo Son, įmonių „GungHo Online Entertainment“ ir „Movida Japan“ įkūrėjas bei vadovas.

Jeigu žurnalistai ir šiaip verslo naujienomis besidomintys žmonės į tokias konferencijas kaip „Slush“ eina dėl pranešimų ir galimybės sužinoti, kas nauja verslo pasaulyje, tai jauni verslininkai čia turi gerokai praktiškesnį tikslą. Jie nori pristatyti savo startuolius ir susirasti tinkamą investuotoją. To čia siekė ir lietuvių startuolių būrys. Šiais metais į konferenciją atvyko 16 Lietuvos įmonių: 12 iš Vilniaus ir 4 iš Kauno.

Konferencijos „Slush“ išskirtinumas – atskira erdvė susitikti startuoliams ir investuotojams. Išskirtinė atmosfera paverčia konferenciją idealia vieta užmegzti reikiamus ryšius. Tuo įsitikino ir „Slush“ dalyvavę lietuviai. „Labai patiko konferencijos atmosfera. Jautėsi, kad konferencija gerai organizuota, tik pernelyg didelis žmonių skaičius vargino. Pavyko sutikti kelis įdomius investuotojus. Tereikia drąsos pačiam prieiti ir užkalbinti“, – teigia startuolio „CoPictures“ vadovas Simonas Rudaminas.

Norėdami susipažinti su reikiamais žmonėmis ir užmegzti reikalingų kontaktų, į „Slush“ vyko ir kiti lietuvių startuoliai. Mobiliųjų programėlių studijos „Gludis“ vadovė Gerda Aleksandravičiūtė savo tikslą, regis, pasiekė. „Kuriame išmaniuosius sprendimus mobiliesiems įrenginiams. Į „Slush 2014“ važiavome susipažinti su Skandinavijos kūrėjais, pažiūrėti, kokie sprendimai įgyvendinami kitose šalyse, susirasti partnerių. Kol kas bendraujame su keliomis įmonėmis dėl projektų, tad apie rezultatus galėsime papasakoti tik po pusmečio“, – sako ji.

Partnerių konferencijoje ieškojo ir „Solid Education“ vadovas Paulius Paškevičius. „Lietuvoje įmonė „Solid Education“ bendradarbiauja su bendrovėmis „Microsoft“ ir „Unity“, moko moksleivius žaidimų programavimo ir verslo programavimo net 20 miestų visoje Lietuvoje. „Slush 2014“ susitikome su partneriais iš Japonijos, kurie nori pradėti mokyti moksleivius programavimo Tokijuje. Šie partneriai veikia netgi 180 Japonijos miestų ir turi 20 tūkst. moksleivių. Su jų atstovais bendrausime ir po renginio“, – apie svarbią pažintį pasakoja jis.

Pašnekovas teigia, kad japonus labiausiai sudomino startuolio kuriama edukacinė paslauga. „Mūsų produktas – debesų kompiuterija paremta paslauga, kuria naudodamiesi moksleiviai savarankiškai mokosi internetu visoje Lietuvoje ir tai leidžia vienu metu mokyti nuo 10 iki 100 kartų daugiau žmonių. 2014–2015 m. įgyvendiname iniciatyvą per mėnesį susitikti su tūkstančiu moksleivių ir per metus pasiekti 10 tūkst. „Facebook“ gerbėjų Lietuvos mokyklose. Tikriausiai tai ir patiko japonams“, – sako P. Paškevičius.

Konferencijos metu organizacija „UK Trade & Investment“ paskelbė „Take That Tech to the UK“ konkurso laimėtojus. Į šį konkursą aplikavo net 48 komandos iš Suomijos ir 19 iš Baltijos šalių, tačiau buvo išrinktos tik dvi komandos, kurioms organizacija padės įsitvirtinti Didžiosios Britanijos rinkoje. Konkursą laimėjo dvi komandos iš Suomijos: Plan Brothers ir Diktamen. Tačiau lietuviškas startuolis „Bliu Bliu“ kartu su estų startuoliu „GoWorkaBit“, nors ir nelaimėjo (are runner ups), gaus bilietus į kitą vasarą vyksiantį renginį „London Technology Week“.

Tradiciškai konferencijos metu vyko ir konkursas „Slush 100 pitching competition“, kurį po ilgų komisijos svarstymų laimėjo Helsinkyje įsikūrusi įmonė „Enbrite.ly“, taip pat dalyvavusi ir akceleratoriuje „Startup Sauna“. Bendrovė kuria produktą, kuris padės užsakovams aiškiai matyti savo reklamos naudojimo rezultatus.

„Slush 2014“ ypač remia Suomijos ministras pirmininkas, taip pat konferenciją aplankė keletas svarbių asmenų, tokių kaip Estijos prezidentas, ministras iš Rusijos bei tuzinas Skandinavijos šalių ministrų.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai