...

Mažai svajonei įgyvendinti didelių investicijų neprireikė

Verslas

2014.01.09

Autorius: Jana Saifulinaitė

Temos: .

Mažai svajonei įgyvendinti didelių investicijų neprireikė

„Yamuna" įkūrėja Lina Valūnaitė mano, kad veiklos pradžioje svarbu tvirtai apsispręsti ir turėti pakankamai motyvacijos. Asmeninio albumo nuotr.

„Man labai patinka išsiskirti iš minios: daryti ką nors kitaip, eksperimentuoti, kurti naujus receptus“, – sakė rankų darbo vienetiniais saldumynais aplinkinius džiuginti apsisprendusi ir prekių ženklą „Yamuna“ pernai gegužę sukūrusi L. Valūnaitė. Iš Varėnos kilusi, o dabar Vilniuje gyvenanti 29-erių mergina pasakojo: „Yamuna – tai Šiaurės Indijos upė. Šį pavadinimą pasirinkau dėl jo skambesio ir iš idėjos – tuo metu norėjau, kad pavadinimas būtų susijęs su kraštais, iš kurių yra kilusios Vedos.“

Ajurvedinę virtuvę atrado per draugus

Paklausta, kaip kilo mintis ruošti ajurvedinį maistą, mergina pasakojo: „Tokį maistą atradau tapusi vegetare, tai įvyko maždaug prieš 3 metus. Iš pradžių nelabai ką žinojau apie ajurvedą, o ir sukiotis prie puodų ne itin patiko. Bet kaip visuomet – ką nors gyvenime pradedi keisti ir reikalinga informacija pati tave susiranda“, – džiaugėsi ji. Pašnekovė prisiminė, kad ajurvedinę virtuvę padėjo atrasti draugai, padovanoję vegetariškų ajurvedinių receptų knygą.

„Iš tiesų knyga lentynoje spėjo pastovėti, kol nutariau išbandyti pirmuosius receptus. Pasidomėjusi sužinojau daugiau apie ajurvedą, patiko idėja, tad to nebepaleidau. Ja remiuosi gamindama „Yamunos“ saldėsius, kuriuose nėra kiaušinių, želatinos, konservantų, sintetinių dažiklių, skonio stipriklių, sviesto pakaitalų, margarino ir kitų plačiai naudojamų sintetinių maisto priedų, – pasakojo L. Valūnaitė. – Kai pradėjau daugiau gaminti ir vaišinti šeimos narius bei draugus, pamačiau, kaip jiems patinka mano su meile patiektas maistas. Tada ir nusprendžiau, kad reikia pradėti juo dalytis plačiau.“

Nuo laisvalaikio užsiėmimo iki verslo

„Tai buvo mano maža svajonė, kuria norėjau užsiimti laisvalaikiu ir savaitgaliais, tad nieko didelio ir reikalaujančio daug pradinių investicijų nekūriau. Pradžioje surinkau savo geriausių skanumynų nuotraukas. Tiesa, teko juos ruošti iš naujo ir fotografuoti. Tai paskelbiau internete. Pranešiau, kad ruošiu maistą pagal užsakymus. Pirmieji užsakovai buvo draugai, organizuojantys renginius. Jie padėjo savo tinklaraščiuose reklamuoti mano saldumynus. Laimė, jau kuris laikas esu apsupta veiklių žmonių, kurie ne tik neleidžia pasiduoti, bet ir skatina veikti, pataria, paremia. – pasakojo mergina. – Norėjau sukurti prekių ženklą ir, manau, man puikiai sekasi. Apie mane kasdien sužino vis daugiau žmonių, vis daugiau jų paragauja mano saldėsių.“

Svarbu nebijoti išeiti iš patogumo zonos

Pašnekovė pabrėžė, kad veiklos pradžioje svarbu tvirtai apsispręsti ir turėti pakankamai motyvacijos. „Prieš pradedant dideliame lape reikia susirašyti, kodėl imiesi būtent tokios veiklos, aiškiai įvardyti priežastis, kodėl ji tave įkvepia, ir visuomet turėti tą lapą po ranka, kad bet kada galėtum sau priminti, kur eini ir kodėl visa tai darai. Jeigu pakankamai save motyvuoji, kiti klausimai nublanksta ir tampa lengvai išsprendžiami“, – sakė L. Valūnaitė, savo klientams siūlanti įvairių saldėsių: rutuliukų, tortų, sausainių, ledų, saldžių duonelių.

Pasak jos, neverta prisirišti prie tikslių verslo planų: „Kaip sakoma, žmogus planuoja, o Dievas juokiasi. Tad, mano manymu, geriausiai yra stebėti situaciją ir atitinkamai reaguoti. Taip aš ir dariau.“

Mergina prisiminė, kad prieš imantis verslo buvo įvairių klausimų: kokią veiklos formą įteisinti, kaip teks tvarkyti buhalteriją, ar specialiai tam reikės žmogaus.

L. Valūnaitė pabrėžė, kad žengiant pirmus žingsnius svarbiausi buvo ne pinigai, o noras dalytis meile, perduodama per maistą.

„Labai norėjau, kad kuo daugiau žmonių turėtų galimybę paragauti kitokių patiekalų. Jeigu svarbiausias klausimas būtų buvęs piniginis, manau, po pirmų poros mėnesių būčiau sudėjusi rankas. Pirmiausia veikla turi motyvuoti, turime būti pasiryžę net mokėti už tai, kad mums leistų tai daryti. Tik tuomet dirbsime nuoširdžiai, mus įvertins ir sulauksime vienokio ar kitokio atlygio“, – sakė L. Valūnaitė, mananti, kad svarbu nebijoti išeiti patogumo zonos.

Svarbu įsitvirtinti rinkoje

Paklausta, kaip pasisekė įsitvirtinti rinkoje, L. Valūnautė sakė: „Įsitvirtinti rinkoje nėra lengva, reikia daug ir ilgai dirbti. Laimė, lietuviai atviri naujovėms ir domisi viskuo, kas yra bent kiek kitaip. Kadangi jau turiu nuolatinių klientų, manau, einu gera linkme. Pelnas, kaip ir visa kita, priklauso nuo įdėto darbo. Labai džiaugiuosi, kad pradėjau: įgijau patirties, žinių, teigiamų emocijų, susipažinau su būriu žmonių. Kol kas esu verslininkė mėgėja ir per daug nesidomiu verslo sąlygomis bei lengvatomis, tačiau, kiek teko susidurti, matau, kad Lietuvoje verslininkams nėra lengva, o ypač smulkiajam verslui. Kita vertus, gyventi galima“, – šyptelėjo L. Valūnaitė.

Mergina prabilo ir apie verslo naujokų klaidas. Viena jų – per mažas atsidavimas idėjai, kartais – motyvacijos stoka. „Išmokau begalę pamokų. Dabar aiškiai matau, kurie veiksmai kur veda. Saldumynus ruošiu tik pagal užsakymus, kad klientus jie pasiektų šviežut šviežutėliai, todėl nėra rizikos, jog kas nors suges ir teks išmesti“, – sakė ji.

Ne viskas nuperkama pinigais!

„Mes visi esame atsakingi už aplinką, kurią kuriame ar naikiname. Kad ir kaip mums sektųsi, kad ir kokį pelną generuotume, galiausiai atsiranda suvokimas, jog ne viskas nuperkama pinigais“, – sakė pašnekovė.

Pasak jos, verslas ir dėmesys gamtai turėtų būti ypač susiję. „Jeigu kam nors reikia daug pinigų, jie dėl jų dirba ir mes to nepakeisime. Jeigu norime kurti gražią aplinką, pradėkime nuo savęs – kurkime grožį, skleiskime gėrį – tegul juo užsikrečia kuo daugiau žmonių. Tuomet jokios pinigų kalyklos mums nebus baisios, – mano „Yamuna“ įkūrėja, jauniems verslininkams linkinti išeiti iš komforto zonos, išbandyti naujas sritis, praplėsti galimybių ribas ir nebijoti pralaimėti. – Svarbiausia – daryti tai, kas patinka ir tuo tikėti!“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.