...

24 valandos, tapo tikru išbandymu studentams – įvestas produktas į rinką ir surinkta beveik 2000 „Like”!

Verslas

2015.02.07

Autorius: Gražina Vincel

Temos: .

24 valandos, tapo tikru išbandymu studentams  – įvestas produktas į rinką ir surinkta beveik 2000 „Like”!

Renginio metu iššūkių netrūko niekam! BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

2015 m. vasario 5–6 d. surengtas „BZN start“ projektas „Verslininkas per 24 valandas“. Jame dalyvavusios iš studentų ir moksleivių sudarytos komandos turėjo per parą į rinką įvesti naują produktą arba paslaugą. Laimėtoja paskelbta komanda, kuriai per parą pavyko surinkti daugiausia „Like“ savo sukurtoje „Facebook“ paskyroje.

Projekto metu buvo sudarytos keturios komandos iki 10 narių. Užduotys buvo įvairios ir iššūkių čia tikrai užteko. Vienai komandai teko „Swedbank“ parinkta paslauga – šeimos finansinis saugumas, kuriai parinktas itin smagus ir šiltas pavadinimas „Flufių šeima“. Kitai komandai teko įvesti nemokamus e.verslui įrankius ir juos pavadino „Nemokami įrankiai verslui“ („NIV“). „Bow2Tie“ pavadinimas sugalvotas komandos, kuri turėjo per parą išreklamuoti vyrišką aksesuarą – peteliškes. O nugalėtojos laurai atiteko komandai „Čili Pizza Grande“, kuriai reikėjo išreklamuoti storapades picas ir surinko beveik iki 2000 „Like”. Laimėtojams skirtas prizas – bilietai į šou „Dj Shadow & Cut Chemist“ ir „Dinamitas“.

Socialiniame tinkle prasideda startuolio gyvenimas

„Daugelio smulkių versliukų pirmas žingsnis prasideda nuo prisistatymo „Facebook“ tinkle, – sako „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė. – Nuo tada prasideda visas verslininko gyvenimas: kodėl ir už ką jį turi mėgti, ką jis turi padaryti, kad patiktų jo prekė ar paslauga. Čia ir prasideda įdomiausias kelias, nes atrodo, kad labai lengva: paimsiu, pasidalinsiu ir visi draugai man spaus „patinka“, bet taip nėra.“

Pagrindinė klaida – eiti saugiu keliu

„Čili Pizza Grande“ komandos narė Gintarė pasakoja, kad projekto metu sunkiausia buvo sugalvoti idėją, kaip pritraukti kuo daugiau žmonių ir kaip juos apskritai sudominti: „Ne tiesiog rašyti draugams ir siūlyti spausti „patinka“, bet sugalvoti, pavyzdžiui, konkursą, kad nebūtų priverstinis įsitraukimas, tačiau ir tam tikra žinia paskleista.“. Tam pritarė ir Olegas Gerasimovič, UAB „Čili Pica” rinkodaros projektų vadovas, kuris ne tik stebėjo kaip komanda puikiai tvarkėsi su užduotimi, bet ir prisidėjo prie veiksmingų sprendimų, konkursų, kurie padėjo komandai užkopti į viršūnę.

„Flufių šeimos“ nariai projekto pabaigoje dalijosi patirtimi, kad pirmiausia svarbu ištirti rinką, išgryninti idėją, pasirinkti tinkamą kryptį ir visai komandai rasti bendrą sprendimą.

Svarbiausia nebijoti apsikvailinti, tvirtina „Adtarget.me“ vadovas Eimantas Sabaliauskas, patirtimi dalijęsis su „Bow2Tie komanda. Jis įsitikinęs, jog būtent pasirinkta taktika eiti pas žmones ir siūlyti jiems mainais gauti „patinka“ leido pritraukti kitų dėmesį. „Pagrindinė klaida – eiti saugiu keliu, daryti tai, ką daro visi, nes tada geriausiu atveju pasieksi tai, ką ir kiti. Jei nori pasiekti daugiau, turi daryti kitaip“, – sako jis.

„Pamačiau, kad jaunimas per 24 valandas gali tikrai daug nuveikti, galima netgi tūkstančius „patinka“ surinkti „Facebook“ tinkle. Todėl manau, kad ir mentoriai gali iš jų kai ko pasimokyti“, – pasakoja „NIV“ komandos mentorius ir vienas startuolio „Tag of Joy“ įkūrėjų Šarūnas Ledas.

Jo nuomone, norint sėkmingai pristatyti produktą rinkai, pirmiausia reikia galvoti apie tai, kas naudinga potencialiems klientams. „Šiuo atveju kiekviena grupė turėjo savo klientus ir reikėtų galvoti, ko nori jie. Jeigu pradedama rašyti, kad mums reikia „patinka“ ar kad dalyvaujame renginyje, tai gerokai mažiau suveikia“, – teigia Š. Ledas.

24 valandų verslo pradžiai pakanka

„Swedbank“ atstovas Laimonas Garbenčius, konsultavęs „Flufių šeimos“ komandą, sako, kad prieš pradedant ką nors daryti reikia iš anksto viską gerai apsvarstyti: „Pradžioje padarytos klaidos vėliau gana brangiai kainuoja. Pats planavimas iki tam tikrų veiksmų yra labai svarbus.“

Jo teigimu, per 24 valandas verslininku tapti galbūt ir nepavyktų, bet sukurti tam tikras gaires gerai verslo pradžiai tikrai galima. „Visada smagu bendrauti su jaunais žmonėmis, matyti užsidegimą jų akyse, norą kažką daryti, keisti pasaulį. Pasisėmiau jaunatviško entuziazmo, idėjų“, – apie tai, kuo projektas buvo naudingas pačiam mentoriui, vardija L. Garbenčius.

Produktą arba paslaugą komandoms siūlė įmonės „Style4u“, „Swedbank“, „Čili Pica“, „NIV“. Jų atstovai buvo komandų mentoriai ir padėjo spręsti iškilusius klausimus. Savo patirtimi taip pat dalijosi startuoliai, tokie kaip „Tag of Joy“, „Dalinuosi.lt“, „Adtarget.me“, „Shopinn“. Savo pastabas ir naudingais patarimais pasidalino „INK Agency“ vyresnysis partneris Kęstutis Gečas ir „Socialaus marketingo“ ekspertė Simona Vilkaitė.

O renginį vedė ir rezultatus apatarė vedėjas Evaldas Venskutonis, kuris savo energija išjudino visus dalyvius. Jo nuostabai, buvo netikėta, kad komandos per tokį trumpą laikotarpį buvo pajėgios surinkti tiek gerbėjų. Visgi stebuklų būna, kai rezultato siekia visa vieninga komanda!

Daugiau apie projektą galite susipažinti: http://www.bznstart.lt/renginiai/verslumas-rodyti/975/Verslininkas-per-24-valandas

Verslininkas per 24 valandas (BFL/Andriaus Ufarto nuotr.)

148-1423231306-554134.jpg 148-1423231306-797425.jpg 148-1423231306-153337.jpg 148-1423231306-950236.jpg 148-1423231306-611037.jpg 148-1423231306-641328.jpg 148-1423231306-421974.jpg 148-1423231306-806882.jpg 148-1423231306-602224.jpg 148-1423231306-996575.jpg 148-1423231306-145331.jpg 148-1423231306-544367.jpg 148-1423231306-570472.jpg 148-1423231306-654237.jpg 148-1423231306-915545.jpg 148-1423231306-649695.jpg 148-1423231306-933813.jpg 148-1423231306-293832.jpg 148-1423231306-853513.jpg 148-1423231306-950838.jpg 148-1423231306-720078.jpg 148-1423231306-969712.jpg 148-1423231306-718482.jpg 148-1423231306-200136.jpg 148-1423231307-377737.jpg 148-1423231307-512843.jpg 148-1423231307-218332.jpg 148-1423231307-713950.jpg 148-1423231307-398864.jpg 148-1423231307-491289.jpg 148-1423231307-278837.jpg 148-1423231307-841887.jpg 148-1423231307-288715.jpg 148-1423231307-321063.jpg 148-1423231307-788641.jpg 148-1423231307-851281.jpg 148-1423231307-214098.jpg 148-1423231307-595524.jpg 148-1423231307-453506.jpg 148-1423231307-210674.jpg 148-1423231307-629744.jpg 148-1423231307-886763.jpg 148-1423231307-670036.jpg 148-1423231307-283982.jpg 148-1423231307-802308.jpg 148-1423231307-319731.jpg 148-1423231307-217795.jpg 148-1423231307-985029.jpg 148-1423231307-173245.jpg 148-1423231307-705108.jpg 148-1423231307-142957.jpg 148-1423231307-776004.jpg 148-1423231307-794134.jpg 148-1423231307-409584.jpg 148-1423231307-288848.jpg 148-1423231307-901355.jpg 148-1423231307-123535.jpg 148-1423231307-576602.jpg 148-1423231307-392645.jpg 148-1423231307-291261.jpg 148-1423231307-418489.jpg 148-1423231307-570250.jpg 148-1423231307-501214.jpg 148-1423231307-210613.jpg 148-1423231307-358892.jpg 148-1423231307-352495.jpg 148-1423231307-313601.jpg 148-1423231307-843305.jpg 148-1423231307-694890.jpg 148-1423231307-413165.jpg 148-1423231307-473050.jpg 148-1423231307-581653.jpg 148-1423231307-972090.jpg 148-1423231307-645921.jpg 148-1423231307-383961.jpg 148-1423231307-291822.jpg 148-1423231307-752605.jpg

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Dr. Živilė Glaveckaitė

Dr. Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.