„THE FOUNDERS’ DAY #7“: VISKĄ LEMIA IDĖJA IR KOMANDA (#)

Ieva Drungilaitė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 30 s.
Akimirka iš „The Founders’ Day #7“ renginio. Eglės Knygauskaitės - Liakienės nuotr.
2017 m. kovo 14 d. vyko septintasis renginys „The Founder’s Day“, kuris pirmą kartą buvo perkeltas į Kauną. Kauniečiai noriai dalijosi savo inovatyviomis startuolių idėjomis ir diskutavo su renginio svečiais naujose bendrdarbiavimo erdvėse, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslo ir studijų centre. 
 
Skatino pradėti

Renginyje savo patirtimi dalijęsis startuolio „Deeper“ įkūrėjas Aurelijus Liubinas (nuotr. kairėje) ragino visus pradedančiuosius neužsisėdėti per ilgai su savo mintimis ir idėjomis. „Net ir pati geriausia idėja yra nieko verta, kol jos neįgyvendini. Tačiau pradžioje gali būti neramu, nes viskas prasideda nuo šalto dušo. Jis susideda iš trijų dalykų: neapmokamų asmeninių darbo valandų, negautų pajamų ir rizikos, kad idėja gali bankrutuoti ar neįsigyvendinti. Vėliau formuojasi pati asmenybė, kuri idėją įgyvendina. Jeigu turite idėją, jūs nebūtinai turite būti įmonės vadovas. Pavyzdžiui, jei esate mokslininkas ir kuriate formules, galbūt verčiau kurti įmonę ir susirasti, kas tą idėją efektyviai parduos, o pačiam tapti bendrasavininkiu. Svarbu nebijoti naudoti išorinių šaltinių. Nebūtinai reikia turėti visų sričių specialistų savo įmonėje, kartais naudingiau ir pigiau susirasti laisvai samdomus žmones ar padėti galinčias įmones“, – patarė A. Liubinas.
„Mūsų patirtis rodo, jog, atėjus su puikia idėja, gali paaiškėti, kad vartotojams ji visai neveikia, todėl tik stipri komanda gali iš pirminės minties sukurti ką nors naujo ir išties veikiančio.“
A. Plėta.
Be to, sukūrus prototipą ir artėjant prie realaus produkto, pašnekovas pataria kreiptis patarimų kuriant savo prekių ženklą, kad nebūtų pažeidžiamos jau veikiančių rinkos žaidėjų teisės. „Bet kokia idėja turi turėti prototipą. Svarbu su tuo neužsižaisti, tačiau prototipas turi turėti išbaigtą ir išbandytą dizainą. Šiuo etapu reikia sukurti jį kuo greičiau, išsikelti sau tikslą, kaip jis turi atrodyti ir veikti, o tai pasiekus dirbti toliau kuriant patį produktą. Kai pradedama judėti link realaus produkto būtina pasitikrinti, pagalvoti apie tai, ar nebus pažeistos kito didelio prekių ženklo teisės. Tam yra daugybė specialistų, kurie gali patarti, kaip turi skambėti prekių ženklas, kaip jis galėtų atrodyti, ar su juo galėsite keltis į užsienio rinkas“, – vardijo pašnekovas.
 
Nebijoti keistis

Diskusijoje dalyvavęs SEB banko Baltijos šalių verslo inovacijų vadovas Arvydas Plėta (nuotr. dešinėje) patarė startuoliams susitaikyti su mintimi, kad idėjos kinta ir nėra nė vienos, kuri prasidėjo ir užaugo tokia pat. Pokytis – natūralus procesas, kurį reikia priimti džiugiai, mat tai dažniausiai atneša gerokai daugiau naudos, nei tikėtasi.

