...

J. Gerlich: „Gyvenime kiekvienam dalykui – savas laikas“

Verslas

2014.06.16

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: , .

J. Gerlich: „Gyvenime kiekvienam dalykui – savas laikas“

Juvelyrikos namų „Fashion Gold“ įkūrėja ir savininkė Julija Gerlich Asmeninio albumo nuotr.

„Aukso dirbinys nėra impulsyvi prekė, – įsitikinusi juvelyrikos namų „Fashion Gold“ įkūrėja ir savininkė Julija Gerlich. – Auksas – amžinasis metalas. Ir visai nesvarbu, ar tai vestuvinis žiedas, kurį mūvite kasdien, ar auskarai, kuriuos perduosite savo dukrai ar marčiai. Auksas – šeimos vertybė, perduodama iš kartos į kartą. Būtent dėl šios priežasties stengiamės, kad prieš įsigydami papuošalus mūsų salonuose klientai gautų visokeriopą pagalbą, reikalingą sprendimui priimti.“

Pažintis su auksu

„Su auksu dirbti pradėjau tik susipažinusi su savo vyru, kuris sukosi šioje virtuvėje. Iki šios pažinties vieninteliai mano papuošalai buvo bižuteriniai“, – pasakoja J. Gerlich.

Verslininkė tikina aukso karštlige nesirgusi, priešingai. „Nesuprasdavau, kam žmonėms auksas. Toks brangus. Kodėl būtent jis? – prisiminimais dailijasi pašnekovė. – Dabar žinau, kad kiekvienam dalykui – savas laikas. O tai, kad šiandien, būdama 23 metų, manote, kad jums nereikia aukso, nereiškia, kad būdama 30-ies nesvajosite apie deimantus.“

Išskirtinis dėmesys klientų aptarnavimo kokybei

J. Gerlich turi net keturis aukštojo mokslo diplomus, bet studijas renkasi tikslingai. Pavyzdžiui, studijos Tarptautiniame gemologijos institute (angl. International Gemological Institute) suteikė neįkainojamų žinių apie brangakmenius. O „Fashion Gold“ gimimui įtakos turėjo tarptautinio verslo studijos Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykloje.

 

Lietuviai yra praktiški ir reiklūs klientai. Pavyzdžiui, Italijoje žmogus deimantą pirks nepriklausomai nuo jo švarumo, blizgesio.

Jam pakaks ir to, kad jis vadinamas deimantu. Pas mus žmonės nori žinoti, ką perka.

J. Gerlich

 

„Tuo laikotarpiu, kai pradėjau šias studijas, su vyru jau buvome įkūrę keletą papuošalų parduotuvių. Natūralu, kad vienos paskaitos metu dėstytojai pasiūlius įvertinti įmonę, buvau pirmoji, kuri sakė: „Aš.“ Kur dar galėjau gauti nemokamą, 100 žmonių atliktą vertinimą?“ – šypsosi progą tinkamai išnaudojusi verslininkė.

„Anketą sudarė įvairūs klausimai. Skaitydamos atsakymus kartu su dėstytoja išgryninome pagrindinę problemą – informacijos trūkumą. Daugumoje atsakymų rasdavome žodžius: „Negaliu vertinti, nes nežinau, ar tai kokybiška prekė.“ Tai atvedė prie idėjos nuo parduotuvių prekybos centruose, kuriose vyksta masiniai pirkimai, pardavėjai neturi laiko ir žinių (dažniausiai pasako prekės kainą) padėti klientui pereiti prie asmeninio aptarnavimo. Po analizės nepraėjus nei metams atidarėme pirmąją į aptarnavimą orientuotą parduotuvę“, – prisiminimais dalijasi pašnekovė.

„Lietuviai yra praktiški ir reiklūs klientai. Pavyzdžiui, Italijoje žmogus deimantą pirks nepriklausomai nuo jo švarumo, blizgesio. Jam pakaks ir to, kad jis vadinamas deimantu. Pas mus žmonės nori žinoti, ką perka, – sako J. Gerlich. – Atsižvelgiant į tai, konsultacinių įmonių Lietuvoje labai trūko. Taigi nusprendėme, kad reikia eiti į aukštesnį lygį ir žiedą, deimantą ar kitokį juvelyrikos elementą pateikti klientui per asmenines konsultacijas ir seminarus.

Įsivaizduokite, į saloną ateina vyras, ieškodamas sužadėtuvių žiedo. Jį išrinkti nepaprastai sunku, juk jis to žiedo gyvenime nenešios, negana to, jis turi atitikti dizainą, kuris patinka išrinktajai, būti praktiškas, o dar ir žinios apie deimantus iš dangaus nenukrinta.“

„Būtent dėl šios priežasties reikia, kad parduotuvės, kurioje dirba profesionalai, o ne eiliniai pardavėjai, kurie stovi tam, kad pardavinėtų, reikia, kad jie mokėtų viską paaiškinti. O klientui atvykus į parduotuvę ir paklausus dvidešimties klausimų, pardavėjas ne tik į visus atsakytų, bet ir užduotų dvidešimt papildomų klausimų, siekdamas suprasti jūsų norus“,– paaiškina verslininkė ir priduria, kad nėra nieko blogiau, kaip į klausimą apie gaminio kokybę atsakoma: „Normali.“ „Kas čia per atsakymas?“ – nusijuokia verslininkė.

Gera investicija

„Dažnai žmonės mano: „Vestuvinius žiedus galima išsirinkti ir nusipirkti per pusę valandos.“ Tai nėra tiesa. Juk vestuvinis žiedas jus lydės visą gyvenimą. Jį nešiosite ant savo piršto, tai arti savęs. Jis susilieja su jumis, tampa jūsų dalimi. Siekdami, kad mūsų klientas priimtų sąmoningą sprendimą, organizuojame seminarus, kurių metu pasakojame apie vestuvinius žiedus“, – vieną iš paslaugų pristato pašnekovė. – Seminaras trunka vos porą valandų, tačiau jame sužinote viską: pradedant technologiniu procesu ir baigiant simbolių reikšmėmis (ką reiškia skirtingi akmenukai, jų spalvos ar skaičius).“

„Organizuojame ir kursus, susijusius su investavimu į deimantus. Pastarieji itin įdomūs moterimis, kurios nori suprasti gautos dovanos vertę arba apsispręsti, kokią dovaną norėtų gauti, kai ateis laikas“, – paaiškina J. Gerlich.

Kelias į sėkmę nebuvo auksu lietas

Paklausta apie išbandymus kelyje į sėkmę, J. Gerlich prisimena pirmuosius žingsnius versle, kai su vyru vos parsivežę prekes vykdavo į parduotuvę ir per naktis dėliodavo etiketes, puošdavo vitrinas.

„Buvau tikra darboholikė, nepamenu kokių 5–6 metų savo gyvenimo metų. Paprasčiausiai tuo metu nebuvo jokių svarbių įvykių, jokių kelionių – tik darbas. Nemačiau pasaulio, nemačiau, kaip auga mano vaikai, nežinojau, kaip gyvena mano tėvai, nes neturėjau laiko jiems paskambinti. Niekada nenorėčiau ten grįžti“, – atvira verslininkė. – Prireikė laiko, kol

išmokau mėgautis darbu.“

Šiandieną J. Gerlich pati priima ir konsultuoja klientus. „Visur būti negaliu, taigi tenka užsirašyti, o kartais ir eilutėje palaukti“,– šypteli pašnekovė ir patikina, kad konsultacijos mėgstamiausia jos darbo dalis.

„Labai mėgstu savo darbą. Išmoksti vienų dalykų, norisi judėti toliau. Pažinau auksą, deimantus, dabar svajoju apie menotyros studijas Sankt Peterburge. Galbūt į mūsų asortimentą įtrauksiu antikvarinius dirbinius“, – ateities svajonėmis dalijasi pašnekovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.