„BUSINESS WOMAN AWARDS 2017“: ĮVERTINTOS INOVATYVIŲ IDĖJŲ VERSLININKĖS! (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 12 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 26 s.
Jauno verslo kūrėjos trečiadienio vakarą rinkosi į „Business Woman Awards 2017“ apdovanojimus. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Švytinčios ir pasitempusios jauno verslo kūrėjos trečiadienio vakarą rinkosi į „Business Woman Awards 2017“ apdovanojimus „Rise Vilnius“ erdvėse, kuriuos jau trečią kartą organizavo „BZN start“. Renginį atidarė „BZN start“ atstovas, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ direktorius Mindaugas Glodas. Jis pabrėžė, kad šiemet apdovanojimuose varžėsi daugiau nei 70 jaunų verslų.
 
Kuo nereikėtų tikėti, kuriant jauną verslą?

Susirinkusią smalsią ir itin moterišką auditoriją sudomino „Apple“ kūrybos vadovo Lietuvai Ryčio Juodeikos (nuotr. dešinėje) pranešimas „Reklamos užkrato formulės jaunam verslui“. Pranešėjas susirinkusiesiems pasiūlė šiek tiek kitokią prezentaciją, sakydamas, kad iš tiesų nėra jokių sėkmės formulių, skirtų jaunam verslui. „Jei išklausysite šimtus prezentacijų, kaip reikia mokytis prancūzų kalbos, tai nereiškia, kad pradėsite kalbėti prancūziškai“, – lengvai ironizavo ilgametis reklamos srities profesionalas. Susirinkusiai auditorijai jis pasiūlė pažvelgti į klasikines startuolių klaidas, kuo jiems reikėtų tikėti, jei nori, kad verslui nepasisektų.

„Tikėkite, kad žmonėms rūpi jūsų prekių ženklas ir kad jis nepanašus į nieką“, – sakė R. Juodeika. Prie nesėkmingo verslo privestų ir mąstymas, kad visi nekantrauja apie jūsų verslą sužinoti, o keli šimtai ar tūkstančiai sekėjų socialiniuose tinkluose yra pati vertingiausia auditorija. Šį mitą pranešėjas išsklaidė pridurdamas, kad tarp jų vargu ar yra iš tiesų lojalių, dažnai produktą ar jūsų paslaugą perkančių klientų. Pranešėjas taip pat ragino netikėti, kad klientai patys ras turinį ar kad jie lengvai įsitrauks į jūsų komunikaciją. „Dauguma žmonių nemėgsta dalyvauti, todėl pradžioje masinė reakcija yra svarbiau už dalyvavimą“, – dėstė R. Juodeika.

„Jūsų prekių ženklo sėkmė priklauso nuo daugybės žmonių, kurie jūsų nežino, apie jus negalvoja ir turi daug svarbesnių reikalų negu jūsų verslas. Mūsų užduotis yra ne puoselėti entuziazmą, o įveikti abejingumą“, – teigė pranešėjas. Kaip sukurti tokią reklamą? Vieno atsakymo nėra. Pasak R. Juodeikos, kūrybiškumas yra tiesiog netikėtas dalykų sujungimas: „The strongest story wins (liet. „Stipriausia istorija laimi“).“
 
Norėtų lengvesnių gamybos sąlygų

Po įdomaus pranešimo atėjo vakaro kulminacija – apdovanojimų ceremonija. Penkiose nominacijose varžėsi per 70 jaunų verslų kūrėjų. Keturių nominacijų galutiniams rezultatams 50 proc. įtakos turėjo balsavimas internetu, kita pusė priklausė nuo komisijos, kurią sudarė „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė, PPC „Ozas“ rinkodaros projektų koordinatorė Daiva Gailiušaitė, drabužių dizaineris Seržas Gandžumianas, „BZN start“ atstovas ir „Nextury Ventures“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas, verslo ir korporatyvinės komunikacijos konsultantas Žilvinas Grigaitis, „Delfi.lt“ teminių portalų redaktorė Agnė Mackonė ir advokatų kontoros „Primus“ partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė. Paskutinę nominacijos laimėtoją rinko konkurso dalyvės.

Pirmoji nominacija „E. verslo inovatyviausias jaunas verslas, sukūręs unikalų, išskirtinį e. projektą“, kurią įsteigė „Swedbank“, atiteko „Do It Now“ įkūrėjai Emilijai Ščerbavičiūtei (24). Iš Elektrėnų kilusi jauna verslininkė įsteigė platformą, kurioje galima rasti įvairių sričių švenčių organizatorius. „Pradėti verslą nėra sunku, kai supranti, kad tu to tikrai nori. Žinoma, yra tam tikrų trukdžių, tačiau visko įmanoma išmokti, ypač kai turi didelį, didelį norą“, – šypsojosi nominantė.

Antroji „BZN start“ nominacija „Gamybos inovatyviausias jaunas verslas, sukūręs unikalų, išskirtinį gamybos projektą ar verslą“ atiteko kaunietei Austėjai Kazlauskytei (26) ir jos sukurtam produktui „Vaškainis“. Tai daugkartinė maisto vyniojimo drobelė, plaunama ir visiškai suyranti gamtoje, skirta įprastoms maisto pakavimo priemonėms pakeisti. A. Kazlauskytė šiuo metu grįžo į šį miestą dėl patrauklesnių gamybos kainų. Ji neslėpė, kad gaminti Lietuvoje nelengva dėl įvairių reikalavimų. „JAV ar Kanadoje tu gali pradėti smulkųjį verslą namie, Lietuvoje to padaryti negalima, nors vaškainiui gaminti daug vietos ir patalpų nereikia“, – dėstė jauna verslininkė, priversta išleisti nemažai pinigų vien tik gamybinių komercinių patalpų nuomai.

Trečioji nominacija „Paslaugų inovatyviausias jaunas verslas, sukūręs unikalų, išskirtinį paslaugų projektą ar verslą“ atiteko projektui „Nepilkas vilkas“, kurį sukūrė 25 metų vilnietės Eglė Jasiukaitytė ir Paulina Stasiūnaitė. Šią nominaciją įsteigė prekybos ir pramogų centras „Ozas“. Kūrėjos užsiima vaizdo įrašų produkcija ir fotografija. „Norime išugdyti „Nepilką vilką“ į kūrybos namus, sukurti bendruomenę, kurie norėtų kurti, norėtų bendradarbiauti. Mūsų tikslas – stiprinti Lietuvos rinką reklamos ir kūrybos srityse“, – apie ateities planus kalbėjo nominantės.

Ketvirtąją nominaciją „Edukacijos inovatyviausias jaunas verslas, sukūręs unikalų, išskirtinį edukacijos projektą ar verslą“, įsteigtą advokatų kontoros „Primus“, laimėjo SBS studijos įkūrėja klaipėdietė Sandra Bogdanova (35). Ji – sertifikuota (ICF) ugdomojo vadovavimo specialistė ir lektorė.


Penktosios nominacijos „Metų inovatyviausias verslas“, kurią įsteigė „Delfi“, laimėtoją rinko išskirtinai šio konkurso dalyvės. Jos daugiausia balsų atidavė verslui „Valgoma puokštė“, kurio įkūrėja yra kaunietė kineziterapeutė Karolina Samalė (27).



Dizaineris S. Gandžumianas taip pat apdovanojo dvi stilingiausias jauno verslo kūrėjas: Indrę Urbonavičienę (nuotr. dešinėje) (prabangios lietuviškos kosmetikos startuolis „Driu Beauty“) ir Gretą Gelažauskaitę (startuolis „Virvir“, kuriantis rankų darbo akinių virveles).
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai