KOKS REKLAMOS BIUDŽETAS?

Kokią minimalią sumą per mėnesį rekomenduojate skirti reklamai, jeigu tikslas iš e. prekybos gyventi gerai?
Geras klausimas! Pažadu: „Visi e. prekybos verslai, perskaitę šį straipsnį, gyvens gerai.“ Tai graži utopija, kuriai niekada nelemta išsipildyti. Jeigu ir toliau skaitysite internete įrašus ir straipsnius, patarimus iš serijos „Kaip per dieną uždirbti milijoną ir gyventi gerai“, vieną dieną tikrai suprasite, kaip tai padaryti, bet tai nebus nė vienas iš tų variantų, apie kuriuos skaitėte. Nustokite ieškoti vienkartinių, utopinių sprendimų ir patarimų, kurie turėtų išgelbėti verslą, o imkite knygas ir studijuokite, mokykitės. Tokių atsakymų tiesiog nėra. E. prekyba, kaip ir kitas verslas, yra verslas, kuriame veikia tie patys rinkodaros, vadybos, planavimo, finansų dėsniai ir teorijos. Bet koks verslas yra procesais paremtas mechanizmas. Gerai gyventi galėsite, kai tinkamai suderinsite šiuos procesus. Jokių kitų variantų gauti atsakymus į verslo klausimus, išskyrus teorijos vadovėlius, nėra, tad reikia vadovautis teorija. Teorija yra pradžia, o tuomet jau reaguojate pagal praktines situacijas.

ČIA pateikiama lentelė, kiek kokie verslai vidutiniškai investuoja į rinkodarą nuo pardavimų apyvartos.

Vieno atsakymo, tinkančio visiems atvejams, nėra. Kiekvienas verslas planuoja pagal save. Dauguma verslų pirmiausia kelerius metus investuoja tam, kad išsikovotų reikiamą padėtį rinkoje ir ateityje galėtų skaičiuoti pelną. Jeigu esate tikras verslininkas, gyventi gerai niekada nepavyks, nes visuomet norėsite dar geriau.

Teko girdėti pasiūlymų: „Turiu 50 Eur mėnesiui ir noriu pabandyti, ar veiks, ar turėsime pardavimų. Jeigu turėsime pardavimų ir reklama apsimokės, tuomet didinsime biudžetus ir investuosime daugiau.“ Tai dar vienas utopinis variantus, kurio pabaigą galiu pasakyti jau dabar. Nebus jokio apsimokėjimo, neinvestuosite nieko daugiau ir apskritai greitu laiku uždarysite savo kontorą. Kodėl? Todėl, kad yra daug kompanijų, kurios suplanuoja ir ateina su didesniais biudžetais, rimtai dirbdamos toje pačioje verslo srityje kaip ir jūs. Jos neeksperimentuoja tokiomis menkomis sumomis, jos kruopščiai planuoja. Kokį konkurencinį pranašumą turite jūs prieš jas, kad laimėtumėte tą konkurencinę kovą su gerokai mažesnėmis pastangomis, mažesniu biudžetu? Kodėl dar nepavyks? Štai ir aritmetinis apskaičiavimas. Vidutinis e. prekybos konversijos rodiklis yra nuo 0,5 iki 2 procentų. Norint gauti vieną pardavimą, atitinkamai pagal konversijos rodiklius jums reikės 200 lankytojų prie 0,5 proc. konversijos rodiklio tam, kad būtų vienas pirkimas, ir 50 lankytojų, jei konversijos rodiklis yra 2 proc., kad būtų vienas pirkimas. Jeigu vieno lankytojo atsivedimo į tinklalapį kaina yra 0,15 Eur, tai pirmuoju atveju sumokėsite 0,15 * 200 = 30 Eur už vieną pardavimą. Išleidę 50 Eur, turėsite tą patį vieną pardavimą, nes 1,2 ar 1,6 pardavimo nebūna ir pusantro duobkasio kasti duobės negali, kaip matėme animaciniame filme „Neišmoktų pamokų šalyje“ apie Perestukiną. Jeigu jūsų produkto kaina yra 20 Eur, o antkainis 20 proc., tai pardavę produktą uždirbsite 4 Eur, o jam parduoti išleisite 50 Eur. Taigi bendras balansas: 4 Eur pelno – 50 Eur reklamos išlaidų = –46 Eur pelno. Todėl planuojant reikia galvoti ne apie minimalią sumą, kurią galite išleisti reklamai, bet apie tai, kokius produktus reikia reklamuoti, kaip ir kuo laimėsite konkurencinę kovą su kitais pardavėjais, į kokią reklamą investuoti, kiek investuoti ir t. t. Reikia atsižvelgti į daugybę veiksnių ir suplanuoti, kad investicijos atsipirktų. Ar tai galima padaryti už 50 Eur? Sekite „Raibec“ profilį tinkle „Facebook“. Artimiausiu metu bus pateikta pavyzdžių, kaip net gerai paruoštos reklamos neveikia ir kaip viena žinutė kartais gali kardinaliai pakeisti visą situaciją.

Klausimai
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai