KONFERENCIJOJE „GENERATION Z“ – APIE ATEITIES EKONOMIKĄ IR VERSLO KRYPTIS (#)

Veronika Bielinė prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 9 s.
Vilniuje vyks išskirtinė konferencija apie tai, kokia bus Z kartos ekonomika ir kokiems pokyčiams ruoštis. Asmeninio archyvo nuotr.
2016 m. lapkričio 9 d. Vilniuje vyks išskirtinė konferencija apie tai, kokia bus Z kartos ekonomika ir kokiems pokyčiams ruoštis. Dalyviai bus kviečiami prisijungti prie ateities ekonomikos konferencijos „Generation Z“. Jos metu žinomi savo sričių Lietuvos lyderiai, tokie kaip Ilja Laursas, Laura Galdikienė, Kęstutis Juščius, Robertas Juodka ir kiti, dalysis įžvalgomis apie būsimą ekonomiką, verslą, vartotojų elgseną ir inovacijas.
 
Reiklumas sau ir kitiems

Planuojama, kad konferencijos pranešėjai dalysis patirtimi, pateiks savo įžvalgas dėl verslo krypčių. Pasak vienos renginio organizatorių ir portalo „BZN start“ įkūrėjos Živilės Baubonienės (nuotr. kairėje), rengtis pokyčiams reikia jau dabar: „Laimės tie, kurie jau dabar savo versle galės pritaikyti savo prekes ir paslaugas ateinančiai vartotojų kartai. Tai sunkus išbandymas, nes jie užaugę technologijų amžiuje. Kas buvo priimtina mums, toli gražu nereiškia, kad ateinanti karta toleruos. Jiems galioja savos taisyklės ir suvokimas. Vartotojai tik daugiau reikalaus tikslumo, aiškumo, greičio ir laiko taupymo. Jie mielai prisidės prie socialinių iniciatyvų ir patys skatins bendruomeniškumą bei pilietiškumą. Tačiau dėl reiklumo prireiks esminių verslo pokyčių. To paties jie reikalaus ir iš savęs.“

Tam pritaria ir „Creative Partner“ įkūrėjas Darius Šoparas: „Atsižvelgiant į tai, kad naujoji Z karta yra daug greitesnė, neturi kantrybės, o prireikus svarbius sprendimus priima spontaniškai, tai suteikia puikią progą pasinaudoti ateinančios kartos galimybėmis parduoti jai priimtinus sprendimus.“ Pašnekovas priduria, kad konferencijos metu visi dalyviai ne tik sužinos, kaip turi atrodyti Z kartai pritaikyta e. prekyba, bet ir kokiais būdais patiems į ją greičiau įsilieti, taip pat kad nebūtina būti dideliam, norint praryti banginį.
 
Užaugę ekonomikos krizės metais

„Z karta užaugo ekonomikos sunkmečiu“, – sako „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Laura Galdikienė (nuotr. dešinėje). Tai suformavo tokias jų savybes, kurios ateityje jiems itin pravers. „Manoma, kad jie yra atkaklūs, ambicingi, siekiantys savo tikslų ir darbo rinkoje bus be galo darbštūs. Įmonės turės būti inovatyvios ir progresuoti kartu su Z karta, kitu atveju jiems liks vienintelė išeitis – išnykti.

UAB „Investicijų ir verslo garantijos” vadovas Audrius Zabotka, žvelgdamas į ateities verslo pasaulį, daugiausia prasmės mato tinkamame finansinių priemonių įgyvendinime. „Mes nesame pranašai, kurie gali nuspėti ateitį, bet mes puikiai suvokiame šiandienos verslo poreikius ir tendencijas. Todėl gebėjimas panaudoti tinkamas finansines priemones ir prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios ekonominės ir socialinės aplinkos leidžia kurti itin patrauklią jaunajai kartai ekosistemą, kurioje galima įgyvendinti net pačias netikėčiausias verslo idėjas”, – teigia pašnekovas.  
 
Gyvenimas be socialinių garantijų?

Į rinką plūstantys laisvai samdomi darbuotojai lemia ir GIG (dalijimosi) ekonomikos augimą. „GIG ekonomika apibūdina tokį verslo modelį, kai paslaugas ir produktus naudodamiesi technologijomis žmonės gali skolintis, nuomotis ar įsigyti tiesiogiai iš kitų žmonių“, – aiškina L. Galdikienė. Puikūs to pavyzdžiai yra e. platformos „Uber“ ar „Airbnb“, kai pats žmogus nusprendžia, kada jis nori suteikti tokią paslaugą. Ekonomistė prognozuoja, kad tokių platformų ateityje tik daugės, o ilgalaikių daiktų gamintojams teks susidurti su sunkumais dėl mažesnio vartojimo: „Z karta nebus linkusi pirkti nuosavo automobilio ar kitų brangesnių daiktų. Jie juos galės išsinuomoti iš kitų vartotojų. Pavyzdžiui, JAV jau dabar nuomojami net drabužiai“, – pavyzdį pateikia pašnekovė.
„Z kartai reikia didesnio tikslo. Jie nori dirbti ne vien dėl pinigų, o dėl svarbesnio tikslo, tai juos motyvuoja dirbti dar daugiau.“
R. Juodka.
Tam pritaria ir advokatų kontoros „PRIMUS“ vadovas Robertas Juodka (nuotr. kairėje). „Z kartai reikia didesnio tikslo. Jie nori dirbti ne vien dėl pinigų, o dėl svarbesnio tikslo, tai juos motyvuoja dirbti dar daugiau“, – socialinę atsakomybę, kaip vieną pagrindinių Z kartos bruožų, įvardija jis.

Z karta pradės maisto revoliuciją. „Tarptautiniai tyrimai rodo, kad Z karta bus pasiryžusi už švaresnį ir sveikesnį maistą – savo nuostatas ir įsitikinimus – mokėti daugiau, nes jie suvokia ekologijos svarbą“, – sako „AUGA Group“ valdybos pirmininkas Kęstutis Juščius.
 
Ateities įžvalgos padės apsispręsti, kur link sukti verslą

Anot Ž. Baubonienės, idėją organizuoti konferenciją „Z karta“ paskatino aplinkinių diskusijos apie tai, kaip tolesnių žingsnių nematymas ir nesidomėjimas ateities ekonomika lemia verslo klaidas ar verslą nustumia į prarają.
 
„Tikime, kad konferencija suteiks daug įžvalgų, kurios padės tinkamai pakreipti savo verslą ir išlikti konkurencingiems“, – teigia konferencijos iniciatorė.
 
Prie išskirtinės konferencijos „Z karta“ įgyvendinimo prisidėjo „Swedbank“, AB, „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), „AUGA group“, AB, advokatų kontora „PRIMUS“ ir projekto informaciniai draugai: naujienų portalas „Delfi“ ir „Žinių radijas“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai