...

Interneto variklis dabar ir ateityje

Verslas

2014.05.05

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Interneto variklis dabar ir ateityje

Įprastas interneto reklamos formatas telefonams netinka dėl ekrano parametrų flickr.com nuotr.

Žinote, kas pakeitė mano gyvenimą į šiek tiek geresnę pusę? Ogi programėlė pavadinimu „Ad Block“. Įsidiegi ir pamírští, kad internete egzistuoja reklama. Po kokios savaitės net keista, kad kadaise po internetą naršiau be jos. Jokių trikdžių, viskas daug greičiau ir be jokių erzinimų. Aišku, suprantu darantis nuodėmę. Reklama juk yra maistas, be kurio internetas neišgyvens. Apie tai šių metų konferencijoje LOGIN kalbėjo ir „AdForm“ vadovas Matsas Perssonas (nuotr. žemiau). Jis pripažįsta, kad „Ad Block“ naudotojų tik daugėja, bet pabrėžia, jog interneto puslapiai jau pradeda kovoti su tokiomis programėlėmis. Taigi mums vis tiek teks susitaikyti su reklama internete. Tik kokia ji bus? Galbūt ji, užuot erzinusi, gali atnešti naudos?

Reklama neturi būti kančia

„Devyni iš dešimties žmonių nekenčia reklamos, tai gal net per optimistiškas vertinimas. Tačiau internetas juk nėra nemokamas. Visi turi uždirbti ir formulėje privalo būti reklama. Reklamą turime priimti, antraip nebus ir interneto“, – sako M. Perssonas. Jis įsitikinęs, kad reklama nebūtinai privalo būti kančia ją matantiems. Ji netgi gali būti naudinga.

Internetas įgalina reklamuotojus pasiekti reikiamus žmones

Per metus skaitmeninei reklamai užsakovai išleidžia net 375 milijardus litų. Per kelerius artimiausius metus šis skaičius išaugs iki 500 milijardų. Tai milžiniški skaičiai, tačiau atrodo palyginti menkai, jeigu turėsime omenyje, kad šiuo metu televizija iš reklamos susirenka dešimteriopai daugiau pajamų. Vis dėlto ryškėja tendencija, kad užsakovai ima judėti iš televizijos į internetą.

Internetas jiems paprasčiausiai suteikia gerokai daugiau galimybių. Internetinė reklama bus vis labiau pritaikyta konkrečiam žmogui, o tai itin domina reklamos užsakovus. Internetas įgalina reklamuotojus pasiekti reikiamus žmones reikiamu metu. Anksčiau reklamos užsakovai juk nežinojo, KAM rodo savo reklamą. Tai būdavo savotiškas spėjimas. Dabar galima ne tik numanyti, kokia amžiaus ar socialinė grupė yra tavo adresatas, bet ir žinoti labai konkrečius dalykus apie savo žiūrovus.

„Cookieius“ padeda surinkti informaciją apie jūsų poreikius ir norus

Jeigu, pavyzdžiui, sugalvojate, kad jums reikėtų naujo automobilio, tai prieš pirkdamas apsilankote gamintojų puslapiuose, pasirenkate internete informacijos. Reklamos užsakovai geba tai pamatyti ir teikti jums išskirtinai reklamą apie automobilius. Daugybė kompanijų įdiegia puslapiuose vadinamuosius „cookierius“ ir renka informaciją apie jūsų poreikius bei norus. Taip apie žmogų surenkama informacija, pagal kurią ir taikoma reklama.

Šis procesas, nors ir skamba sudėtingai, vyksta itin greitai. M. Perssonas teigia, kad vien „AdForm“ su esamais pajėgumais per sekundę gali į apyvartą paleisti maždaug 150 000 konkrečiam žmogui skirtų reklamų.

Tačiau internetinė, specializuota reklama – tai tik pradžia. M. Perssonas įsitikinęs, kad ateityje viskas, kas tik gali būti suskaitmeninta, bus suskaitmeninta. Pirmiausia tai turėtų atsitikti su lauko reklamomis. Jos turėtų tapti judančios, interaktyviosios. Tai didžiulė rinka, kurioje neabejotinai bus daug permainų.

Dar nėra gerai veikiančio mobiliosios reklamos modelio

Vis daugiau laiko praleidžiame įnikę į mobiliuosius telefonus, tačiau įprastas interneto reklamos formatas telefonams paprasčiausiai netinka. Mobiliojo telefono ekranas gerokai mažesnis, vaizdas prastesnės kokybės. Galų gale ir naudojamės telefonu kitaip nei kompiuteriu – dažnai pripuolamai, tik minutę ar dvi.

M. Perssonas sako, kad programėlėse geros reklamos iki šiol taip ir nepamatė. Mobiliuosiuose reklamos specialistams sunkiau ir rinkti informaciją apie vartotojus. Tam reikia, kad žmogus prisiregistruotų kokiame nors puslapyje, o daugelis paprasčiausiai nenori to daryti. Taigi čia akivaizdžiai esama iššūkių, su kuriais reklamos specialistams reikės susidoroti. Kitaip tariant, vis dar nėra gerai veikiančio mobiliosios reklamos modelio, o progresas toli gražu nėra toks greitas, kaip norėtų reklamos užsakovai.

Aišku tik viena: jeigu suprasite, kaip galima tinkamai ir efektyviai reklamuoti mobiliuosiuose telefonuose, tapsite labai labai turtingi.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.