...

Kaip pradėti verslą Kinijoje?

Verslas

2013.03.09

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , .

Kaip pradėti verslą Kinijoje?

Sėkmės Kinijoje nesulauksite, jei neužmegsite tvirtų ryšių. flickr.com nuotr.

kai per kalėdas apžiūrinėsite dovanas, atkreipkite dėmesį į jų pagaminimo šalį. Galime kirsti lažybų, kad daugelis jų pagamintos kinijoje. kiniškas prekes galima koneveikti, iš jų juoktis, bet pabėgti nuo jų neįmanoma. Juk jos visur: kiekvienoje parduotuvėje, kiekvienuose namuose. Tikėtina, kad kinijos įtaka pasauliui artimiausiu metu tik augs. klausimas, ar sugebėsime tuo pasinaudoti ir užmegzti tinkamus ryšius su šia šalimi gigante. Panašu, kad kinai užsienio investuotojus pasitinka išskėstomis rankomis. kinijos rinka tiesiog milžiniška, tad gal ir Lietuvos verslininkai galėtų atsiriekti bent dalį šio pyrago? apie tai ir kalbėjomės su kinijos Liaudies Respublikos ambasados ekonomikos ir verslo patarėju Liu mingguo.

Kuo LIetuva įdomI KInIjaI?

Kai pradedame kalbėti apie Kiniją, sunku nesijausti nykštukais. Kinija yra viena didžiausių pasaulio valstybių pagal plotą ir gausiausia pagal gyventojų skaičių. Bene dvi dešimtys Kinijos miestų gyventojų skaičiumi lenkia Lietuvą. Natūralu, kad kyla klausimas, ar išvis esame įdomūs Kinijai. Galų gale, ar žino kinai, kad mes egzistuojame?

L. Mingguo teigia, kad Kinija apie mus žino ir esame jiems įdomūs. Tai patvirtina ne tik gausūs įvairių delegacijų vizitai, bet ir gana didelės dvišalės prekybos apimtys.

„Lietuva priklauso regionui, kuris yra svarbus Kinijai, todėl siekiama stiprių ryšių. Nors Lietuva yra palyginti maža šalis, matau didžiulį potencialą bendradarbiauti ekonomikos ir prekybos srityse. Žinoma, negalime lyginti Lietuvos ir Kinijos nei pagal dydį, nei pagal gyventojų skaičių, tačiau reikia koncentruotis į ryšį, kurį galime užmegzti. Šiuo metu mūsų prekybos santykiai plėtojami labai gerai. Pernai prekybos tarp mūsų šalių apimtys pasiekė 1,4 milijardo JAV dolerių. Stiprėja ir bendravimas, abiejose šalyse vis dažniau lankosi viena kitos delegacijos. Vis daugiau įmonių tiek Kinijoje, tiek Lietuvoje domisi įvairiomis galimybėmis. Manau, tokie delegacijų mainai padeda megzti ir verslui palankius santykius“, – sakė L. Mingguo.

Ilgus metus manėme, kad didžiausia pasaulio ekonomikos galybė telkiasi anapus Atlanto, tačiau panašu, kad jėgos centras pamažu sukasi į Rytus. Būtent Kinija tampa ekonomiškai galingiausia pasaulio valstybe, negana to, jos potencialas neišsemiamas. Kaip Kinijai pavyko užkariauti pasaulį?

„Kaip jau pastebėjote, kiniški produktai sulaukė sėkmės. Per kelerius metus Kinija pasiekė nemažai įvairiose srityse, pradedant žaislais, tekstile ir baigiant aukštosiomis technologijomis. Kinija ne tik eksportuoja, bet ir sulaukia didelių užsienio kompanijų investicijų. Užmegzti tarptautiniai ryšiai kol kas plėtojami labai sėkmingai. Manau, sėkmę lemia keli aspektai. Pirmiausia tam įtakos turėjo valstybės reformų politika – kompanijos gavo daug daugiau galimybių bendradarbiauti su užsienio kompanijomis. Matydamos šias galimybes Kinijos įmonės pačios siekia megzti ryšius“, – pastebi Kinijos Liaudies Respublikos ambasados ekonomikos ir verslo patarėjas.

Ilgus metus Kinijos ekonomika daugiausia rėmėsi eksportu, bet stiprėjant šalies ūkiui vis sparčiau auga ir vidaus vartojimas. Šiuo metu Kinijoje gyvena beveik 1,35 milijardo žmonių. Taigi KAM parduoti yra, tik ar turime KĄ parduoti?

„Pirmiausia reikia pasakyti, kad Kinija labai kviečia Lietuvos kompanijas investuoti ir ieškoti naujų galimybių. Kinijos rinka turi didžiulį potencialą. Mūsų šalies rinka atvira kompanijoms iš viso pasaulio. Investuotojų skaičius.

Kinijoje kiekvienais metais auga, todėl pas mus rasite produktų iš viso pasaulio. Tiesa, lietuviški produktai Kinijoje dar nėra pastebimi.

Norėčiau pasakyti, kad lietuviai turi kelias produktų grupes, kurios gali būti paklausios. Tai pirmiausia žemės ūkio produktai, tokie kaip medus, įvairūs pieno gaminiai. Todėl Lietuvos verslininkai gali megzti tvirtus prekybos ryšius Kinijoje. Lietuvių investicijas visada sveikiname ir esame pasirengę padėti užmegzti eksporto ryšius. Tikimės, kad vis daugiau Lietuvos bendrovių pasiseks Kinijoje. Tai jau pavyko kelioms kompanijoms. Pavyzdžiui, į Kinijos rinką gana sėkmingai eksportuoja „Švyturio alus“.

Be jau minėtų produktų, norėčiau išskirti Lietuvos auksą – gintarą. Kiek žinau, kinai, kurie į Lietuvą atvyksta kaip turistai ar verslo reikalais, mėgsta parsivežti lauktuvių būtent gintaro

dirbinių. Taigi Kinijoje būtų paranku Baltijos regioną pristatyti gintaro gaminiais. Matau perspektyvų ir lietuviškiems baldams, taip pat lietuviškai girai“, – dėstė L. Mingguo.

Vis dėlto Kinijos Liaudies Respublikos ambasados ekonomikos ir verslo patarėjas pastebi, kad Kinijos rinkoje verda nuožmi konkurencija. Įsitvirtinti čia nėra paprasta. Štai kodėl prieš imantis veiklos Kinijoje reikia gerai žinoti, ką ir kaip norima pasiekti.

Ką reikia žinoti prieš pradedant pirmuosius žingsnius Kinijoje?

„Jeigu kalbame apie pirmuosius verslo žingsnius Kinijoje, norėčiau rekomenduoti kelis dalykus. Pirmiausia reikėtų sukurti konkretų verslo planą. Tik kompanijos, turinčios aiškų planą, kaip investuoti Kinijoje, gali tikėtis sėkmės. Reikia gerai suprasti Kinijos žmonių ir rinkos poreikius. Rinka suteikia daug galimybių, bet negalima pamiršti ar šios konkurecijos. Investuotojas turi būti konkurencingas, nes Kinijoje gausu ne tik vietos, bet ir stiprių užsienio kompanijų. Štai kodėl lietuviams reikėtų išmanyti Kinijos rinkos subtilybes ir turėti ilgalaikį verslo planą.

Prieš investuojant Kinijoje būtina susipažinti su vietos rinka. Miestą, kuriame ketinama investuoti pirmiausia, reikėtų pasirinkti pagal savo produkto ypatybes. Besiorientuojantiems į aukštąsias technologijas vertėtų žvelgti į labiausiai išsivysčiusius regionus, t. y. į rytinę pakrantę. Pramonės produktams labiau tiktų centrinė ir rytinė Kinija“, – sakė L. Mingguo.

Sėkmės Kinijoje nesulauksite, jei neužmegsite tvirtų ryšių. L. Mingguo pabrėžia, kad kinų verslininkai mėgsta palaikyti artimesnius santykius su partneriais, netgi tapti draugais. Taigi ryšiai yra bene didžiausias turtas. Juk be gerų partnerių nepajėgsite pristatyti produkto rinkoje. Ryšius megzti galima prisidedant prie delegacijų, vykstančių į Kiniją, taip pat dalyvaujant parodose.

„Kinai turi žinoti apie lietuviškų produktų kokybę, savybes. Tik taip įmanoma juos įtvirtinti rinkoje, paversti konkurencingais. Dar svarbu susirasti tinkamus verslo partnerius. Geri partneriai yra esminis komponentas siekiant sėkmės Kinijos rinkoje. Siekiantiems užmegzti tvirtus ryšius galėčiau rekomenduoti kelis būdus. Visų pirma derėtų prisidėti prie valstybinių ir verslo delegacijų, vykstančių į Kiniją, dalyvauti verslui skirtose diskusijose. Vykstant su delegacijomis galima užmegzti kontaktų, apsikeisti informacija. Be to, paranku dalyvauti įvairiose parodose, kurios rengiamos Kinijoje. Šį žingsnį labai rekomenduoju. Sutartis vertėtų pasirašyti tik susitikus akis į akį. Tai būdas sukurti tarpusavio pasitikėjimą“, – patarė jis.

Nuo ko priklauso investuotojų sėkmė?

L. Mingguo primena, kad Kinijos istorija yra itin turtinga, o tai suformavo ir atitinkamą verslo kultūrą. Kinų verslininkai turi savų vertybių ir, jeigu jos kirsis su jūsiškėmis, sėkmingo bendravimo neverta tikėtis.

„Šis klausimas labai svarbus. Nuo jo priklauso ir investuojančios kompanijos sėkmė. Kaip žinoma, Kinijos civilizacija ir jos istorija yra penkių tūkstančių metų. Tradicinė kultūra suformavo tam tikrą mąstymą, kuris veikia tiek kasdienį gyvenimą, tiek verslo kultūrą. Pastaraisiais metais verslo kultūra įgavo šiek tiek vakarietiškų elementų. Tradicinis kinų mąstymas, sujungtas su nauju vakarietišku mąstymu, ir sudaro kinų verslo kultūrą. Tik ją perpratus įmanoma užmegzti prekybos ryšius. Tradicinis kinų mąstymas moko žmones būti sąžiningus, patikimus, nesukčiauti. Sąžiningumas yra visa ko pagrindas. Kinų verslininkai vadovaujasi mintimi, kad verslas turi būti sąžiningas ir padėti žmonėms, tai netgi svarbiau nei pelnas“, – pabrėžia Kinijos Liaudies Respublikos ambasados ekonomikos ir verslo patarėjas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.