KAIP „PERKĄSTI” KONKURENTŲ VEIKSMUS?

Sveiki, kaip galiu matyti kokias e. komercijos įrankius naudoja mano konkurentai pardavinėjant prekes? Ar galiu matyti biudžetus, kanalus, kas sekasi, kas pasiteisina, kas ne? Visi mes užsiimame e. prekyba.
Panašu jog galvojame, kad kopijavimas yra lengviausias būdas laimėti rinkoje konkurencinę kovą. Dėja kopijavimas yra blogiausia išeitis ir tikrai nesuteikianti pranašumo prieš konkurentus. Kopijuodami galite tik supanašėti ir konkurenciją tarp jūsų tik dar labiau sustiprinti. Tokioje situacijoje pakenksite ir sau ir konkurentui kurį kopijuojate. Nebent jūsų pagrindinis tikslas ir yra pakenkti konkurentui. Aš patarčiau kurti savo strategiją remiantis jūsų turimomis stiprybėmis. Jums neįmanoma nukopijuoti konkurento vien todėl, kad Jūsų vertybės, mąstymas ir nuostatos yra kitos. Jūs negalėsite priimti tokių pačių kaip Jūsų konkurentas sprendimų, nes Jūsų nuostatos, įsitikinimai, vertybės gali jiems prieštarauti.

Sunkiai isivaizduoju kas ir kaip būtų jeigu visi galėtų matyti ir viską žinotų apie konkurentus. Visiškai akivaizdu yra viena, kad tokios pačios situacijos tiesiog neįmanoma sumodeliuoti, o nedidelė detalė skirtumuose keičia visą žaidimo rezultatą. Padarykite prielaidą, kad turite tuos pačius biudžetus, tuos pačius įrankius, tuos pačius produktus, tas pačias kainas kaip ir Jūsų konkurentas. Ar galite turėti tuos pačius žmonės kurie naudoja turimus jūsų finansus, įrankius, priemones? Ne. Ar galite tikėtis tokio paties rezultato? Ne. Taigi, kiek tas žinojimas padės jums? Mažai, visai nepadės arba iš praktikos mačiau kaip pakenkia.

Kai kuriuos dalykus galite žinoti, bet perspėju, žinojimas gali ir pakenkti.
Kokius biudžetus naudoja? - Galite sužinoti nebent iš pačių konkurento darbuotojų.
Kokius srauto kanalus naudoja? - Preliminariai, bet tikrai ne tiksliai, galite sužinoti pasinaudojant SimilarWeb įrankiu https://www.similarweb.com/. Jis parodys pagrindinius srauto šaltinius ir preliminarias srautų apimtis, bet prognozuoti pagal tai investicijas ir biudžetus yra pavojinga. Čia panašiai kaip spėti rytdienos oro temperatūra remiantis šios dienos oro temperatūra. Ar dėti pastangas į tuos pačius kanalus, kad jie pasiektų tokį pat kaip ir konkurento lygį taip pat ne atsakymas. Jūsų atveju tai jau bus brangiau negu jūsų konkurentui. Konkurentas jau išsikovojo savo vietą, o jūs kesinsitės į tą pačią. Akivaizdu, kad pastangų jums reiks daugiau arba reiks rasti sprendimus daryti geriau.

Jeigu reklamuojatės Google Ads” paieškoje tai yra ataskaitos kurios parodo Jūsų ir Jūsų konkurento persidengimą reklamuojantis tais pačiais raktažodžiais, bet tai nereiškia, kad konkurentas naudoja daugiau ir kiek daugiau raktažodžių pagal kuriuos Jūs nesireklamuojate.

Jeigu norite sužinoti kur, kokiuose tinklalapiuose, portaluose Jūsų konkurentas publikuoja savo straipsnius, nuorodas į savo tinklalapį, kiek tų straipsnių publikuoja ir kada juos publikuoja galite pasinaudoti aHref įrankiu: https://ahrefs.com/

Google Alerts https://www.google.com/alerts pagalba galite sužinoti kai Jūsų konkurentas yra paminimas internete. Tai padeda daugiau suprasti apie konkurento veiksmus.

MOZ https://moz.com/ padės sekti artimiausių konkurentų pozicijas paieškos sistemose ir preliminariai žinoti jo srautus iš natūralios paieškos srauto šaltinio.

Jeigu tinkamai parametrizuotas „Google Analytics” tai skiltyje “Audience -> Benchmarking” galėtumėt pasilyginti savo rodiklius su vidutiniais rodikliais rinkoje. Tai viena iš įdomesnių ataskaitų ir statistikų kurias galite gauti supratimui kaip sekasi Jums. Šie rodikliai visuomet sukelia vienokius ar kitokius jausmus.
Bet kokiu atveju, būkite atsargūs priimdami sprendimus vadovaujantis bet kokiom statistikom ir rodikliais. Statistika ir skaičiai turi būti ne tik kiekybiškai pakankami, bet ir kokybiškai surinkti.  

Kas sekasi? Kas pasiteisina, o kas ne? - Galite daryti tik prielaidas, bet asmeniškai mačiau daug prastų situacijų, kur klientui atrodė, kad yra gerai. Kas sekasi ir kas nesiseka yra vertinimas remiantis subjektyvia kažkieno patirtimi ir turėta praktika todėl priiminėti sprendimus vadovaujantis tokiais rodikliais mažiausiai būtų keista. Gal jūsų konkurentas neturi pakankamos kompetencijos ar žinių valdyti kažkurį iš vartotojų srauto šaltinių ir todėl tas kanalas prastai jam veikia. Norint tinkamai suprasti situaciją reikia žinoti priežastis, o kartais netgi ir patys negalime pasakyti, kokios priežastys nulėmė būtent tokį rezultatą kokį turime. Jeigu patys kartais nesuprantame savos pasekmės priežasčių, kaip galime žinoti kitų?    

Ar žinote kaip tobulinti savo pardavimus ir procesą? Jeigu nežinote tai konkurentų kopijavimas gali tapti techniniu kopijavimu visiškai netinkančiu Jums ir gali prisidėti ne prie verslo augimo, bet prie jo griovimo.

Klausimai
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai