...

Mokinių verslo idėjos: nuo knygų skirtukų iki mobiliųjų programėlių

Verslas

2015.03.06

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Mokinių verslo idėjos: nuo knygų skirtukų iki mobiliųjų programėlių

Mokinių verslo idėjos: nuo knygų skirtukų iki mobiliųjų programėlių. Asmeninio albumo nuotr.

2015 m. kovo 4 d. Lietuvos uostamiestis pulsavo verslumo dvasia. „Kultūros fabrike“ vyko 5-oji mokinių mokomųjų bendrovių (MMB) mugė. Čia sugužėjo rekordinis komandų skaičius – net 28 komandos, kurias sudarė daugiau nei 100 iniciatyviausių, kūrybingiausių ir gabiausių Klaipėdos moksleivių. Susirinkusiuosius žavėjo komandų verslo idėjos, stendų žaismingumas, moksleivių gebėjimai ir entuziazmas.

Džiugino idėjų įvairovė

Mugės dalyvių siūlomų produktų ar paslaugų spektras itin platus: nuo močiučių megztų kojinių iki papuošalų iš mikroschemų, nuo knygų skirtukų iki mobiliųjų programėlių. Vieni moksleiviai kvietė ragauti pačių keptų skanėstų, kiti siūlė žaisti novatorišką stalo žaidimą, o treti konsultavo reklamos klausimais ar siūlė jaunimui padėti įsidarbinti.

 

Vertinant komandas, sužavėjo skirtingų idėjų gausa, mokinių entuziazmas, degančios jų akys. Itin džiugu, jog mugėje dalyvavo įvairių amžiaus grupių ir skirtingos patirties mokinių bendrovės.

Š. Skyrius

 

„Renginys buvo išties įspūdingas. Itin džiugino tai, kad renginį kūrė esami ar buvę „Lietuvos Junior Achievement“ programų dalyviai – jie puikiai užėmė vedėjų, muzikantų, komisijos narių ir kitas pareigas. Praėjusių metų mokinių bendrovių programų dalyvis 17-metis Laimonas Mileška, šiuo metu viešintis San Fransiske, net įsteigė du prizus – 50 ir 20 eurų vertės kuponus!

Vertinant komandas, sužavėjo skirtingų idėjų gausa, mokinių entuziazmas, degančios jų akys. Itin džiugu, jog mugėje dalyvavo įvairių amžiaus grupių ir skirtingos patirties mokinių bendrovės. Jauniausi mugės dalyviai buvo šeštokai – verslumo grupė „Mąstau“. Jie pakerėjo ne tik susirinkusią publiką, bet ir komisijos narius. Be to, dalyvavo praėjusių metų geriausia Lietuvos mokinių bendrovė „NoobApps“, sėkmingai atstovavusi Lietuvai Europos „Company of the Year“ konkurse Taline. Nors ne visos komandos buvo nominuotos, visi mugėje dalyvavę moksleiviai jau yra nugalėtojai. Patys paragavę verslininko duonos, jie vienareikšmiškai bent žingsniu lenkia savo bendraamžius. Manau, kad šios mugės ir apskritai mokinių bendrovės yra geriausias verslumo ir praktinių įgūdžių ugdymo pavyzdys visiems“, – apie mugę pasakoja komisijos vertinimo pirmininkas „Lietuvos Junior Achievement“ direktorius Justinas Noreika.

Moksleivių mokomąja muge džiaugiasi ir nuolatinis komisijos narys, investicijų bankininkas Šarūnas Skyrius. „Klaipėdiečiai ir ypač „Ąžuolyno“ gimnazija visuomet kuria įdomias idėjas. Jos bendrovės puikiai pasirodo Europoje ir pernai buvo netoli laimėtojų grupės. Svarbiausia yra įveikti baimes, o ši mugė – galimybė jaunam žmogui išbandyti ir įgyti patirties“, – teigia Š. Skyrius.

Apdovanoti geriausieji

Geriausia MMB tapo nuolatinė mugės dalyvė „NoobApps“ (nuotraukoje dešinėje), gaminanti mobiliąsias programėles.

„Sukūrėme dar vieną mobiliąją programėlę ir pilietinę iniciatyvą „Žinau, ką renku“. Vartotojas, atlikęs testą, gali pasidalyti savo politiniu sprendimu su draugais ir paskatinti kitus būti politiškai aktyvius. Taip pat sukūrėme „Vežu–važiuoju“ programėlę, kuri netrukus išvys dienos šviesą. Pastaroji užtikrins pigų, saugų ir patogų keliavimą. Įdiegėme programą, skirtą Lietuvos žmonių neraštingumo problemoms spręsti. Pastaroji taiso programos vartotojų gramatines ir stiliaus klaidas. Mėginsime kelti visos Lietuvos raštingumo lygį. Manome, kad ši programėlė labai padėtų moksleiviams, todėl ją reikėtų įdiegti į visų mokyklų kompiuterius“, – rezultatus vardija nugalėtojai.

„Mugė buvo smagi, įdomi ir gausi. Dalyvauju ketvirtą kartą, šiemet stebino dalyvių skaičius. Praėjusiais metais laimėjome geriausios MMB Lietuvoje titulą ir atstovavome Lietuvai Europos mugėje Estijoje. Per metus patobulėjome. Tiesa, šią mugę laimėti turėjome nemažai vilčių. Išsiskyrėme tuo, kad tokio pobūdžio renginiuose turime labai daug patirties: žinojome, ko tikėtis. Kitas veiksnys buvo mūsų įmonės vardo atpažįstamumas, įdirbis. Esame gerai organizuota, aukšto lygio gebėjimų turinti komanda. Ambicijos yra didinti pajamas, pelną, užbaigti pradėtus projektus bei imtis naujų ir sėkmingai tęsti veiklą“, – pasakoja vienas komandos lyderių Martynas.

Geriausia mokinių verslo komanda išrinkta „Ateitis“ (Klaipėdos turizmo mokykla). Ji išsiskyrė komandiniu darbu nuo idėjos iki rezultato. Moksleiviai savo konditerinius gaminius kepa patys, o juos parduoda net trijose mokykloje esančiose parduotuvėse.

Už palankiausio aplinkai verslo idėją nominacija atiteko MMB „Smaragdas“. Jaunuoliai išsiskyrė originalumu – siūlė įvairių papuošalų iš telefonų ir kompiuterių plokščių. „Idėja kurti neįprastus juvelyrinius dirbinius kilo atsitiktinai. Tiesiog jaunesnis brolis sulaužė kompiuterį, jį išardęs radau puikią mikroschemą, kurią buvo gaila išmesti. Į svečius užsuko draugė ir mes sugalvojome iš jos gaminti papuošalus“, – pasakoja idėjos sumanytojas.

Už novatoriškiausią verslo idėją buvo įvertinta MMB „Indieboard“ komanda. Vaikinai sugalvojo unikalų stalo žaidimą. Komandos nariai atskleidė, kad idėja kilo tiesiog kavinėje, kai pritrūko stalo žaidimų. Sukonstravę stalo žaidimą iš kartono, vaikinai patys sugalvojo žaidimo taisykles. Idėjos sumanytojai džiaugiasi aplinkinių susidomėjimu ir jau planuoja gamybos plėtrą bei supaprastinimą, taip pat džiaugiasi pirmaisiais pardavimais mugėje.

Už geriausią MMB pristatymą buvo apdovanota komanda „Skonis stikle“. Ji pristatė stiklainiuose sudėtus produktus, kuriuos tereikia suberti į indą ir be jokio vargo pasigaminti. „Didžiausias tikslas buvo išbandyti savo jėgas, susipažinti su naujais žmonėmis ir parodyti, kas mes tokie. Norėjome pagaminti produktą, kurį ir pačios vartotume, ir galėtume pasiūlyti palengvinti kasdienybę kitiems. Ateityje norėtume labiau išplėtoti šį verslą, pateikti įvairesnį receptų asortimentą bei pritaikyti savo stiklainiukus pagal progas, šventes, su tam tikra atributika. Be to, norėtume bendradarbiauti su tam tikromis įstaigomis, kurios sutiktų pardavinėti mūsų produkciją“, – apie savo idėją pasakoja komandos nariai.

Šalies mokomosios bendrovės kasmet dalyvauja ir rungiasi regioninėse (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Alytuje) bei respublikinėse MMB mugėse. Varžomasi keliolikoje kategorijų, o patyrusių verslininkų komisija vertina ne tik bendrovių veiklą, idėjas, bet ir moksleivių pristatymo gebėjimus, inovatyvumą, socialinės atsakomybės aspektus.

Respublikinė mugė kartu yra ir geriausios šalies mokomosios mokinių bendrovės konkursas. Bendrovės varžosi dėl geriausios metų bendrovės vardo ir galimybės atstovauti Lietuvai geriausios „Europos Junior Achievement“ mokomosios mokinių bendrovės konkurse.

Mokiniai mokomųjų bendrovių programos metu įkūrė įmones, kurios nuo veikimo pradžios galės egzistuoti 4–6 mėnesius.

MMB

159-1425638926-809649.jpg 159-1425638926-655801.jpg 159-1425638926-216434.jpg 159-1425638926-723282.jpg 159-1425638926-437418.jpg 159-1425638926-239297.jpg 159-1425638926-462115.jpg 159-1425638926-863402.jpg 159-1425638926-141453.jpg 159-1425638926-289496.jpg 159-1425638926-171560.jpg 159-1425638926-890472.jpg 159-1425638926-749349.jpg 159-1425638926-966586.jpg 159-1425638926-519642.jpg 159-1425638926-422942.jpg 159-1425638926-839567.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.