STUDENČIŲ SUKURTOS INOVACIJOS – SAVAIME IŠDŽIŪSTANTIS RANKŠLUOSTIS IR ŠVIEČIANTIS ANTKAKLIS (#)

BZN start prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 6 s.
Inovatyvių antkaklių naminiams gyvūnams „DogLight“ kūrėjos. Asmeninio albumo nuotr.
Neseniai vykusioje jaunųjų mokslininkų darbų parodoje KTU „Technorama 2015“ dalyvavusios studentės parodė ne tik savo gebėjimus, bet ir pristatė išmaniąsias idėjas, kurios nebejotinai gali tapti mūsų vartojimo prekėmis.

Savaime išdžiūstantis rankšluostis ir apsauginę funkciją atliekantis šunų antkaklis – KTU EVF rinkodaros studijų programos studenčių idėjos. Abiejų produktų kūrėjų komandos dalyvavo ne tik parodoje „Technorama 2015“, bet ir konkurse „Idėja“, kurio komisija merginų idėjas įvertino kaip itin perspektyvias.

Įdiegs ir navigacinę sistemą

DogLight“ – inovatyvūs antkakliai naminiams gyvūnams, gaminami iš patikimos atšvaitinės medžiagos „Reflexite“. Ši priemonė apsaugotų augintinį ne tik tamsiuoju paros metu, bet ir dieną – gyvūnėlis būtų puikiai matomas, o šeimininkas galėtų ramiai stebėti, kaip augintinis laksto lauke.

Antkaklyje taip pat ketinama įdiegti mobiliąja programėle susietą navigacinę sistemą, kuri padėtų surasti pasiklydusį augintinį.

„Konceptualiajame lygmenyje idėjos jau yra visiškai išvystytos. Dabar reikalingi technologai, kurie galėtų idėjas paversti realybe. Manau, būtent galimybė bendradarbiauti su kitų fakultetų studentais yra didžiausias jų studijavimo KTU pranašumas“
dr. A. Gadeikienė

„Visi myli savo gyvūnus, todėl būna labai skaudu, kai jie pasiklysta, pabėga ar jiems nutinka dar kas nors baisaus. Jau dabar žmonės perka antkaklius su GPS ar atšvaitais, tačiau kaip atskirus daiktus. Mes norime šias dvi funkcijas sudėti į vieną antkaklį“, – pagrindinę gaminio idėją apibūdina viena jo kūrėjų Aistė Burtiliūtė.

Neabejoja paklausa

Pasak merginų, ši priemonė Lietuvoje būtų itin paklausi. „Prekės paklausą didintų ir tai, kad Lietuvoje gana daug laiko būna tamsu. Su šia idėja dalyvavome ir patekome į Vilniaus universiteto organizuojamo konkurso „Idėja“ finalą. Nors pirmosios vietos iškovoti nepavyko, komisija mūsų produktą apibūdino kaip itin perspektyvų“, – priduria kita „DogLight“ kūrėja Karolina Skersytė.

Idėją „DogLight“ merginos pradėjo plėtoti dar mokykloje. Pasak jų, įstojus į KTU atsivėrė visos galimybės ją įgyvendinti. „Įstojusios į universitetą toliau ją plėtojome, o antrame kurse su ja jau pradėjome dalyvauti konkursuose. Jeigu ne mūsų dėstytoja Agnė Gadeikienė, tikriausiai net nežinotume, kad tokie konkursai vyksta. Ji mus nuolatos padrąsina“, – pasakoja KTU EVF rinkodaros studijų programos studentės.

Išdžiūsta per penkias minutes

Kitos KTU rinkodaros studijų programos merginų – Dianos Donauskaitės, Viktorijos Rasimavičiūtės, Emilijos Penkauskaitės – komandos produktas yra savaime išdžiūstantis rankšluostis „Quikiz“. Kūrėjų teigimu, tai kiekvienos namų šeimininkės ar sportininko svajonė.

„Quikiz“ – patobulintas itin švelnaus, odos nedirginančio, medicininiais tyrimais patikrinto pluošto rankšluostis, kurio viduje įmontuotas mechanizmas išdžiovina medžiagą per penkias minutes. Tereikia paspausti mygtuką rankšluosčio kampe ir viduje esantis laidelių tinklas ima skleisti šilumą, taip išdžiovindamas rankšluostį.

„Pati gyvenu bendrabutyje ir susiduriu su problema, kad mano rankšluostis, kurį aš nuolatos naudoju, nespėja išdžiūti. Tad sugalvojome, kad savaime ir greit išdžiūstantis rankšluostis šią problemą puikiai išspręstų. Mūsų idėja unikali tuo, kad rankšluostis gali išdžiūti ir būdamas sulankstytas krepšyje“, – savo produkto išskirtinumą įvardija viena iš „Quikiz“ idėjos autorių E. Penkauskaitė.

Savaiminio išdžiūvimo savybė neleidžia rankšluostyje daugintis bakterijoms, pelėsiams, blogam kvapui ir užkerta kelią odos, lytiškai plintančioms ligoms ar net akių infekcijoms, kurias kelia minėti mikroorganizmai.

„Mes išsiaiškinome, kad net 90 proc. drėgnų rankšluosčių randamos tokios bakterijos, kurios sukelia viduriavimą, šlapimo ir kvėpavimo takų infekcijas, apsinuodijimą maistu, įvairių grybelių. Tad „Quikiz“ padėtų to išvengti“, – pasakoja D. Donauskaitė.

Realu įvesti į rinką

Kol kas tiek rankšluostis „Quikiz“, tiek naminiams gyvūnams skirtas antkaklis „DogLight“ – konceptualiajame lygmenyje išvystytos produktų idėjos. Tačiau jų autorės džiaugiasi, kad studijuoja būtent KTU – universitete, kur greitai galima gauti patarimų dėl technologinių produkto kūrimo subtilybių.

„Konceptualiajame lygmenyje idėjos jau yra visiškai išvystytos. Dabar reikalingi technologai, kurie galėtų idėjas paversti realybe. Manau, būtent galimybė bendradarbiauti su kitų fakultetų studentais yra didžiausias jų studijavimo KTU pranašumas“, – sako studenčių darbų vadovė, KTU EVF Marketingo katedros lektorė dr. A. Gadeikienė.

Pasak jos, tolesnės „DogLight“ ir „Quikiz“ prekių idėjų plėtojimo perspektyvos priklauso nuo pačių studenčių. Svarbiausia, kad tai būtų idėjos, kuriomis jos labai tiki, apie kurių įgyvendinimą svajoja ir į kurių įgyvendinimą įdeda visą savo energiją. „Jei taip bus, esu įsitikinusi, šios prekės gali būti įvestos į rinką ir sėkmingai priimtos vartotojų“, – prognozuoja pašnekovė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai