AR DAR VEIKSMINGI REKLAMOS SKYDELIAI?

Situacija dabar iš ties pasikeitusi ir nesuprantu ar reklamos skydeliai yra veiksmingi. Man nuo jų asmeniškai bloga, bet gal jie turi reikšmės pardavimams? Kada verta išnaudoti tokią reklamos formą? Pakomentuokite kada jie efektyvūs?
Situacija dabar iš ties pasikeitusi ir nesuprantu ar reklamos skydeliai yra veiksmingi. Man nuo jų asmeniškai bloga, bet gal jie turi reikšmės pardavimams? Kada verta išnaudoti tokią reklamos formą? Pakomentuokite kada jie efektyvūs?

Atsakymas:

Jeigu reklaminiuose skydeliuose visiems pasiūlysite po 10 Eur dovanų už registraciją tinklalapyje, tikrai sulauksite daug dėmesio ir registracijų. Klausimų, ar reklaminiai skydeliai veiksmingi, nebekils, bet pardavimai - tai ne dovanų dalijimas. Akivaizdu, kad reikšmės pardavimams jie turi. Vizualinės publikacijos socialiniuose tinkluose taip pat yra tam tikra reklaminių skydelių forma.

Kada ši reklamos forma veiksminga, o kada ne, yra subjektyvu. Norint išvengti subjektyvumo, reikėtų tiksliai žinoti, kokius rodiklius matuojame: pardavimus, žinomumą, užklausimus, srautą ar kt.; kokia rodiklio reikšme atitinkamoje situacijoje vertiname. 100 yra daug ar mažai? Kitaip sakant, kas yra mažai ir kas yra daug? Jeigu Lietuvoje reklama pasieks 3 mln. gyventojų, bus daug, o Kinijoje bus mažai. Pasirinkę neteisingus rodiklius ir nusistatę neteisingas reikšmes, galite gauti dvi išvadas: veiksmingi arba neveiksmingi, bet abiem atvejais jos bus neteisingos.

Jeigu, vertindami veiksmingumą, turite omenyje pardavimus, tai reklaminiai skydeliai nėra tam skirta priemonė ir jų veiksmingumo nereikėtų vertinti pardavimais. Labai retas vartotojas pirmą kartą pamatęs produktą tuojau pat perka. Vartotojams reikia laiko suvokti, kad produktas yra reikalingas ir vertas už jį prašomos pinigų sumos. Šio etapo neperėjęs vartotojas nepirks. Etapo pradžia gali būti reklaminiai skydeliai.

Jie turi informacinę funkciją ir padeda didinti žinomumą, supažindina su nauju produktu. Žinoma, savo žinute jie gali paskatinti įsigyti produktą, bet tokia žinutė daugiau įtakos daro vartotojams, kurie jau žino apie produktą, yra svarstymo (ar įsigyti produktą) stadijoje. Visas reklamos priemonių kompleksas yra skirtas pardavimams didinti, ir kiekviena priemonė turi savo funkciją.

Reklaminiai skydeliai žinomumui yra skirti tam tikrai auditorijai pasiekti, matuojamas jų rodiklis - pasiektos auditorijos kiekis. Tokia auditorija paprastai yra nauja, o reklama siekiama patraukti auditorijos dėmesį ir supažindinti su produktu. Šioje stadijoje pardavimai reti, reklaminių skydelių tikslas nėra parduoti.

Veiksmingumas šiuo atveju būtų vieno pasiekto ir susidomėjusio vartotojo kaina. Gali būti matuojami ir užklausimai, registracijos, pabandymai, bet tai jau antriniai rodikliai, priklausantys nuo produkto ir rinkos. Dabar galėtumėte lyginti su atitinkamomis alternatyviomis priemonėmis ir suprasti, ar reklaminiai skydeliai, ar kitos priemonės yra daugiau ar mažiau veiksmingos, kai jums reikalingas žinomumas.

Prisiminkite, kad jeigu „Jūsų nežino - jūs neegzistuojate“. Ar 18 amžiuje kas nors būtų pagalvojęs, kad jam reikia telefono? Kas tas telefonas? Jis neegzistavo ir šio žodžio reikšmė greičiausiai neturėjo jokios prasmės. Reklaminiai skydeliai yra viena iš priemonių, atliekančių supažindinimo funkciją, patraukiant vartotojų dėmesį.

Kita reklaminių skydelių kategorija - žinomumas su paskatinimu įsigyti (vartoti). Ji taip pat turi savo auditoriją ir ji įprastai jau žino apie produktą ir yra svarstymo įsigyti stadijoje. Dažniausiai tokie reklaminiai skydeliai taikomi pakartotinėje rinkodaroje. Šiuo atveju prie minėtų matavimo rodiklių jau galėtų būti ir pardavimai. Nors, žinoma, visos situacijos skirtingos ir kiekvienu atveju reikėtų vertinti individualiai. 

Klausimai
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai