3 VEIKSMINGOS STRATEGIJOS TAM, KAD APIE JUS KALBĖTŲ (#)

Tomas Fedaravičius prieš 5 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 49 s.
Žydrūnas Sadauskas Asmeninio albumo nuotr.
Draugų rekomendacijos ir atsiliepimai potencialius pirkėjus veikia kur kas geriau nei reklama. Tą patvirtina ir rinkodaros tyrimai. Pernai „Nielsen“ agentūros ekspertų atlikta apklausa nustatė, kad net 92 proc. Lietuvo interneto vartotojų, rinkdamiesi prekes ir paslaugas, pasitiki draugų rekomendacijomis. 58 proc. apklaustųjų yra linkę įvertinti kitų internautų atsiliepimus. Kaip paskatinti vartotojus kalbėti apie jūsų prekės ženklą ir produktą? Internetinio marketingo laboratorijos Iml.lt įkūrėjas ir idėjų vadas Žydrūnas Sadauskas išskyrė tris veiksmingus metodus.

Aiškus ir tikslus pozicionavimas  
„Pozicionavimas yra vienas iš pagrindinių įmonės sėkmės elementų. Pavyzdžiui, daugelis automobilių kompanijų gamina automobilius, bet kiekvieną jį sudominusią kompaniją vartotojas įsimena skirtingai. Pavyzdžiui, jeigu kalbame apie saugų automobilį, vartotojo sąmonėje lyderiauja yra „Volvo“. Šio švedų gamintojo įvaizdis pastaraisiais metais galbūt blanksta, mes kompanija nebeturi lyderio pozicijų automobilių saugumo elementų inovacijos srityje. Tačiau vartotojų suvokimas iš inercijos vis dar tęsiasi“, - pasakojo Ž.Sadauskas.

Ar daug sėkmingų prekinio ženklo pozicionavimo pavyzdžių Lietuvoje? Pasak Iml.lt vadovo, viena sėkmingiau įgyvendintų strategijų - „Suslavičiaus kečupo“ prekinis ženklas.

„Suslavičiui“ pavyko užimti reikšmingą vietą vartotojų galvoje, kai kalbama ne apie pomidorų padažą, bet apie kečupą. Šiuo atveju nebuvo pasirinktas kokybinis pozicionavimas – geriausias, pigiausias – o tiesiog pasirinkta bendrinė produkto sąvoka „kečupas“. Jei kitas prekinis ženklas bandytų perimti šią poziciją, tai jam kainuotų gana brangiai ir vargu ar apsimokėtų, nes vartotojai yra pakankamai pasyvūs ir sunkiai keičia savo nuomonę, kai ji jau susiformavusi.

Produktas, reikalingas vartotojui
Antroji priežastis, skatinanti vartotojus kalbėti apie prekės ženklą – produktas, kuris iš tiesų reikalingas vartotojui. Pradedantys verslininkai privalo suprasti – prekė ar paslauga turi užpildyti tam tikrą nepatenkintą poreikį, ko rinka vis dar negali pasiūlyti.

Jei jūsų produktas bus kokybiškas, išsiskirs tam tikromis unikaliomis savybėmis, ko neturi kiti, tai paskatins vartotojus prisirišti prie jūsų produkto ir kartu prekinio ženklo. Nebūtina siekti tobulybės, produktas gali išsiskirti tam tikra kokybine ypatybe – unikaliu dizainu, skoniu, funkcionalumu. Žinoma, kelių ypatybių dermė dar labiau sustiprina šansus, kad vartotojas pamėgs jūsų produktą ir rekomenduos jį kitiems.

„Nežaiskite primityviausiomis priemonėmis, kaip nuolaidų kortelės, jei nesate paskaičiavę konkrečios naudos. Visų pirma, reikia spausdinti korteles, kas pareikalauja tam tikrų išlaidų ir antra, reikia suteikti nuolaidą, kuri pažadėta kortelės turėtojui. Liūdniausia, kad tai negarantuoja taip geidžiamo nuolatinio kliento. Pagrindinė nuolaidų kortelių pigumo, o jas turi visi kas netingi, problema yra pats verslas. Civilizuotam pasaulyje, kad gautum vienokio ar kitokio prekinio ženklo ar nuolaidų klubo kortelę yra tam tikras barjeras. Lietuvoje tas korteles dalina beveik per prievartą visi prekiniai ženklai“, - tikino rinkodaros specialistas.

Komunikuokite ir stebinkite
Koks geras bebūtų jūsų produktas, reikia apie jį informuoti potencialų vartotoją. Idealiai, anot Ž.Sadausko, tam tinka išėjimas iš tradicinių reklamos ir marketingo normų. Tokį originalų požiūrį pašnekovas vadina vertikaliu marketingu. Horizontalus marketingas – tai tradicinės išbandytos priemonės. Vertikalus marketingas – naujos marketingo ir vadybos priemonės.

Pozicionavimas, renkantis vertikalaus marketingo strategiją, remsis ne tuo, kad esate „vienas iš…“, bet tuo, kad sprendžiate didžiausią konkrečios rinkos problemą. Kas sugalvoja naują priemonę, išsiveržia iš horizonto ir šauna aukštyn – vertikaliai. Kuo daugiau replikuojančių idėją, tuo  jos  veiksmingumas krenta. Nesvarbu mažas ar didelis prekinis ženklas, tam, kad vartotojai kalbėtų apie jus, privalote stebinti.

„Laužykite tradicinius vadybos ir marketingo standartus ir sugalvokite tikrai kažką naujo, o ne į naują rūbą įvilkite seną. Tačiau net ir tą padarę ir uždirbę pirmuosius pinigus, negalite užmigti ant laurų. Vartotojas yra pakankamai lepus, o prekinių ženklų triukšmo kiekis didelis, tad nekomunikuodami savo išskirtinumo, greitai atsidursite istorijos paraštėse“, - teigė pašnekovas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai