„AIRBNB“ VERSLO ISTORIJA: VISKAS PRASIDĖJO NUO LOFTO (#)

Povilas Sabaliauskas prieš 6 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 17 s.
Nathanas Blecharcyzkas, Brianas Chesky'is ir Joe'as Gebbia'as Asmeninio albumo nuotr.
Žmogui reikia poilsio, o ypač keliaujančiam. Reikia lovos, švarios patalynės, tualeto, dušo ir minkšto rankšluosčio. Antraip jis jaučiasi nepatenkintas ir nusivylęs. Tiesa ta, kad mes greitai pripratome prie tam tikro komforto ir, panašu, neatprasime. Keliaujant komfortą gali suteikti viešbučiai, bet net ir pačiame geriausiame žmogus slapta ilgisi namų.

Kokia alternatyva? Galima apsistoti žmonių nuomojamuose kambariuose ar butuose. Čia ir jaukiau, ir labiau primena namus. Tik kaip susirasti tokią vietą?
Tuo jau rūpinasi amerikiečių kompanija „Airbnb“, virtualiojoje erdvėje vienijanti 250 000 nuomotojų 34 000 miestų ir 192 šalyse. Kokia šios įmonės veiklos pradžia ir iš kur atsirado paprasta, bet geniali idėja?

„Airbnb“ istorija primena Holivudo filmą ar serialą. Draugai Brianas Chesky ir Joe Gebia 2007-aisiais atsikraustė į San Fransiską ir apsigyveno nuomojamame lofte. Pinigų stigo, tad jaunuoliai sumanė šiek tiek užsidirbti teikdami žmonėms nakvynės ir pusryčių paslaugą. Ieškantiems, kur pernakvoti, už nedidelę kainą bičiuliai išnuomodavo savo svetainę su dviem pripučiamais čiužiniais, o rytais vaišindavo savo paruoštais pusryčiais.

Pamažu jie suvokė, kad iš to galima daug išspausti. 2008-ųjų pradžioje prie šių vaikinų prisidėjo Harvardo absolventas Nathanas Blecharczykas, o rugpjūtį jaunuoliai paleido tinklalapį airbedandbreakfast.com, kuriame savo kontaktinius duomenis galėjo skelbti panašias paslaugas teikiantys žmonės.

Puslapis veikė labai paprastai: žmonės dėjo savo skelbimus, o ieškantys nakvynės juos susirasdavo suvedę į paieškos langą norimo miesto pavadinimą. Sistema puikiai veikė, realiai sprendė keliautojų problemas. Labai greitai naujoji kompanija įgavo tokį pagreitį, kad tinklalapyje atsirado skelbimų, kad nuomojami ne tik paprasčiausi butai, bet ir pilys ar net privačios salos. Tais pačiais metais kompanija sutrumpino savo svetainės pavadinimą į airbnb.com.

„Airbnb“ pajamas gauna pasiimdama nuo šešių iki dvylikos procentų rezervacijos vertės. Turint omenyje, kad šiuo metu kompanijos paslaugomis naudojasi vien ketvirtis milijono nuomotojų, akivaizdu, jog jaunieji verslininkai gali tapti milijardieriais.

Vis dėlto  „Airbnb“ – toli gražu ne tik verslas. Tai ir gyvenimo būdas. Nuomodamasis kambarį kažkieno bute žmogus kuriam laikui tarsi išsinuomoja ir kambario draugą.
Bendravimas tarp nuomotojų ir jų svečių – neatsiejama šios kompanijos veiklos dalis.

Anot jaunųjų verslininkų, tokia nuoma gali tapti pragyvenimo šaltiniu. Yra daug žmonių, kurie didžiausias pajamas gauna būtent iš tokios nuomos. Tai leidžia atsipūsti, pakeliauti ir nesirūpinti dėl nuomos – ją netiesiogiai sumoka svečiai. Taigi tai ir socialinis tinklas.

Ko gero, geriausiai airbnb.com dvasią iliustruoja vieno iš įmonės įkūrėjų B. Chesky gyvenimo būdas. Jis taip įsijautęs į kompanijos veiklą, kad yra pasiryžęs iki trisdešimties gyventi pas airbnb.com savo paslaugas siūlančius žmones. Jis neturi buto, o kas tris ar penkias dienas savo daiktus persineša į vis kitą būstą. „Airbnb“ tapo ne tik jo verslu, bet ir gyvenimo būdu.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai