...

Sėkmė ne visada gali ir turi būti matuojama pinigais

Verslas

2015.01.29

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Sėkmė ne visada gali ir turi būti matuojama pinigais

„Creative Partner“ įkūrėjas ir vadovas Darius Šoparas. Thomo Andrijausko nuotr.

Versle per mažai geranoriško dalijimosi. Bent jau tuo įsitikinęs klaipėdietis „Creative Partner“ įkūrėjas ir vadovas Darius Šoparas (30). Sakoma, pradėk nuo savęs. Būtent tai verslininkas su savo įmone ir padarė. Savo reikmėms kurta bei nemokamai pasidalyta „Sąskaita 123“ dabar žinoma ir naudojama verslininkų iš visos Lietuvos. Su D. Šoparu pasikalbėjome apie jo kelią į verslą, idėjas, kuriomis jis gyvena, ir tai, kad sėkmė ne visada gali ir turi būti matuojama pinigais.

Versle nuo paauglystės

Nors pašnekovas dar jaunas, bet versle jau šioks toks veteranas. Į šį pasaulį jis įsisuko dar būdamas paauglys. „Į verslą įsivažiavau po truputį. Nebuvo taip, kad vieną dieną ėmiau ir tapau labai dideliu verslininku. Viskas vyko nuosekliai. Aš save laikau ne tiek verslininku, kiek technologijų žmogumi. Norėjosi pažinti jas, nes veiklos pradžioje tai buvo tarsi dinozaurų lygmuo. Labai traukė internetas. Vien todėl, kad tai buvo kažkas visiškai nauja. Kai atsirado internetas, atrodė, kad čia kažkas iš esmės lūžo tiek versle, tiek visuomenėje. Norėjosi iš technologinės pusės pažinti verslą, o ne tiesiog užsidirbti daug pinigų. Ne tai buvo esmė“, – pasakoja jis.

Laikome tai ne verslu, o pagalba kitiems, kartu ir galimybe patiems išbandyti naujausias technologijas ir jų veikimą.

D. Šoparas

Sėkmė, neatnešusi nė lito

„Sąskaitos 123“ istorija labai paprasta. Tai buvo savos problemos sprendimas. „Creative Partner“ tiesiog nusprendė tą sprendimą geranoriškai pasiūlyti ir kitiems. „Iš tikrųjų ji išplaukė iš mūsų pačių vidinio poreikio. Įdomiausias aspektas, jog tai, ką mes sukūrėme sau, reikalinga ir tūkstančiams kitų įmonių. Ši idėja dėl to ir laikosi, yra tobulinama, nes mums ir patiems jos reikia. Mes tik viską padarėme nelietuviškai – leidome ir kitiems nemokamai naudotis idėja. Vieną dieną tiesiog susėdome su programuotojais ir nutarėme, kad reikia kažką daryti su sąskaitomis, nes šioje srityje buvo visiška netvarka. Per savaitę viską padarėme ir paskelbėme internete. Paskui sugalvojome, kad reikėtų šį dalyką pritaikyti telefonui. Šablonas išmoko prisitaikyti prie telefonų, planšetinių kompiuterių. Pamatėme, kad be jokios reklamos daugybė įmonių pradėjo naudotis įrankiu. Pradėjo plaukti skundai, kad kiekvieną kartą reikia iš naujo surašyti rekvizitus. Padarėme registraciją. Iki šiol registruojasi apie dešimt įmonių per dieną. Be jokios reklamos. Mes iš principo sugebėjome išspręsti vienos įmonės problemą ir padalyti sprendimą kitoms įmonėms. Manau, kad čia gali būti geras pavyzdys kitoms įmonėms, kurios sau kažką susikuria ir bijo pasidalyti. Jūsų konkurencingumas nuo to tikrai nesumažės“, – teigia D. Šoparas.

Žmonės „Sąskaitą 123“ susirasdavo patys – tiesiog per „Google“ paiešką. Tai tik patvirtina, kad priemonė reikalinga ir svarbi. „Ateityje turbūt kelsime klausimą, kaip tą projektą padaryti dar matomesnį. Supratome, kad jis turi pasisekimą. Iš tikrųjų turime labai daug konkurentų, kurie šiaip jau yra mokami. Mums yra toks sportinis azartas padaryti šį dalyką geriausią Lietuvoje, bet nemokamai. Laikome tai ne verslu, o pagalba kitiems, kartu ir galimybe patiems išbandyti naujausias technologijas ir jų veikimą. Kol kas šis projektas nėra uždirbęs nė lito. Vienas pagrindinių klausimų dažnai ir būna, kodėl projektas nemokamas, kada bus apmokestintas. Mes pažadame, kad bent metus jokių mokesčių nebus. O jeigu kada nors ir bus, mokesčiai nebus už tai, ką vartotojai jau turi dabar“, – tvirtina verslininkas.

Tobulėti yra kur

Prie „Sąskaitos 123“ kūrimo bene daugiausia laiko praleido „Creative Partner“ programuotojas Simonas Dimavičius. Jis pasakoja, kad iš pradžių tiesiog labiausiai norėjosi sukurti patogią sistemą, o dabar norisi priemonę padaryti kuo tobulesnę. „Techniškai nebuvo labai sunku ją sukurti, daugiau laiko prireikė gilinantis į sąskaitos skaičiavimo vingrybes: mokesčiai, nuolaidos ir tinkamas apvalinimas, kad nebūtų pamesti centai. Pagrindinė užduotis buvo tik viena – padaryti paprastą, visiems suprantamą sąskaitų kūrimo sistemą. Pradinis modelis, kiek pamenu, buvo paprastas sąskaitos kūrimas, jokios sistemos – tiesiog suvedi prekes ar paslaugas ir turi sąskaitą. O dabar vis norisi pridėti daugiau funkcionalumo, kad būtų dar paprastesnis ne tik sąskaitų, bet ir produktų valdymas“, – teigia jis.

Sistema tarsi pati atrado kelią pas savo vartotojus. Nieko keista, kad jos kūrėjams toliau plėtojant projektą labiausiai norisi išlaikyti tas ypatybes, dėl kurių ji buvo pamėgta, o kartu pridėti ir dar ką nors nauja. „Sistema prigijo turbūt todėl, kad Lietuvoje nėra analogiško nemokamo įrankio eiliniam vartotojui, o esamos mokamos sistemos dažniausiai būna griozdiškos, turi daug funkcijų, kurių dauguma skirtos su buhalterija dirbantiems asmenims. Tobulėti yra kur, kiekvienas klientas nori kažko savito, tad ir stengiamės atsižvelgti į jų norus bei padaryti sistemą kuo patogesnę“, – tikina S. Dimavičius.

Kartu ir gera pamoka

Pašnekovas teigia, kad projekto įgyvendinimas buvo ir puiki proga pamąstyti. Ši idėja – tarsi grįžimas prie pagrindų, paprastų, bet nuolat aktualių problemų sprendimo. „Įdomus aspektas, kad ši idėja nėra kažkokia nauja. Ji netgi visai senamadiška. Tačiau tai rodo, kad, net ir senamadišką idėją įgyvendinęs geriau, vis dar turi progą atkreipti dėmesį ir turėti iš to naudos. Tai tik įrodo, kad nebūtinos itin pažangios idėjos. Juk visi jau šimtą metų išrašinėja tas sąskaitas. Tačiau, jeigu tu tai padarysi geriau, gali pretenduoti į tą rinką. Tai buvo atradimas. Kartais ir startuoliai galėtų daug daugiau pasiekti su senamadiškomis idėjomis, kurios įgyvendintos geriau. Čia gal ir priminimas, kad nereikėtų projektų komercializuoti nuo pat pirmo žingsnio. Dažnai tiesiog kažkas paleidžiama ir prašoma už tai pinigų. O juk tai neturi nei realios vertės, nei kritinės masės vartotojų. Visgi stebime panašias tendencijas užsienyje. Pavyzdžiui, toks projektas kaip „Magento“ buvo pristatytas visiškai nemokamai ir dabar veikia tiek nemokamai, tiek su mokama versija. Mano galva, įmonės tikrai galėtų daugiau dalytis. Tai ne tik nesukeltų konkurencinės žalos, bet dar ir didintų įmonės žinomumą“, – teigia jis.

Ar „Sąskaita 123“ kada nors virs tikru verslu? Labai gali būti. Tačiau D. Šoparas pažada, kad mokama versija atsiras tik tada, jei „Sąskaita 123“ bus tikrai to verta. „Aš tikiuosi, kad taip. Tik svarbu, kad tai nebūtų vartotojų sąskaita. Kitaip tariant, nesinori tapti tokia musių gaudykle, kai privilioji krūvą įmonių, o tada staiga kali kažkokį mokestį. Taip būtų nesąžininga. Turi būti tam tikra pridėtinė vertė, koks nors papildomas pyragas. Už tai galima ir susimokėti. Mano nuomone, labai teisingas principas duoti tam tikrą vertę nemokamai, o kartu ir už kažką imti pinigus, jeigu tai kam nors labai vertinga. Bet kuris projektas turi siekti tapti komercinis“, – sako verslininkas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.