KAIP Z KARTA PAKEIS VERSLĄ? (#)

Kristina Augustinaitė prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 50 s.
„Generation Z“ konferencija. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Akivaizdu, kad stovime ant technologinės revoliucijos slenksčio. Tampa vis aiškiau, kad Z karta, kuri įžengs į verslą artimiausiu metu, nulems nusistovėjusių verslo modelių ir darbo santykių kūrybinį griuvimą. Juk jau po dešimtmečio Z kartos atstovai bus daugiausia perkanti vartotojų grupė. Bendradarbiavimo erdvėje „Rise Vilnius“ vykusios „BZN start“ kartu su partneriais organizuotos konferencijos „Generation Z“ pranešėjai aptarė, kaip pasiruošti Z kartos atėjimui į verslą. Nors konferencijoje dalyvavę pranešėjai pripažino, kad, kalbant apie Z kartą ir tai, kaip ji paveiks verslą, kol kas kyla daugiau klausimų, nei turime atsakymų, išryškėjo pagrindinės tendencijos, būdingos šios kartos atstovams.

Technologijų karta

Technologijos – integrali Z kartos gyvenimo dalis. Tai technologijų amžiuje užaugę vaikai. „Creative Partner“ įkūrėjas Darius Šoparas (nuotr. dešinėje) šmaikščiai pastebėjo, kad Z karta gimė su telefonu rankoje. „Tai karta, kurios idealai – tinklaraštininkai ir internetinės vaizdo medžiagos kūrėjai“, – tvirtino „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Laura Galdikienė. Pasak pranešėjos, Z kartos atstovai verslui neatleidžia klaidų ir, aptikę neveikiančią bendrovės interneto svetainę, tokiam verslui nesuteikia antros progos. Jie emociškai neprisiriša prie prekių ženklų ir nėra jiems lojalūs. Taigi Z karta neišvengiamai prisidės prie aukštesnės kokybės produktų gamybos. Be to, jie kuria savo sprendimus. Cituodama atliktų tyrimų duomenis, L. Galdikienė atkreipė dėmesį, kad net 62 proc. Z kartos atstovų norėtų įkurti savo verslą.

Dalijimosi ekonomikos augimas

Pasak „AUGA group“ valdybos pirmininko Kęstučio Juščiaus (nuotr. kairėje), Z kartos atstovams reikia ne tik produktų – jie siekia potyrių, tarpasmeninių santykių ir nori daryti poveikį pasaulyje. Šiai minčiai pritarė „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė L. Galdikienė, sakydama, kad Z kartos atstovai yra pasaulio piliečiai, kurie labiau vertina potyrius, o ne daiktus. Konferencijos pranešėjai pabrėžė augančią dalijimosi ekonomikos svarbą, tvirtindami, kad „uberizacija“ apims vis daugiau sričių. „Nextury Venture“ įkūrėjas Ilja Laursas teigė, kad Z kartos atstovai vis rečiau renkasi įsigyti nuosavybę, jiems tiesiog svarbi galimybė laikinai pasinaudoti reikiamu gaminiu.

Veiksminga komunikacija

„INK Agency“ įkūrėjas ir savininkas Kęstutis Gečas (nuotr. kairėje) įsitikinęs, kad sėkminga komunikacija su Z kartos atstovais įmanoma tik priėmus jų keliamus iššūkius, prisitaikius prie jų poreikių ir reikalavimų. „Z kartos atstovai vertina asmenišką ir neformalų bendravimą, todėl bendraujant su jais vertėtų atsisakyti šaltų ir formalių kreipinių, tokių kaip „brangus kliente“, – pabrėžė ir  D. Šoparas.

„Nextury Venture“ įkūrėjas I. Laursas (nuotr. dešinėje) įsitikinęs, kad ateities verslas neatsiejamas nuo mokymosi bendruomenėje, saviugdos platformų, žaidybinių aspektų, kurie vartotojus motyvuoja tobulėti. Pasak pranešėjo, vis dažniau bendraujama įvairiais kanalais, o santykį „vienas su vienu“ keičia bendravimas su daugeliu žmonių vienu metu. Be to, pranešėjas I. Laursas atkreipė dėmesį, kad tinkamai naudojami socialiniai tinklai tampa puikia priemone nepatenkintą ir besiskundžiantį klientą paversti lojaliu klientu. Kita vertus, socialinėje platformoje palikdami atsiliepimus apie gaminį, vartotojai vis dažniau prisidės prie produkto tobulinimo.

Verslo prisitaikymas

Aptardamas priemones, leidžiančias pritaikyti verslą prie Z kartos poreikių, D. Šoparas verslo atstovams patarė nustoti siuntinėti brukalus, aiškiai įvardyti gaminių ar paslaugų kainas, jų nemistifikuoti ir parodyti dėmesį klientams, suteikiant prašomų nuolaidų. „Nuolaidos parodo klientui, kiek jis yra svarbus pardavėjui, palyginti su kitais klientais“, – tikino pranešėjas.

„Swedbank“ vyresnioji ekonomistė L. Galdikienė (nuotr. kairėje) tvirtino, kad reklamose Z kartos atstovai nori matyti realius žmones, o ne išgalvotus herojus.

„Įdomu tai, kad Z kartos atstovai internete surastai informacijai teskiria aštuonias sekundes dėmesio – per tiek laiko nusprendžiama, ar internete surastas turinys yra vertingas“, – pasakojo D. Šoparas.

Konferencijos pranešėjai I. Laursas ir D. Šoparas atkreipė dėmesį, kad vis daugiau prekių bus įsigyjama internetu, be to, dažnės automatizuotas prekių pristatymas.

Ateities darbo vieta

Advokatų kontoros „PRIMUS“ verslo advokatas Robertas Juodka (nuotr. dešinėje) įvardijo, kad Z kartos atstovams svarbūs trys aspektai: įdomus darbo turinys, verslo sąžiningumas ir kompetentingi vadovai. Pasak R. Juodkos, Z kartos atstovai vertina darbo lankstumą, stabilumą, kurį užtikrina darbdavys, įsipareigojantis laukti keliaujančio po pasaulį darbuotojo, ir viziją, leidžiančią manyti, kad atliekamas darbas prisideda prie pasaulinių pokyčių. „Z kartos atstovai nori galimybės tobulėti, struktūros ir nuspėjamumo. Būtent pastarasis kriterijus skiriasi nuo Y kartos, kuri stabilumo nelaikė prioritetu“, – sakė verslo advokatas.

Pasak „Swedbank“ vyresniosios ekonomistės L. Galdikienės, laisvai samdomų specialistų, dirbančių pagal poreikį (angl. on demand), skaičius iki 2020 m. padvigubės. Kita vertus, advokatų kontoros „PRIMUS“ advokatas R. Juodka nuogąstavo, kad ateityje klasikinis poilsis prilygs utopijai, nes laisvai samdomiems darbuotojams visiškai išnyks riba tarp darbo ir poilsio.

Noras pakeisti pasaulį

„Z kartos atstovams svarbu, kad verslas būtų socialiai atsakingas. Jie netgi linkę mokėti daugiau už socialinio verslo produktus“, – teigė „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė L. Galdikienė. „Jeigu norite pasiekti visų kartų atstovus, stenkitės įtikti Z kartai, nes tai yra reikliausia karta“, – sakė pranešėja. Tai karta, kurią ugdant daug dėmesio skirta emociniam intelektui lavinti.

Pasak „Creative Partner“ vadovo D. Šoparo, Z kartos atstovai turi misiją pakeisti pasaulį, todėl jiems svarbu, ar siūloma prekė prisideda prie galimybės daryti poveikį pasauliui. Be to, pranešėjas atskleidė, kad Z kartos atstovus galima pasiekti parduodant iššūkį kartu su produktu, nes tai klientui yra postūmis įveikti save. „Tai karta, kuri žino, kas yra hidrinti riebalai, ir rūpinasi savo sveikata labiau nei kitų kartų atstovai“, – sakė D. Šoparas.

„INVEGA“ vadovas Audrius Zabotka įsitikinęs, kad tiksliai nuspėti ateities verslo pokyčių greičiausiai nepavyks, tačiau galime suprasti Z kartos ir šiuolaikinio verslo poreikius bei kurti palankią verslo aplinką, kurioje naujos kartos verslininkai sėkmingai įgyvendintų savo sumanymus.

Prie išskirtinės konferencijos „Generation Z“ įgyvendinimo prisidėjo „Swedbank“, AB, „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), „AUGA group“, AB, advokatų kontora „PRIMUS“ ir projekto informaciniai draugai: naujienų portalas „Delfi“ ir „Žinių radijas“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai