DIDŽIŲJŲ PREKYBOS CENTRŲ INTERNETINIO PUSLAPIO INFORMACIJOS PANAUDOJIMAS

Norėčiau sukurti internetinę svetainę, kurioje talpinčiau informaciją iš skirtingų didžiųjų prekybos centrų internetinių svetainių. Pavyzdžiui, produktų nuotraukas, kainas, akcijų laikotarpius ir pan. Ar tam reikia sutikimo? Ar užtektų nurodyti šaltinį? Neaiškiausia yra dėl nuotraukų, nes pavyzdžiui jeigu noriu patalpinti Vilkyškių sūrelio nuotrauką su kaina Maximoje, ar galiu iš ten paimti jau jų patalpintą paveiksliuką?
1999 m. gegužės 18 d. Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymas Nr. VIII-1185 (toliau –  Autorių teisių įstatymas) originalius fotografijos kūrinius, kurie yra kokia nors objektyvia forma išreikštas kūrybinės veiklos rezultatas, pripažįsta autorių teisių objektu. Tuo tarpu autorių teisės objektais nelaikomi ir Autorių teisių įstatymo nesaugomi įprastinio pobūdžio informaciniai pranešimai apie įvykius.

Pagrindinis autorių teisių objekto požymis – originalumas, todėl nuotraukos, nepriklausomai nuo jų meninės vertės ar fiksavimo būdo bei priemonių, laikomos autorių teisių objektais, jeigu jos yra originalios. Bet koks autorių teisių objekto panaudojimas be autoriaus, jo teisių perėmėjo ar jo tinkamai įgalioto asmens leidimo laikomas neteisėtu (išskyrus Autorių teisių įstatymo numatytus atvejus, pvz. be kūrinio autoriaus arba kito šio kūrinio autorių teisių subjekto leidimo fiziniam asmeniui išimtinai savo asmeniniam naudojimui nekomerciniais tikslais leidžiama atgaminti teisėtai išleisto ar viešai paskelbto kūrinio egzempliorių).

Taigi net ir dėl viešuose interneto tinklapiuose esančių nuotraukų panaudojimo, jei toks naudojimas nepatenka į autorių teisių apribojimo sritį, reikia kreiptis į puslapio valdytoją, nuotraukos autorių ar kitą teisių turėtoją su prašymu panaudoti tam tikrą nuotrauką. Naudojant internete pateikiamą informaciją, jos ištraukas taip pat patartina pateikti nuorodą į šaltinį. Reikia nepamiršti, kad turi būti atsižvelgta ir į prekių ženklų savininkų teises, jei nuotraukoje pavaizduotas prekės ženklas bei turi būti laikomasi reklamą ir nesąžiningą konkurenciją reglamentuojančių teisės normų.
Pažymėtina, kad šioje konsultacijoje pateikiama informacija yra bendro pobūdžio, todėl dėl kiekvieno individualaus atvejo ir išsamios konsultacijos patartina kreiptis į teisininkus.

Klausimai
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai