VIETOJ AKLOS TEMIDĖS – GRAKŠTUS „KOTÈ“ PREKIŲ ŽENKLAS (#)

Rūta Varneckaitė prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 11 s.
Prekių ženklo „Kotè“ kūrėja ir savininkė - Julija Jakonytė-Kitova. Asmeninio archyvo nuotr.
Julija Jakonytė-Kitova (26) dar nuo vaikystės save įsivaizdavo kaip rimtą advokatę. Svajojo turėti savo kontorą, kurios tikslas – atstovauti klientų interesams teisme. Taigi nieko keista, kad, baigusi Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnaziją, mergina pasirinko studijas Mykolo Romerio universiteto Teisės fakultete. Nors teisės mokslai jau baigti, o prigimtinis noras kovoti už tiesą niekur nedingęs, dabar moters gyvenimo upė teka nuosavo verslo kryptimi. Sakysite, kad advokatų kontora ir yra verslas? Žinoma, bet tikrai sutiksite, kad nuosava moteriškų drabužių bei aksesuarų gamybos veikla gerokai prasilenkia nuo dar vaikystėje kruopščiai dėliotų pašnekovės planų.

„Gal taip ir geriau, juk klientai, pirkdami mano kurtus aksesuarus ar vilkėdami drabužius, tai daro susižavėję teigiama daiktų skleidžiama nuotaika. O teisėsaugos institucijose sprendžiamos klientų problemos neigiamų emocijų įkrautų kur kas daugiau“, – pozityviai apie teisininkės planų virsmą kitais samprotauja prekių ženklo „Kotè“ kūrėja ir savininkė J. Jakonytė.

Iš prigimties nesu kūrėja ar menininkė. Manau, esu labiau verslininkė, gebanti pajusti aplinkos poreikius bei išgirsti nebylų vartotojo lūkestį. Gal tai ir yra mano sėkmės paslaptis, kad gebu pajusti, kuo ir kaip patraukti pirkėją.
J. Jakonytė-Kitova

Širdies šauksmas nugalėjo logišką proto balsą

„Jau nuo vienuoliktos klasės pasinėriau į įvairiausių darbų sūkurį: kavinėje, naktiniame klube, bare, prabangiame restorane, didelėse įmonėse. Tai buvo didžiulė patirtis bendravimo, konfliktų sprendimo, įvairių kitų įgūdžių lavinimo atžvilgiu. Po darbų vienoje darbovietėje lėkdavau į kitą. Ir taip tęsėsi septynerius metus, kol nusprendžiau, jog noriu gyventi kitaip. Kaip? Ogi nepriklausyti nuo darbdavių, jų požiūrio, nuotaikų“, – apie patirties išgrynintą norą kurti savo verslą kalba J. Jakonytė-Kitova. Tačiau mintys realiais veiksmais nevirto iš karto. Prekių ženklo „Kotè“ kūrėjos istorija įdomi tuo, kad aiškaus noro užsiimti verslu vedama moteris, neklausdama, kas bus toliau, paliko tuo metu gerai mokamą bei perspektyvią poziciją.

„Aš tiesiog vieną dieną nuoširdžiai pasakiau sau ir kitiems, kad esu ne ten, kur noriu, ir darau ne tai, ko noriu. Mane labai palaikė tiek kolegos, tiek artimieji. Džiaugiuosi, kad tuo metu nespėjau užduoti sau tūkstančio baimę keliančių klausimų: iš ko gyvensiu kitą dieną, ką darysiu? Kas toliau, atsakė pats gyvenimas ir aiškus suvokimas, ko nenoriu: nebenorėjau būti priklausoma nuo darbdavių“, – apie ryžtą imtis veiksmų svarsto pašnekovė ir pabrėžia, kad iš karto gali būti sunku nuspręsti, kuri verslo kryptis yra tinkamiausia.

Dirbau nemokamai, bet gavau vertingų atsakymų, ko nori mano būsima pirkėja

„Džiaugiuosi, jog santaupos ir sutuoktinio parama tuo metu nesukėlė didelių finansinių sunkumų, antraip vedama baimės būčiau ir vėl tapusi samdoma darbuotoja. Šį kartą drąsiai ėmiausi naujų užduočių: buvau ką tik baigusi vizažistės kursus, tad pradėjau aktyviai ieškoti srities, kuri galėtų tapti mano verslo kryptimi. Pirmiausia reikėjo įsilieti į norimą aplinką, atrasti savo auditoriją, pajusti jos norus. Tad vizažistės paslaugas teikiau kartais ir nemokamai, pati noriai buvau neatlygintina savanorė mados bei grožio industrijai skirtuose renginiuose. Taip žingsnelis po žingsnelio atskleidžiau savo pranašumus, radau savo klientes“, – pasakoja jauna moteris.

„Iš prigimties nesu kūrėja ar menininkė. Manau, esu labiau verslininkė, gebanti pajusti aplinkos poreikius bei išgirsti nebylų vartotojo lūkestį. Gal tai ir yra mano sėkmės paslaptis, kad gebu pajusti, kuo ir kaip patraukti pirkėją, – svarsto J. Jakonytė-Kitova ir pristato „Kotè“ prekių ženklo išskirtinumą: – Manau, mano kurti drabužiai bei aksesuarai labiausiai žavi savo žemiškumu. Tai patogūs ir paprasti, labiausiai į kokybę orientuoti kasdieniai drabužiai. Fotomodelius, pristatančius „Kotè“ gaminius, renkuosi artimus tikrovei. Tai atsispindi ir fotosesijose: dieninis makiažas, normalių kūno formų merginos, erdvės labiau primena mūsų lankytinas, o ne tik filmuose matomas vietas.“

„Kotè“ – jaukumą kasdienybėje vertinančiai moteriai

„Artimųjų linksniuotas žodis „Kotė“ virto pavadinimu, nes puikiai derėjo su jaukumu ir šiluma, kuriuos perteikia mano kuriami gaminiai. Pirmieji mūsų gaminiai „Kotè“ buvo megzti movai odinėmis detalėmis. Verslą pradėjau iš santaupų. Pačiai pradžiai reikėjo apie 2,5 tūkst. litų, kuriuos investavau į gamybos žaliavas, mezgimo bei siuvimo paslaugas ir fotosesijas. Reklamai tuo metu pinigų neskyriau. Manau, naujai pradėtam verslui viena geriausių reklamos galimybių yra socialiniai tinklai. Pastebėjau, kad žmonės labiau atkreipia dėmesį į tinkamai jų nuotaikai ir laikotarpio dvasiai artimas nuotraukas, o ne gausius tekstinius aprašymus. Tad nuoširdžiai patarčiau skirti dėmesį kokybiškoms fotosesijoms“, – atskleidžia verslininkė, savo produkciją daugiausia parduodanti virtualioje erdvėje.

„Savo parduotuvės dar nesame atidarę, tačiau bendradarbiaujame su lietuviškais butikais ir plečiame „Kotè“ produktų įsigijimo galimybes visoje Lietuvoje“, – jau daugiau nei metus gyvuojančiu verslu džiaugiasi J. Jakonytė-Kitova, kurios komandoje šiuo metu dirba net dešimt žmonių.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai