...

Verslas – ne tik pinigų kalykla

Verslas

2014.01.28

Autorius: Jana Saifulinaitė

Temos: .

Verslas – ne tik pinigų kalykla

„Videography“ įkūrę vilniečiai 24-erių Evaldas Arlauskas ir 21 metų Airidas Janušauskas Asmeninio albumo nuotr.

„Kuriame vaizdo komunikacijos priemones nuo idėjos iki įgyvendinimo. Dažniausiai tai būna reprezentaciniai ir korporaciniai klipai, web ir TV vaizdo projektai. Mūsų klientai – įmonės ir organizacijos, kurios supranta vaizdo komunikacijos jėgą, ieško kokybiškų ir išskirtinių sprendimų, vertina nestandartines idėjas“, – teigė 2012 m. gruodį Vilniuje „Videography“ (mažąją bendriją „Audiovizualiniai sprendimai“) įkūrę vilniečiai 21 metų Airidas Janušauskas ir 24-erių Evaldas Arlauskas. Kaip kilo ši verslo idėja, kokių investicijų reikėjo ir kokie ateities planai?

Verslą inspiravo nepasitenkinimas situacija

Iš Šiaulių kilęs A. Janušauskas yra Vilniaus Gedimino technikos universiteto kūrybinių industrijų trečiakursis, o jo kolega E. Arlauskas tą pačią studijų programą baigė 2013 metais. Vaikinai pasakojo, kad įkurti mažąją bendriją „Audiovizualiniai sprendimai“ nusprendė pamatę, kad kuo toliau, tuo aktyviau įmonės naudoja vaizdo medžiagą savo komunikacijai internete, kitose medijose, prisistatymuose ir t. t. „Tiesa, pastebėjome, kad labai daug audiovizualinių kūrinių yra nekokybiški, nors už juos mokami dideli pinigai. Supykę dėl tokios situacijos nusprendėme ją pakeisti, – pirmąsias mintis apie verslą prisiminė verslininkai. – Prieš įkurdamas įmonę audiovizualine sritimi domėjausi bent 5 metus. Bestudijuodamas universitete ir susipažinau su Airidu, kuris paauglystę praleido aktyviai domėdamasis režisūra bei kinu. Kadangi su audiovizualine sritimi buvome nemažai susidūrę, galėjome matyti profesines klaidas kitų darbuose. Ir, žinoma, matėme gerąsias puses užsienio profesionalų darbuose. Tad šis pyktis susiliejo su noru tobulėti, mokytis ir vieną tamsų 2012 metų gruodžio vakarą pasakėme „darom“.“

Paklausti, kodėl pirmam savo verslui pasirinko mažosios bendrijos formą, verslininkai teigė: „Mažosios bendrijos forma pasirodė patraukli visais aspektais ir lengvatomis, palyginti su UAB. Pradžioje nereikėjo įstatinio kapitalo, taip pat apsispręsti padėjo supaprastinta buhalterija, patogi mokesčių sistema.“

„Videography“ įsteigimo procesas, anot pašnekovų, buvo gana sudėtingas: „Mums reikėjo suprasti, nuo ko pradėti, kaip veikia procesas, visa sistema, kiekvienas žingsnis buvo naujas ir, žinoma, reikalavo nemažai laiko bei žmogiškų resursų.“

Pirmiausia rado klientų

Verslininkai prisiminė, kad verslo pradžioje būta daug klausimų. „Tiesa, padėjo VšĮ „Versli Lietuva“ konsultantai bei internete rasta informacija. Bendravome ir su šį etapą jau perėjusiais žmonėmis“, – prisiminė pašnekovai.

Nusprendus pradėti verslą viskas vyko greitai: „Iš esmės įsteigėme įmonę ir radome pirmuosius klientus per pirmąsias 2 savaites. O tada įsisukome į visą užsakymų ratą ir supratome, kad nesuklydome.“

Janušauskas pabrėžė, kad veikla buvo pradėta nuo klientų paieškos. „Įgūdžių, kaip kurti vaizdo produkciją, jau turėjome, reikalingą techniką – taip pat. Kontaktavome su potencialiais užsakovais, greitai ir sėkmingai įgyvendinome pirmąjį užsakymą, tačiau ne mažiau svarbu buvo galvoti apie savo prekių ženklą, koncentruotis ne tik į produktą, bet ir į savo įvaizdį, į kryptingą jo kūrimą. Tai mums buvo du svarbiausi atspirties taškai“, – sakė „Videography“ įkūrėjas ir direktorius.

Jo kolega E. Arlauskas prisiminė, kad pirmosios darbo savaitės buvo labai intensyvios: „Naktimis nemiegojome ne tik dėl darbų gausos, bet ir dėl fantazijų, kaip viską užauginti.“

Vaikinai džiaugėsi, kad bandančių atkalbėti nuo verslo idėjos nebuvo, priešingai, palaikymo ir patarimų, sako, iš aplinkinių tikrai netrūko.

Svarbiausia – patenkinti užsakovų poreikius

Janušauskas pabrėžė, kad itin didelis dėmesys kreipiamas į bendradarbiavimą su klientais: „Svarbu įsigilinti į užsakovų komunikacijos ar rinkodaros problemą bei kūrybiškai ir efektyviai pasiūlyti sprendimą. Mes ne tik filmuojame – mes kuriame visą vaizdo koncepciją, kuri atitiktų prekių ženklo kryptį, viršytų kliento lūkesčius kūrybine idėja. Savo darbuose mums labai svarbu sujungti tiek kinematografiškumą, estetinį vaizdo patrauklumą, tiek ir komunikuojamos žinutės efektyvumą. Antras, bet ne mažiau svarbus kriterijus mums – malonus bendradarbiavimo procesas. Siekiame, kad klientas visada jaustųsi užtikrintas, kad procesas jam būtų ne tik malonus, bet ir įdomus. Laimingas klientas, pasiekti tikslai, padidėjęs žinomumas taip pat padeda kiekvieną dieną išmatuoti rezultatus.“ Verslininkai pažymėjo taip pat besiorientuojantys į tai, kad komandą sudarytų ne tik vaizdo specialistai, bet ir komunikacijos, rinkodaros, prekių ženklo profesionalai.

E. Arlauskas patikslino: „Orientuojamės ne tik į gerą procesą, bet ir į rezultatą. Kad jis viršytų lūkesius, dažnai įdedame kelis kartus daugiau pastangų, nei planavome, darome maksimumą, kad ir kokių trukdžių atsirastų įgyvendinant projektą. Visi projektai mums yra vienodai svarbūs.“

Verslo pradžiai – mažos investicijos

Kiek investicijų reikėjo verslo pradžioje? „Pati pradžia reikalavo tik minimalių įmonės steigimo investicijų – maždaug 300 Lt. Po kelių mėnesių investavome maždaug 5 000 Lt būtiniausiai įrangai, kurios neturėjome ar negalėjome nuomoti“, – sakė A. Janušauskas.

Dabar „Videography“ dirba trys darbuotojai. „Tiesa, kiti žmonės prisideda prie mūsų atitinkamai pagal projektus ir jų mastą. Be mūsų trečiojo nario – Rasos (nuotraukoje)– sunkiai įsivaizduojame „Videography“. Tai buvo būtent tas žmogus, kurio trūko. Su jos atėjimu įmonė žymiai sustiprėjo, – džiaugėsi E. Arlauskas ir tvirtino, kad jų verslo įkūrimas – gana drąsus sprendimas: – Mes išėjome iš savo darbų ir pradėjome „Videography“ toli gražu neįsitvirtinę, tačiau apie tai susimąstau tik dabar. Tuo metu viskas atrodė paprasta – imk, daryk ir sėkmė ateis pati. Juk sakoma, jei žinai, ką darai, – visada pavyksta.“

Dabar verslininkai sako kiekvieną dieną siekiantys, kad kiekvienas darbas būtų geresnis už ankstesnį. „Na, efektyviausia mūsų komunikacijos priemonė – iš lūpų į lūpas keliaujantys atsiliepimai apie mūsų darbo rezultatus. Žinoma, daug dėmesio skiriame ir informacijos sklaidai renginiuose, socialiniuose tinkluose, tinklaraščiuose ar forumuose, kur renkasi mūsų tikslinė grupė, bet vis tiek patenkintas klientas lieka geriausias viešinimo kanalas“, – įsitikinę jauni verslininkai.

Tikslas – indėlis į visuomenės pažangą

E. Arlauskas atviravo, kad konkurentų yra, o sparčiai pingant technologijoms bei visuomenės mintims krypstant į komunikaciją jų atsiranda vis daugiau: „2014-aisiais juokais prognozuoju audiovizualinį bumą, kai vis daugiau jaunimo užgrobs rinką siūlydami pigią ir kokybišką produkciją. Vis dėlto džiaugiamės pradėję žingsniu anksčiau ir jau turintys savo vietą bei vardą.“

Pasak A. Janušausko, svarbiausia kiekvienu projektu kelti ne tik savo kūrybos ir darbo, bet ir apskritai visos audiovizualinės komunikacijos standartus. Vaikinai sako siekiantys tapti videokomunikacijos lyderiais – pripažintais ir autoritetingais. O pelnas, anot jų, yra tik vienas iš kriterijų, pagal kuriuos vertinamas verslas.

„Dabar, kai dėl palankių sąlygų įvairiausio pobūdžio verslo įmonių atsiranda vis daugiau, labai svarbu išsiskirti savo idėja, mąstymu, misija. Manau, verslas niekada neturėtų tapti pinigų kalimo sinonimu. Pirmiausia tai tam tikras indėlis į visuomenės pažangą, inovacijas, idėjas, kurios dėl įvairaus pobūdžio verslo bendradarbiavimo privalo būti įgyvendintos. Jei verslas orientuojasi tik į pinigus, bet ne į visuomenės pažangą, jis pasmerktas žlugti“, – įsitikinę pašnekovai. Anot A. Janušausko, plėtoti verslą Lietuvoje nelengva, bet kliūčių nėra tiek daug, kad turėdamas užsispyrimo ir įdėjęs pakankamai darbo negalėtum jų įveikti.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.