...

Įstrigusios citatos gali tapti kelrode žvaigžde

Verslas

2014.12.23

Autorius: Gražina Vincel

Temos: .

Įstrigusios citatos gali tapti kelrode žvaigžde

Vytas V. Petrošius - „Vagos prekyba“ vadovas. Asmeninio albumo nuotr.

Ar esate kada mintyse pagalvoję ar garsiai sakydami mintį pavartoję kito žmogaus pasakytus žodžius? Citatos padeda ne tik perteikti išmintį vienu sakiniu, pakreipti mąstymą teisinga kryptimi, bet taip pat gali tapti kelrode žvaigžde. Apie tai, kodėl vienų žmonių citatos įstringa kitiems į atmintį ir tinkamu momentu jas prisimename atmintinai, o kitų pasakymų galime visai neįsiminti, svarstė Vytas V. Petrošius, „Vagos prekyba“ vadovas.

„Citatos iš tiesų yra geras, išmintingų žmonių sugalvotas dalykas, padedantis perteikti išmintį vienu sakiniu. Aš pats citatas mėgstu, jas peržiūriu, prisimenu. Tai padeda neatitrūkti nuo realybės ir pakreipti mąstymą teisinga kryptimi“, – sako V. V. Petrošius.

Anot jo, daugiau pasiekusių žmonių išsakytos mintys visada buvo ir bus patrauklus dalykas, o kažkam gal net kaip kelrodė žvaigždė. „Daugumai žmonių reikia tokių kelrodžių, nes taip lengviau gyventi, daryti sprendimus, o nesėkmės atveju patogu perkelti atsakomybę kitam, netgi rasti pasiteisinimą“, – teigia pašnekovas.

Jis svarsto, kad tik populiarių, visuomenėje gerai žinomų ar daug pasiekusių žmonių mintys tampa populiarios ir jas daug kas cituoja, stengiasi pritaikyti savo gyvenime: „Psichologijoje yra vadinamasis „aureolės efektas“, kai daug pasiekęs ar konkrečiai sričiai labai talentingas žmogus kitų yra laikomas pavyzdžiu visose gyvenimo srityse. Arba kai kokioje nors situacijoje žmogus sudaro apie save teigiamą įspūdį, kitaip sakant, „sublizga“, kitiems kyla nesąmoningas noras suteikti jam ir kitų pozityvių savybių, netgi idealizuoti.“

 

Citatos iš tiesų yra geras, išmintingų žmonių sugalvotas dalykas, padedantis perteikti išmintį vienu sakiniu.

V. V. Petrošius

 

V. V. Petrošius įsitikinęs, kad tai vyksta ir versle. Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad visada reikia stengtis kiek įmanoma objektyviai ir kritiškai vertinti labai daug pasiekusių verslininkų rezultatus, jų elgseną, pasisakymus, nes tai gali būti spąstai aklai bandantiesiems kopijuoti jų veiklą, nežinant ir neišgyvenant visos situacijos.

„Nemažai verslininkų, ypač pradedančiųjų, dažniausiai mato tų verslo guru tik teigiamus pavyzdžius, bet niekas neįsigilina, kiek buvo padaryta klaidų, patirta nesėkmių iki tų didžiųjų pergalių. Mano nuomone, svarbiausia yra ne sureikšminti kitų pergales, bet plaukti savąja vaga, jums priimtinu greičiu ir kryptimi, žinant, kur ir kada nori nuplaukti. Kitaip tariant, vadovautis savo protu, nuoširdžiai įdėti labai daug pastangų, ir sėkmė ateis savaime“, – sako pašnekovas.

2014 m. verslininkų mintys

„BZN start“ pasižvalgė po 2014 m. archyvą ir atrinko keletą verslininkų minčių. O kokias šių metų pasakytas verslininkų citatas prisimenate jūs?

„Jeigu jau bankrutuoji, daryk tai iškėlęs galvą. O jeigu nenori pripažinti, kad subankrutavai, – pralaimėjai dvigubai“, – tokia išmintimi vadovaujasi bestselerio „Du tėčiai – turtingas ir vargšas“ autorius Robertas T. Kiyosaki.

„Startuolis – žmogus-orkestras, todėl labai svarbu, kad jis pasirinktą kūrinį sugrotų iki galo“, – vieną jauno verslo sėkmės veiksnių įvardijo verslininkas Darius Nedzinskas.

„Niekas nesmūgiuoja taip stipriai kaip gyvenimas, bet esmė ne kaip tu smūgiuoji, o kiek smūgių gali atlaikyti ir vėl judėti į priekį“, – apie gyvenimo ir verslo patirtį svarstė Alfredas Lifšicas, bokso ir savigynos klubo „Muay Thai“ įkūrėjas.

„Žmogaus protas iš prigimties sunkiai išlaiko susitelkimą, o jei to nepadeda ir organizacijos kultūra, svarbiausių tikslų siekimas dar labiau nutolsta“, – apie tai, kaip žlunga strategijos įgyvendinimas, pasisakė Rytis Juozapavičius, „FranklinCovey“ partneris.

„Jei niekam nieko neduosi, nieko ir negausi, ypač verslo pradžioje. Juk tuo metu turi save parodyti, pristatyti, leisti žmonėms susipažinti su tavo veikla“, – kad verslas bus sėkmingas pasitelkus atvirumą, įsitikinęs Jovydas Putna, „Style4u.lt“ įkūrėjas.

„Geriausios idėjos ir mintys ateina išsiblaškius stebint žmones, išėjus pasivaikščioti palei upę ar pakeitus aplinką“, – įkvėpimo šaltinius nurodė iliustratorė Milda Karpavičiūtė.

„Patogiausias būdas susigalvoti specialią dieną. Valentino diena, Boso diena, Pasaulinė širdies diena arba Tarptautinė diena be dietų. O kodėl nepaskelbus tarptautinės aukštakulnių dienos? Arba sportinių batelių? Arba dienos be batų? Jeigu šią idėją suderinsite su keistumu, pridėsite įžymybių kaip padažo, išeis ne patiekalas, o kulinarijos šedevras, kurį norės ragauti visa žiniasklaida“, – kaip patraukti žiniasklaidos dėmesį, atskleidė Kęstutis Gečas, „INK Agency“ vyr. partneris.

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.