„GAUMINA“: Į TARPTAUTINĮ PRIPAŽINIMĄ – SU TRIMIS TŪKSTANČIAIS LITŲ (#)

Monika Bagdonaitė prieš 6 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
„Gaumina“ savo veiklą pradėjo daugiau nei prieš trylika metų, kai jos įkūrėjui buvo vos devyniolika Asmeninio archyvo nuotr.
Penktadienio bandelės, nuosava biblioteka ir enciklopedija, besisvečiuojantys šunys, retkarčiais – vaikai. Žuvytės, papūgos, anoniminis kolegų gerų žinių paštas, viešos pagyros, ledai, šampanas, mankšta, edukacinės paskaitos ir priverstinė tolerancija lyčiai, amžiui, rasei, orientacijai ir... tavo megztukui.

„Ko tikėtis ateityje? Baisu ir pagalvoti“, – pasakodamas apie išskirtinę organizacijos kultūrą šmaikštavo „Gauminos“ įkūrėjas ir direktorius Darius Bagdžiūnas.
Iš naktinio klubo – į nuosavą verslą

Vakar jis vedė diskotekas naktiniuose klubuose, o šiandien – didžiausios interneto sprendimų bendrovės Baltijos šalyse įkūrėjas ir direktorius. Nors skamba pernelyg optimistiškai, D. Bagdžiūno istorija būtent apie tai.
„Gaumina“ savo veik­lą pradėjo daugiau nei prieš trylika metų, kai jos įkūrėjui buvo vos devyniolika. Universitete ekonomiką studijuojantis vaikinas niekada nebijojo iššūkių. Nors sėkmė lydėjo ir muzikos kelyje, o savo karjerą pradėjo kaip diskotekų vedėjas, šiandien D. Bagdžiūnas gali pasigirti tarptautiniu pripažinimu technologijų srityje.
„Tuo metu, kai pradėjau su partneriais galvoti apie verslą, pasaulyje sparčiai populiarėjo interneto tinklalapiai, elektroninis verslas. Lietuvoje niekas nebandė to daryti, todėl galimybė būti vieniems pirmųjų pasirodė labai patraukli. Tai buvo laikas, kai Vakaruose jaunas žmogus galėjo lengvai gauti milijono vertės investiciją savo idėjai paremti. Lietuvoje to nebuvo ir neatrodė, kad greitai bus. Mes įvertinome tai ne kaip trūkumą, o kaip galimybę“, – apie verslo idėją pasakojo D. Bagdžiūnas.
„Gauminos“ direktorius prisimena, jog verslo pradžia su trimis tūkstančiais litų kišenėje nebuvo lengva – pirmai investicijai buvo panaudoti ne tik jo, bet ir kitų dviejų partnerių sukaupti pinigai. Be to, tik vienas jų turėjo kompiuterį ir automobilį, kurie ir buvo naudojami verslo pradžioje.

„Labai padėjo tai, kad gyvenau su tėvais, nes pirmuosius kelerius metus beveik nieko neuždirbdavome. Pradžioje pajutome nesėkmės skonį. Darėme klaidų ir už jas mokėjome. Po to – dar daugiau klaidų. Praeityje gautos pamokos, susikurti įrankiai ir išmokta teorija padeda siekti norimų rezultatų šiandien. Laimė, pasirinkome eiti aukščiausios kokybės keliu. Yra sakoma, kad jei darai ką nors labai gerai, tai nereikia vaikytis pripažinimo – jis pats tave susiranda.“
Svarbu nevaržyti talentų

Reiklus aplinkiniams, o dar reiklesnis sau – taip save apibūdina D. Bagdžiūnas.

„Tarp paauglystės ir pensijos laiko labai nedaug, o reikia nuveikti didelių darbų. Vienintelis būdas tai padaryti – sunkiai dirbti. Būtent – ne daug, o sunkiai. Svarbu – ne kiek valandų dedame į savo darbą, o kiek darbo dedame į savo valandas. Rinkoje, kur kiti daro gražius paveikslėlius arba programuoja, mes kuriame daiktus, kurie, džiugindami vartotojus, pasiekia kliento verslo tikslus“, – sėkmingo verslo paslaptimis dalijosi „Gauminos“ direktorius.

„Gauminoje“ prie vieno projekto dirba 15–20 skirtingų sričių žinovų. D. Bagdžiūno teigimu, būtent vadovo gebėjimas netrukdyti talentingiems specialistams nevaržomai dirbti – viena svarbiausių sėkmingo verslo paslapčių.
„Reikia išmanyti dalykus nuo verslo procesų iki naratyvo, nuo antropologijos iki perspektyvos. Žmogus-orkestras, kuris mano, kad viską gali vienas, priverda daug nereikalingos košės ir galiausiai nukenčia galutinis produktas, – įsitikinęs D. Bagdžiūnas. – Unikalūs esame tuo, kad kiekvieno mūsų žinios yra ne plačios, o gilios pasirinktoje srityje. Kokybę lemia detalės, o jas pažinti sugeba tik meistrai.“
Nugriauta neigiamo įvaizdžio siena

Interneto sprendimų bendrovė „Gaumina“ aptarnauja daugiau kaip 500 klien­tų, aktyvią veiklą vykdo Lietuvoje, Airijoje, Didžiojoje Britanijoje, Danijoje, atlieka įvairius projektus ne tik Baltijos šalyse, bet ir Suomijoje, Švedijoje, Olandijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV ir Rusijoje. Jos klientai – nedidelės įmonės ir verslo grandai.
Įmonės direktorius sako, kad kelias į tarptautinį pripažinimą buvo neleng­vas, o didžiausias iššūkis – įveikti neigiamo Lietuvos įvaizdžio kliūtį ir nusipelnyti užsienio klientų pasitikėjimą.
„Užsieniečių požiūris į lietuvius trukdo sklandžiai plėtoti veiklą. Anksčiau, nuvykus į Airiją pokalbio su klientu, žiūrėdavo ne į mūsų prezentaciją, o saugodavo pieštukus ir lipukus, kad šie nedingtų. Įveikėme kelerius sunkius metus ir dabar galime didžiuotis vykdydami projektus tokiems prekių ženklams kaip „Guinness“, „Diesel“, „Bank Of Ireland“ ar „Virgin Galactic“ Airijoje ir Anglijoje“, – pasakojo D. Bagdžiūnas.

Prieš trejus metus „Gauminos“ sukurtas žaidimas ,,Stickman Madness“ laimėjo ,,Golden Joystick“ apdovanojimą. Be to, žaidimas išrinktas nugalėtoju ,,Grand Master Flash“ interneto žaidimų kategorijoje. Šie apdovanojimai, laikomi žaidimų „Oskarais“, D. Bagdžiūno teigimu, bendrovei yra vieni reikšmingiausių.

„Kai sėdi greta tokių žaidimų meistrų kaip „Ubisoft“, „Activision“ ir ,,Electronic Arts“ ir dalis jų nelaimi, o laimi tu, nors kai kurie salėje net nežino, kur ta Lietuva, – jausmas neapsakomas“, – laimėjimų džiaugsmu dalijosi įmonės direktorius.

Pasitenkinimas darbu ir savo darbuotojais – akivaizdus D. Bagdžiūno bruožas. Paklaustas, ką, gavęs galimybę atsukti laiką atgal, pakeistų savo gyvenime, vyras nepasineria į fantazijas, tik užsimena apie vieną galimybę: „2003-iaisiais būčiau pripirkęs nekilnojamojo turto ir 2007-aisiais jį pardavęs. Daugiau nieko nekeisčiau.“
„Gaumina“ – Lietuvos interneto pionierė

Pagal „Flash“ technologijas sukurtas tinklalapis (1998 m.)

Interneto pašto sistema

(1999 m.)

Turinio valdymo sistema

(2000 m.)

„Web 2.0“ projektas (2002 m.)

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai