...

Verslo narystės forma – puiki galimybė prisijungti mažiems ir šeimos viešbučiams

Verslas

2012.04.11

Autorius: Mantė Sabaliauskaitė

Temos: , .

Verslo narystės forma – puiki galimybė prisijungti mažiems ir šeimos viešbučiams

„Best Western“ neapmokestina visų viešbučio gaunamų pajamų ir nesieja mokesčių su kambarių skaičiumi", - teigia Saija Kekkonen šio viešbučių tinklo generalinė direktorė Asmeninio albumo nuotr.

Vieni turtus paveldi, kiti juos susikrauna patys ir toliau plėtoja, taip gaudami pajamų. Kalbėdami apie nekilnojamojo turto verslą pagalvojame ne tik apie pirkimą, pardavimą ar nuomą, bet ir plėtojimą. Per pastaruosius penkerius metus Lietuvoje atidaryta nemažai įvairaus dydžio viešbučių. Tačiau ne visi viešbučių šeimininkai šiuo metu patenkinti rezultatais, užimtumu ir gaunamomis pajamomis. Pasaulio praktika rodo, kad maži, šeimos ar vidutiniai viešbučiai prisijungia prie tarptautinių tinklų ir iš to gauna naudos, džiaugiasi sėkmingesniu verslu. Specialiai „bzn start“ šia aktualia tema pristatome išskirtinį interviu su Saija Kekkonen, „Best Western“ – tarptautinio didžiausio viešbučių tinklo pasaulyje generaline direktore Suomijai, Baltijos šalims ir Lenkijai.

Ar yra buvę daug atvejų, kai šeimos, mažos ar vidutinės verslo įmonės nusipirko „Best Western“ franšizę ir tapo tinklo viešbučiu?

Dauguma „Best Western“ viešbučių priklauso mažo ir vidutinio verslo segmentui. Svarbu paminėti, kad nesame tipinis franšizinis verslas. Mes – narystės organizacija, kurią galima apibūdinti kaip viešbučių, kurie naudojasi vienu bendru pavadinimu, sąjungą. Toks verslo modelis yra patrauklus netgi mažų ar šeimos valdomų viešbučių savininkams, nes norint įsitraukti į tinklą „Best Western“ pakanka mažiau investicijų, yra mažiau įsipareigojimų, tačiau suteikiama daugiau laisvės ir galima gauti daugiau pajamų.

Be to, mūsų tinklo nariai nemoka jokio franšizės mokesčio, kaip įprasta kituose viešbučių tinkluose. Tačiau „Best Western“ nariai moka rinkodaros mokesčius, kurie naudojami teikti paslaugas mūsų nariams, o komisiniai mokesčiai yra susieti tik su tuo, kiek naudos duodame konkrečiam viešbučiui per savo rezervacijos kanalus. Be to, „Best Western“ neapmokestina visų viešbučio gaunamų pajamų ir nesieja mokesčių su kambarių skaičiumi.

O kokia tuomet yra mokesčių našta?

Vidutiniai mokesčiai, kuriuos moka mūsų nariai, palyginti su kitų viešbučių tinklais, paprastai siekia 2–4 proc. vidutinių pajamų kambariui, o šio sektoriaus vidurkis yra 7 proc. ir daugiau. Nariu tampantis viešbutis moka stojamąjį mokestį, kuris skiriamas viešbučio darbuotojų įvadiniam mokymui. Prieš tampant tinklo „Best Western“ nariu visiems viešbučio darbuotojams surengiame kelių sričių mokymus: supažindiname su „Best Western“ organizacija ir jos veiklos koncepcija, bendrosiomis pardavimo ir rinkodaros programomis, rezervacijos ir tiekimo kanalais, pajamų ir pelno vadyba, klientų aptarnavimo programa „I Care“ (liet. „Man rūpi“), viešbučių priežiūra bei tvarkymu pagal „Best Western“ kokybės reikalavimus. Atskiri mokymai vyksta ir viešbučio vadovui. Taip pat esame įkūrę „Best Western“ universitetą“ – mokymų internetu programą, kai nuotoliniu būdu viešbučių darbuotojai gali išklausyti daug įvairių kursų. Stojamasis mokestis dažniausiai siekia apie 6 tūkst. eurų (20,7 tūkst. litų).

Kokią naudą gauna franšizės pirkėjas?

Viešbučiams teikiame daug įvairių paslaugų. Visų pirma tai galimybė naudoti „Best Western“ prekių ženklą. Įdarbiname daug programų, kurios padeda viešbučiams efektyviai dirbti, parduoti, plėstis. Pavyzdžiui, dvidešimtmetį mininti pasaulinė keliautojų lojalumo programa „Best Western Rewards“, tarptautiniai pardavimo ir tiekimo kanalai, „Best Western“ tinklalapis, spausdinamos „Best Western“ brošiūros ir kita medžiaga, pardavimo skatinimas sudarant sutartis tiek verslo, tiek poilsinių kelionių segmentuose. Be to, rengiame rinkodaros kampanijas, orientuotas į įvairius vartotojų segmentus ir kanalus, teikiame pajamų vadybos paslaugas, organizuojame įvairius jau minėtus mokymus apie „Best Western“ organizaciją bei koncepciją, turime kontaktų centrą.

Lojalumo programos „Best Western Rewards“ dalyviai kiekvienoje šalyje gali skambinti nemokamu klientų aptarnavimo numeriu. Organizuojame elektronines klientų pasitenkinimo apklausas ir ataskaitas, turime žaliąją programą, vykdome pasaulinę kokybės programą, skirtą tobulinti viešbučių pasiūlymams ir paslaugų kokybei. Su naujais nariais sėkmės istorijomis ir patirtimi dalijasi kitų tinklo viešbučių vadovai, atveriamos galimybės kartu vykdyti jungtinius pirkimus tam tikrose rinkose, turime „Best Western“ viešbučių vertinimo indikatorių ir teikiame kitas paslaugas tinklo nariams.

O kaip dėl klientų srauto?

Mes padedame viešbučiams nariams pritraukti daugiau turistų plėtodami savo pardavimo kanalus. Vienas jų – „Best Western“ tinklalapis, kuriame keliaujantys žmonės gali užsisakyti nakvynę bet kuriame „Best Western“ viešbutyje. Tai populiarus kanalas tarp mūsų nuolatinių klientų, kurie keliaudami į įvairias vietoves nori apsistoti būtent tinklo „Best Western“ viešbutyje, nes gali būti ramūs dėl aukštos aptarnavimo kokybės ir paslaugų lygio. Kitas svarbus kanalas, kuris padeda didinti mūsų tinklui priklausančių viešbučių užimtumą, – bendradarbiavimas su kelionių organizatoriais ir verslo kompanijomis. „Best Western“ yra didžiausias viešbučių tinklas pasaulyje, vienijantis daugiau nei 4 tūkst. narių. Tai mūsų pranašumas derantis su kelionių operatoriais, stambiomis bendrovėmis, nes galime pasiūlyti apgyvendinimo paslaugas plačiausiame tinkle pasaulyje. Jie tai vertina kaip patogumą, nes nereikia derėtis ir sudaryti sutarčių su daugybe smulkių tiekėjų. Mes nuolat analizuojame tinklo plėtros galimybes į kitus miestus ar keliautojų segmentus. Šiuo metu, pavyzdžiui, ieškome galimų naujų tinklo „Best Western“ narių Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse, nes čia matome didelį turizmo plėtros potencialą.

Tarkime, aš noriu prisijungti prie šio viešbučių tinklo. Kada galėčiau tai padaryti?

Viešbučiai gali prisijungti prie „Best Western“ bet kuriuo metu. Tačiau prieš tai visuomet atliekame viešbučių rinkos tyrimus, analizuojame siūlomus produktus ir paslaugas, viešbučio bei apylinkių vystymo planus. Mums svarbu žinoti, kokie klientai lankosi kiekviename tinklo viešbutyje. O svarbiausia – mums įdomi narių motyvacija, kodėl jie nori tapti tinklo „Best Western“ dalimi. Šis verslo modelis turi būti naudingas abiem pusėms – tiek naujas narys, tiek mes turime jausti pridėtinę vertę.

Galbūt išduosite ir keliamus reikalavimus?

Svarbiausia nario pareiga yra užtikrinti kokybišką klientų aptarnavimą švariame, tvarkingame bei prižiūrėtame viešbutyje ir rūpintis paslaugų gerinimu, klientų pasitenkinimu. Taip pat svarbu pasinaudoti visomis narystės teikiamomis galimybėmis ir būti aktyviu tinklo dalyviu. Auksinė taisyklė sako, kad vykdant veiklą taip pat kaip anksčiau pasiekiamas identiškas galutinis rezultatas. Mano nuomone, franšizės įsigijimas ar prisijungimas prie sėkmingai veikiančios narių organizacijos suteikia papildomą motyvaciją, įkvėpimą daugelyje sričių: pardavimo, rinkodaros, procesų valdymo, mokymų. Visa tai paskatina didesnes pajamas. Taigi privalu būti aktyviu nariu ir išnaudoti visas galimybes.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.