„Mes savo įmonėje pasiūlėme darbuotojams teikti idėjas, kurti vidinius startuolius. Sulaukėme daug įvairių minčių ir pastebėjome naudą. Viena jų – kad, bendraudami su startuoliais, ateinančiais į banką, mes pradėjome žiūrėti nebe vien iš finansinės pusės, o labiau atsižvelgti į idėją, jos įgyvendinimą. Mano nuomone, svarbiausia yra komanda. Mūsų patirtis rodo, jog, atėjus su puikia idėja, gali paaiškėti, kad vartotojams ji visai neveikia, todėl tik stipri komanda gali iš pirminės minties sukurti ką nors naujo ir išties veikiančio. Aš dar nemačiau jokios idėjos, kuri nuo pradinio savo taško nepasikeistų. Tai reiškia, jog teks susitaikyti, kad miela idėja, nuo kurios pradėjote, gali nepasiteisinti ar keistis, bet su gera komanda tikrai pavyks surasti sprendimus“, – sakė A. Plėta.

Jam antrino ir advokatų profesinės bendrijos „Dumbliauskas ir partneriai“ vadovaujantysis partneris, advokatas Tadas Dumbliauskas (nuotr. kairėje). Jo nuomone, ilgainiui daug kas gali keistis, bet svarbu įsivertinti idėjos potencialą.

„Siūlyčiau, jeigu turite idėją, ją įgyvendinti tuoj pat, bet pirma išsiaiškinti, kiek reikės ekonominio potencialo. Tiesiog kurti idėją neverta, tad pirmas etapas yra ieškoti pardavimo kanalų. Be įteisintos veiklos formos jos parduoti nepavyks, tad verta apgalvoti, kurią jų pasirinkti. Be to, reikia nuspręsti, kokia forma vyks apmokėjimai darbuotojams: mokėsite fiksuotą atlyginimą ar procentą nuo nudirbto darbo“, – aiškino pašnekovas.

Sėkmingo startuolio „TutoTOONS“, plėtojančio per 300 žaidimų, bendraįkūrėjis Mantas Radvila (nuotr. dešinėje) skatino rasti savo idėjos vertę. „Patarčiau stengtis surasti aiškią pridėtinę vertę kuriančią verslo idėją, o tada stengtis tinkamai tą idėją įgyvendinti. Vystant verslą reikia klausyti, ko iš tikrųjų reikia tavo vartotojams, ir nebijoti keistis bei prisitaikyti“, – sakė jis.
 
Renginiai tęsis

Pasak renginio iniciatoriaus, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjo ir valdybos pirmininko Iljos Laurso (nuotr. kairėje), renginys turi du tikslus: edukuoti ir sujungti bendruomenę.

„Viena renginio kryptis yra edukacinė. Šiais laikais startuolis pasidaro vos ne komercija, bet nėra tikslo išradinėti dviračio, jeigu žmonės jau tai yra sukūrę ir pamažu šios žinios atkeliauja į Lietuvą. Todėl mes bandome suburti, pakviesti pasidalyti patirtimi, tomis žiniomis, kurias geriausi Lietuvos startuoliai jau turi, kad renginio dalyviai galėtų lengviau rasti kelią. O kitas renginio tikslas yra praktiškas – fiziškai suburti bendraminčius vienoje vietoje. Aš, kaip investuotojas, matau, kad Lietuvoje yra daug pavienių žmonių, kurie turi idėjų ir norėtų kažką kurti, tačiau jiems sunku rasti partnerių ir bendraminčių, todėl mes siekiame suburti juos, kad galėtų kartu susijungti į komandas, kuriančias startuolius. Galime pasigirti, kad būtent per šiuos renginius jau turime dešimt susibūrusių komandų“, – teigė I. Laursas.

Renginių ciklas tęsis toliau gegužės 9 d. Vilniuje, kur bus bandoma išsiaiškinti, kaip įveikti nesėkmes ir paversti jas verslo laimėjimais. Tradiciškai bus skirta laiko renginio dalyvių mintims, jų startuolių pristatymams, kurių metu bus galima ne tik susipažinti su naujomis tendencijomis, bet ir rasti bendraminčių, verslo partnerių.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai