ATEITIES PROGRAMĖLĖ, KURI PADĖS ĮVERTINTI ĮMONĖS FINANSINĮ PROFILĮ IR GAUTI REKOMENDACIJAS (#)

Karolina Kondratjevaitė prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 43 s.
Šiandien klientai ieško patogiausių būdų susitvarkyti finansinius reikalus mažiausiomis laiko sąnaudomis. A. Janušauskas flickr.com nuotr.
Kaip ir daugumai kitų verslų, visai finansinių paslaugų industrijai didelę įtaką daro vienos ryškiausių šių dienų tendencijų – „nuolatinis pasiekiamumas“ (angl. always online) ir išmaniųjų daiktų arba vadinamojo „daiktų interneto“ fenomenas (angl. internet of things). „Atsižvelgdamas į šiuos pokyčius finansų sektorius taip pat imasi veiksmų – investuoja į interneto banko įrankius bei išmaniąsias programėles. Elektroninių sprendimų plėtra didina paslaugų pasiekiamumą ir leidžia banko įrankiais naudotis be erdvės ar laiko apribojimų, pasirenkant klientui patogiausią būdą – kompiuterį, išmanųjį telefoną ar planšetinį įrenginį“, – pasakoja „Swedbank“ Verslo aptarnavimo kokybės padalinio direktorius Aivaras Janušauskas.

Klientų savarankiškumas


Anot A. Janušausko, šiandien greta tradicinių klientų aptarnavimo ir paslaugų teikimo būdų (pavyzdžiui, banko padalinio) atsiranda naujų nuotolinių kanalų, kurie atliepia klientų poreikį atlikti kai kurias operacijas savarankiškai. „Šiandien klientai ieško patogiausių būdų susitvarkyti finansinius reikalus mažiausiomis laiko sąnaudomis. Jie nebenori keliauti į banko padalinį dėl kiekvienos kasdienės operacijos. Prisitaikydami prie vartotojų lūkesčių bankai daug investuoja į elektroninės bankininkystės platformos plėtrą bei savitarnos sprendimus. Kuriamos prieigos, leidžiančios klientams standartines finansines operacijas atlikti greičiau, lengviau ir pigiau“, – paaiškina pašnekovas.

Kalbant apie ateities perspektyvas, būtina paminėti elektroninius finansų planavimo ir valdymo įrankius. Prisijungęs prie interneto banko ar išmaniosios programėlės klientas gautų savo finansinio profilio įvertinimą ir rekomendacijas apie tai, ko jis galėtų tikėtis atlikęs konkrečius veiksmus.
A. Janušauskas

Matydami vartotojų elgsenos pokyčius mokėjimų srityje jau aktyvai dirba ne tik bankai, bet ir alternatyvias mokėjimų platformas siūlančios įmonės. „Šioje srityje progresas matomas ir Lietuvoje. Pastaruoju metu atsirado nemažai mokėjimo paslaugas siūlančių įmonių, tokių kaip „Mokipay“, „WoraPay“, „Paysera“, – įžvalgomis dalijasi A. Janušauskas.

Ateities nišos

„Tačiau mokėjimai nėra vienintelė sritis, kurioje nuolat ieškoma vis patogesnių elektroninių įrankių. Kalbant apie ateities perspektyvas, būtina paminėti elektroninius finansų planavimo ir valdymo įrankius“, – sako A. Janušauskas. Bankai sukaupia milžiniškus duomenų kiekius, tačiau reikėtų kelti klausimą, ar šis potencialas yra maksimaliai išnaudojamas. Dažnai įmonių finansiniai rodikliai yra analizuojami tik tada, kai susiduriama su problemomis ir jas reikia spręsti. Tačiau į šią sritį galima būtų pažiūrėti plačiau. Pavyzdžiui, atliekant analitinius vertinimus kliento lygiu būtų galima teikti individualizuotas verslo konsultacijas bei asmeninius pasiūlymus klientams. „Prisijungęs prie interneto banko ar išmaniosios programėlės klientas gautų savo finansinio profilio įvertinimą ir rekomendacijas apie tai, ko jis galėtų tikėtis atlikęs konkrečius veiksmus. Tokia ekspertinė informacija leistų įmonei įvertinti plėtros galimybes ar tiesiog užtikrinti finansinį stabilumą. Ypač vertinga tokia diagnostika galėtų būti mažesnėms įmonėms, kurios neturi nuosavų finansų analitikų“, – sako pašnekovas.

Remiantis pasauline statistika, įmonės išnaudoja vos 5 proc. joms prieinamų duomenų, o paskaičiavus šių įmonių nuo prarastos galimybės patirtus nuostolius šie siekia apie 14 proc. nuo metinių pajamų. Taigi vis dažniau kalbama apie e. įrankį, kuris veiktų kaip priminimas klientams, t. y. įspėtų, kad gresia finansiniai sunkumai ir ką daryti, kad jie nepaveiktų įmonės veiklos.

Keičiantis aplinkai, neišvengiamai keičiasi ir verslo įmonių elgsena bei jų lūkesčiai finansinių paslaugų teikėjams. Visus šiuos pokyčius galima būtų pavadinti viena sąvoka – elektronizacija. Todėl istoriškai konservatyvus finansų sektorius turės keistis dar labiau – ne tik norėdamas patenkinti esamų klientų poreikius, bet ir siekdamas nepralošti konkurencinėje kovoje su naujais netradiciniais finansų ir mokėjimų sektoriaus žaidėjais.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai