...

Kitoks būdas pritraukti lėšas socialiniams projektams

Verslas

2014.07.05

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kitoks būdas pritraukti lėšas socialiniams projektams

Platforma padeda socialiems verslininkams ir jų rėmėjams rasti vieniems kitus ir drauge įgyvendinti bendruomenėms ir visai Lietuvai naudingus sumanymus BFL/Tomo Urbelionio nuotr.

Įmonės ir privatūs asmenys nuo seno aukoja lėšas tam tikriems projektams su viltimi, kad jų pinigai bus panaudoti tinkamai ir kam nors padės. Pastaruoju metu socialinis atsakingumas įgauna ir naujų pavidalų. Puikus to pavyzdys – socialinis verslas, kurio variklis yra ne pelnas, o siekiama įgyvendinti misija. Toks verslas pamažu randasi ir mūsų šalyje. Prie to kuo daugiau prisidėti stengiasi ir „Kelk bures“, pirmoji bendruomeninio finansavimo platforma, kurioje socialinis verslas, vietos bendruomenės ir pilietinės visuomenės organizacijos renka lėšas savo projektams – naujiems produktams ir paslaugoms. Platforma padeda socialiems verslininkams ir jų rėmėjams rasti vieniems kitus ir drauge įgyvendinti bendruomenėms ir visai Lietuvai naudingus sumanymus. „Burių“ įkūrėja Jolanta Blažaitė sako labiausiai norinti paskatinti lietuvių iniciatyvumą ir padėti spręsti visuomenės problemas.

Aukoti mieliau nei investuoti

J. Blažienė pasakoja, kad „Kelk bures“ užuomazgos atsirado Bendruomenių kaitos centre. Tuomet buvo ekonomikos sunkmetis, tad socialinės organizacijos vargiai galėjo tikėtis paramos.

„Pradžia siekia maždaug 2009-uosius. Tuo metu kaip tik labai sumažėjo finansavimas įvairiems bendruomenių projektams. Pradėjome galvoti, kaip paįvairinti finansinius šaltinius, kad tai nebūtų vien klasikinė parama. Taip ir sumąstėme kurti visuomenės orientavimo platformą „Kelk bures“, – pasakojo projekto sumanytoja.

J. Blažienės teigimu, Lietuvoje tai buvo visiškai naujas, neįprastas dalykas. Beje, toks jis išlieka iki šiol. Pirmoji „Kelk bures“ platforma dienos šviesą išvydo 2010-aisiais. Nuo tada projekto komanda tvirtai žengia į priekį.

Socialinis verslas efektyvesnis nei labdaros organizacijos

Pašnekovės teigimu, lietuviams vis dar trūksta verslumo dvasios, nes net ir turėdami puikių idėjų žmonės nedrįsta jų įgyvendinti.

„Jeigu pasižiūrėtume į žmones, ateinančius pas mus, tai pastebėsime, kad dažnai jiems reikia postūmio, paraginimo, tenka padėti suformuluoti, ką būtent galėtų daryti. Taigi verslumo mažoka. Kita vertus, jei pasikalbi, skiri laiko, žmonės supranta turintys minčių ir galintys jas plėtoti. Paprasčiausiai trūksta pasitikėjimo savimi. Visuomenė dar turi šiek tiek subręsti, kad atsirastų daugiau verslumo ir iniciatyvumo“, – sakė J. Blažaitė (nuotr. dešinėje).

Pasak jos, socialinis verslas, kurio idėją siekia išplėtoti „Kelk bures“, gali padėti bendruomenėms išspręsti daugybę problemų. „Socialinis verslas tikrai yra verslas, nes veikia pagal visus jo principus, generuoja pajamas, bet jo pagrindinis varikliukas yra veikimas visuomenės labui“, – apie socialinio verslo esmę pasakojo J. Blažaitė.

Kaip pavyzdį ji nurodė Sūrininkų namus Dargužių kaime. Šis mažas verslas ne tik džiugina jo sumanytoju pelnu, bet ir atgaivino kaimo kultūrinį gyvenimą. „Galimybių yra nemažai, tai tik idėjų, pasirengimo ir įgyvendinimo klausimai. Taigi socialinis verslas gali būti išplėtotas daug labiau“, – sakė J. Blažaitė.

Tiki visomis idėjomis

Projekto įkūrėjos įsitikinimu, net jeigu vienam ar kitam verslui nepavyksta pirmu bandymu surinkti reikiamos pinigų sumos, tai dar nereiškia, kad idėja neperspektyvi. Būna ir taip, kad „Burių“ nauda pasireiškia netiesiogiai.

„Burių“ tikslas ir yra suteikti galimybę žmonėms išsakyti savo idėjas ir taip tarsi pasitikrinti, kaip tai veikia. Jeigu šita iniciatyva, kuri bus pristatyta mūsų platformoje, nesulauks populiarumo, tai gali būti ženklas, kad žmonės dar nėra pasirengę tokiai paslaugai. Taigi tai viena iš galimybių neskausmingai pasitikrinti. Kita vertus, tai yra puiki galimybė surinkti pinigų verslui finansuoti“, – pasakojo J. Blažaitė.

Per „Kelk bures“ padėti patikusiam verslui galima ir dabar. „Tikime visais projektais, esančiais mūsų platformoje. Jie atidžiai atrenkami žvelgiant ir į socialinę pusę, ir į tai, kaip gali būti plėtojami, t. y. ar pati verslo idėja yra tvari. Vieni pradeda sėkmingiau, kiti ne taip sėkmingai, tačiau visi turi puikias užuomazgas ir gali būti sėkmingi. Kai kurie jų tai jau įrodė – turi vis daugiau klientų, patrauklių produktų“, – teigė pašnekovė.

Ji sako labiausiai norinti, kad apie projektą sužinotų kuo daugiau žmonių. Taip susiformuotų bendruomenė, pasiryžusi aktyviai spręsti mūsų visų problemas.

„Mūsų ambicija yra augti, turėti kuo daugiau gerų projektų, gerų produktų ir taip formuoti šiek tiek kitokį požiūrį į socialines iniciatyvas. Tai gali būti labiau bendradarbiavimu pagrįstas dalykas. Manau, tai padėtų efektyviau ir kūrybingiau spręsti įvairias problemas“, – įsitikinusi J. Blažaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.