KAIP EFEKTYVIAI PRADĖTI REKLAMUOTI INTERNETE?

Sveiki, patarkite, kaip efektyviai pasirinkti reklamos įrankius internete. Turiu vintažinių batų parduotuvę ir noriu, kad kuo daugiau žmonių apie tai sužinotų. Žinoma, pinigų tam nėra daug. Ačiū.
Tokią situaciją matau visuose versluose. Kad ir kokio dydžio įmonė būtų, joje vyrauja ta pati situacija, skiriasi tik mastai. Tai chrestomatinis variantas, kai norisi daug pasiekti investuojant kuo mažiau. Čia yra ekonomika – mokslas apie tai, kaip ribotus išteklius panaudoti neribotiems poreikiams tenkinti. Jeigu rinkodaros, skaitmeninės rinkodaros ir reklamos specialistai išmanytų daugiau ekonomikos, dažniau turėtume ne šiaip reklamines kampanijas, bet efektyvias reklamines kampanijas, kurios ne kainuoja, o uždirba.

Jums teks susidėlioti priemones ir veiklas pagal svarbą, o pastangas investuoti ten, kur yra didžiausia atsiperkamoji grąža. Perspėju iš karto – nėra vienos 100 proc. veikiančios taisyklės. Kiekvienas atvejis, kiekvienas verslas yra kitoks ir netgi tos pačios reklamos, skaitmeninės rinkodaros priemonės, naudojamos tomis pačiomis taisyklėmis, duoda skirtingus rezultatus. Galiu nurodyti kryptį šiai dienai, bet geriausio sprendimo reikės ieškoti patiems arba su specialistų pagalba.

1. Išnaudokite visas nemokamas galimybes, kurias galite lengvai susikurti patys. Jos dažnai neduoda labai didelių rezultatų, bet jų atsiperkamumas yra didžiausias.

Trumpas sąrašas priemonių, kur galite paskelbti informaciją apie save, savo verslą ir gauti žinomumo, sulaukti klientų:

a) užregistruokite „Google“ verslo paskyrą ir sudėkite informaciją joje apie savo verslą. Rašykite tik lietuvių kalba, dėl kitų kalbų nesirūpinkite. „Google“ automatiškai verčia vartotojams į kitas kalbas. Pasirūpinkite, kad būtų pakankamai nuotraukų, turinio apie jūsų verslą. Nuolatos atnaujinkite pasiūlymus arba skelbkite publikacijas apie naujus produktus ir darykite tai reguliariai. Kaip tai daryti, galite sužinoti RAIBEC tinklaraštyje: „Google Posts“ – naujas būdas sudominti pirkėją“;

b) dėkite skelbimus į skelbimų portalus, tokius kaip „Skelbiu.lt“;

c) užsiregistruokite ir susidėkite informaciją įmonių kataloguose, pavyzdžiui: „Rekvizitai.vz.lt“, „118.lt“, „Info.lt“, „1551.lt“;

d) atsidarykite „Facebook“ puslapį ir nuolat kelkite informaciją apie produktus grupėse „perku / parduodu“. Socialiniame tinkle galite rasti ir daugiau jūsų tikslinės auditorijos grupių, pagalvokite, kokios jos galėtų būti, padirbėkite ir jose;

e) jūsų batai vintažiniai, tad įdomios jų nuotraukos tikrai turėtų patikti auditorijai. Nuolat skelbkite jas puslapyje „Pintererest“;

f) sukurkite vintažinių batų mėgėjų grupę tinkle „Facebook“ ir padirbėkite su ja.

Iš karto nebūtinai pastebėsite pardavimo pokyčius, bet ilguoju laikotarpiu tai tikrai užtikrins pardavimus, kurie kainuos pigiausiai.

2. Šioje vietoje su manimi galėtų ginčytis skirtingų priemonių atstovai. Vieno atsakymo tikrai nėra. Antroje vietoje galėtų būti „Google Ads“ ar „Facebook“ reklama, nuomonės formuotojai arba keleto kanalų ir priemonių derinys. Jeigu būtų vienas paprastas atsakymas, tai tikriausiai nebereikalingi būtų skaitmeninės rinkodaros specialistai ir skaitmeninės rinkodaros agentūros. Kaip įsivertinti ir priimti sprendimus pasirenkant, į kurią skaitmeninės rinkodaros priemonę investuoti kitą eurą, galima pasidomėti RAIBEC tinklaraščio straipsnyje „Kuriam rinkodaros kanalui išleisti kitą eurą?“. Remiantis ALEXA statistika, Lietuvoje lankomiausi tinklalapiai yra „YouTube“, „Google.lt“, „Google.com“ ir ketvirtoje vietoje „Facebook“. Taigi akivaizdu, kad didžiausią savo auditorijos klientų dalį galite pasiekti per „Google Ads“ reklamą. Statistiškai tai geriausiai atsiperkanti reklama, kai nedidelėmis investicijomis galite užsitikrinti pelningus pardavimus. Pabrėžiu žodį „galite“, nes veikdami netinkamai turėsite didesnes išlaidas nei pardavimus, galinčius padengti tas išlaidas. Čia dažnai galioja taisyklė, kad darant pačiam nuostoliai būna didesni, nei mokant agentūrai ar specialistui, kuris dirba su jūsų reklama. Jeigu norite savarankiškai dirbti su „Google Ads“ (anksčiau tai vadinosi „AdWords“), tuomet čia rasite, kaip tai pradėti: „Google“ reklama „žaliems“: pagrindai ir patarimai“.

Nepadarykite dar vienos smulkiajam verslui būdingos klaidos – mėnesiui skirkite pakankamą sumą reklamai, nenumažinkite ir pasistenkite investuoti daugiau. Investuoti pirmiausia reikėtų į labai siaurą ir tikslinę auditoriją, kuri jau pasiruošusi pirkti jūsų vintažinius batus ir ieško, kur jų galėtų įsigyti dabar. Čia kalbama apie vartotojų pirkimo ciklą. Nuo to momento, kai vartotojas suvokia, kad nori prekės, iki to momento, kol ją įsigyja, praeina laikas, ne visi vartotojai galiausiai įsigyja. Jeigu reklama bus taikoma į vartotojus, kurie dar nesuvokė arba ką tik suvokė, kad jiems reikalinga jūsų turima prekė, tai išlaidos reklamai bus mažiau atsiperkančios, negu taikant į tuos vartotojus, kurie jau žino, ko nori ir nori dabar, o jūs kaip tik tai turite.

Plačiau apie priemonių pranašumus, trūkumus ir skirtumus skaitykite RAIBEC tinklaraščio straipsnyje „Reklama internete: kaip išsirinkti tinkamiausias priemones?“. Geriausią rezultatą galite pasiekti turėdami patikimą ir patyrusį skaitmeninės rinkodaros specialistą, kuris padėtų atsirinkti priemones ir tinkamai jas įgyvendinti. 

Klausimai
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai