...

Pamokos, kurias duoda knygos

Verslas

2014.03.19

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

Pamokos, kurias duoda knygos

Leidykos „Eugrimas“ vadovas Saulius Petrulis Asmeninio archyvo nuotr.

Ką skaityti, kad taptum sėkmės lydimu verslininku? Tik sėkmės istorijas? O gal pravartu įsigilinti ir į kitų sričių leidinius? Jei esu personalo vadovas, administratorius ar vadybininkas, pasauliniai verslo bestseleriai – ne man? „Tikrai ne“, – sako leidykos „Eugrimas“ vadovas Saulius Petrulis (40).

Daugiau skaitai – daugiau uždirbi?

„Verslo knygos visame pasaulyje yra viena iš populiariausių literatūros sričių. Lietuva – ne išimtis. Tai įrodo ir augantis „Eugrimo“ verslo knygų klubo narių skaičius. Šiuo metu jų yra apie kelis šimtus – nuo smulkiojo verslo įmonių iki Lietuvos prekybos milžinų“, – užtikrintai sako leidyklos „Eugrimas“ vadovas S. Petrulis.

Pasak pašnekovo, visus šio klubo narius vienija bendras tikslas – skaityti, dalytis patirtimi, kaupti žinias. Daugelyje įmonių jau net yra įkurtos bibliotekos. Tokia praktika tampa vis dažnesnė – taip įmonių vadovai rūpinasi profesiniu ir asmeniniu darbuotojų tobulėjimu.

Paklaustas, kokia yra skaitymo nauda verslaujantiems žmonėms, leidyklos vadovas ja net nesabejoja: „Skaitant lavėja žmogaus kalba, tobulėja minčių raiška ir kalbėjimo menas. Verslo žmonėms skaitymas suteikia pačių įvairiausių pliusų. Vieniems tai būdas atsipalaiduoti po sunkios darbo dienos, kiti knygose randa patarimų, kaip motyvuoti darbuotojus ar tapti lyderiais, semiasi naujų idėjų. Šiuo metu būtų labai keista, jei verslą pradėjęs žmogus neskaitytų knygų. Jos neša net ir finansinę naudą.“

„Iš gerėjančių verslo knygų perkamumo rodiklių galime spėti, kad jų perskaitoma vis daugiau. Nors vis dar pasigirsta pranešimų, kad verslo žmogus neturi kada skaityti, tai pamažu tampa pavieniais balsais. Matyt, suvokiama vis didesnė nauda. Verslo žmonės domisi tuo, kas nauja, neišbandyta, gali suteikti pranašumą ar postūmį versle“, – įsitikinęs pašnekovas.

Kai kurios knygos motyvuoja darbuotojus arba padeda suformuoti tam tikras žinias, gebėjimus. Pavyzdžiui, M.Zavadskio knyga „Menas parduoti“ – būtinas skaitinys kiekvienam dirbančiam pardavimo srityje, o Stepheno R. Covey „Trečioji alternatyva” – kiekvienam personalo skyriaus darbuotojui

S. Petrulis

Pašnekovas pasidalija ir pasauline patirtimi. Pasirodo, prieš metus JAV atliktas tyrimas parodė, kad darbuotojai, perskaitantys bent septynias knygas per metus, uždirba du kartus daugiau nei tie, kurie perskaito vos vieną.

„Juodoji gulbė“ – 4 mln. egzempliorių, 37 pasaulio kalbos

„Įdomus pastebėjimas, kad smulkiojo verslo savininkai vengia sėkmės istorijų. Matyt, mes nesame linkę pritaikyti kito žmogaus sėkmes ar nesėkmes savo veikloje. Dažnai išgirstu, kad tai tik dar viena istorija apie sėkmingai susiklosčiusias aplinkybes, o iš tikrųjų verslo sėkmė pasiekiama tik darbu“, – stebisi leidyklos vadovas.

„Galvojantys apie investicijas dažnai renkamasi JAV investavimo guru vadinamo Michaelo Maloney knygą „Investavimas į auksą ir sidabrą“. Pastaruoju metu nemaža dalis skaitytojų įsigijo Nassimo Nicholo Talebo „Juodąją gulbę“. Autorius pasakoja apie juodosios gulbės teoriją – netikėtus, nenuspėjamus, didelį poveikį tolesnei visuomenės plėtrai turinčius įvykius, kurių neįmanoma numatyti, – apie verslaujantiems žmonėms naudingus skaitinius pradeda pasakoti leidyklos vadovas. – Britų ir JAV leidiniai „Juodąją gulbę“ įvardijo kaip vieną įtakingiausių pastarojo dešimtmečio verslo knygų, jos parduota daugiau nei 4 mln. egzempliorių, išversta į 37 pasaulio kalbas. Šios knygos idėjas verslo bendruomenė dar tik pradeda aktualizuoti.“

Verslo literatūra – ne tik įmonių vadovams

„Verslo literatūros auditorija apibrėžiama kur kas plačiau nei vien tik įmonių vadovai. Tai vadybininkai, buhalteriai, administratoriai, personalo specialistai – todėl ir knygų pasirinkimas bei jų pritaikymas skiriasi, – pastebi S. Petrulis. – Vienas iš konkrečių pavyzdžių – Erico Rieso knyga „LEAN startup metodika“, kurią pradedantieji verslininkai pritaiko praktikoje.“

„Kai kurios knygos motyvuoja darbuotojus arba padeda suformuoti tam tikras žinias, gebėjimus. Pavyzdžiui, M,Zavadskio knyga „Menas parduoti“ – būtinas skaitinys kiekvienam dirbančiam pardavimo srityje, o Stepheno R. Covey „Trečioji alternatyva“ – kiekvienam personalo skyriaus darbuotojui. Neseniai išleidome Peterio Blocko knygą „Nepriekaištingas konsultavimas“, kurią daugelis verslo žmonių vadina konsultanto Biblija. Joje tyrinėjami nauji konsultavimo iššūkiai, kurie iškilo pradėjus bendrauti elektroniniu būdu, virtualiame pasaulyje. Šią knygą privalo perskaityti kiekvienas konsultantas“, – naudingų patarimų negaili knygų žinovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.